Gå til innhold

Lærere som ikke snakker sammen (8. Trinn)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dattera kom heim og fortalte at neste veke skal de ha tre prøver og 1 innlevering. Prøver i samfunn og krle tirsdag og Spansk onsdag i tillegg til norsk innlevering til torsdag. Er det mulig?🤔

Anonymkode: d53ce...d0f

Sånn er det bare noen ganger. Det handler ofte om at de er ferdige med temaer på samme tid. Dessuten vil jo feks ikke spansk gjelde for alle. Innlevering i norsk har de vel også hatt noe tid på seg til å gjøre ferdig? Her i 9.trinn hadde min praktisk prøve i naturfag, fremføring i samfunnsfag og fremføring i musikk denne uken. Neste uke er det ny fremføring i musikk, oppgave som skal leveres i matte, samfunnsfag og engelsk. De skal også ha praktisk prøve i mat og helse. Poenget er at det er mye som skal koordineres og noen ganger så hoper det seg opp. 

Det der har vi kjempa mot i 5 år nå. De sier at de har en plan hvor lærerne skal skrive inn prøver, og hvis det allerede står noe der så må de utsette. Bestemt av rektor. Men lærerne gjør som de vil, og bare gjennomfører prøver som ikke står i planen. 
ekstremt frustrerende!

Anonymkode: 82d9f...a1c

Sånn skal det ikke være! Jeg jobber selv i vgs og vi har faktisk en regel om vi ikke har lov til å gi elevene mer enn to vurderinger pr. uke, med da egne prøveplaner hvor vi fyller inn sånn at vi ser at det ikke krasjer. Det er utrolig belastende og stressende for elevene om det blir for mye, og målet er jo å la elevene vise kompetanse, ikke knekke dem psykisk. 

Jeg ville tatt det opp med kontaktlærer.

Anonymkode: a9640...fbe

mamma til adhd gutt<3 skrev (23 minutter siden):

Sånn er det bare noen ganger. Det handler ofte om at de er ferdige med temaer på samme tid. Dessuten vil jo feks ikke spansk gjelde for alle. Innlevering i norsk har de vel også hatt noe tid på seg til å gjøre ferdig? Her i 9.trinn hadde min praktisk prøve i naturfag, fremføring i samfunnsfag og fremføring i musikk denne uken. Neste uke er det ny fremføring i musikk, oppgave som skal leveres i matte, samfunnsfag og engelsk. De skal også ha praktisk prøve i mat og helse. Poenget er at det er mye som skal koordineres og noen ganger så hoper det seg opp. 

Nei, norsk levering fekk de vite om i dag og fekk bruke halve timen (læreren snakka første halv del). 

Anonymkode: d53ce...d0f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...