Gå til innhold

Hva gjør dere i København (dfds, 5 timer...)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må anbefale Cafe Flottenheimer for brunch, vi var der rett før jul. Holdt med to for meg og to barn (man får ulike småretter). Ligger i en parallellgate til Strøget så kan man kikke litt i butikker også. Mine likte også Guiness records-museet. 

Anonymkode: 442f8...63b

Dro dit i vinterferien i 2020 med to barn på 8 og en på 12. Bråbestemte meg for tivoli. Kjøpte billetter på app og bussen fra båten stopper rett utenfor. I tivoli var det vårstemning og blomstrende løkblomster. Barna elsket det. Å traske i sentrum blir fort kjedelig og man ser på klokka hele tiden for å rekke båten. 

Anonymkode: c51e8...9cd

Annonse

Ok, takk for tips 😁❤️

Men tivoli i slutten av februar? Brr🥶 ?? 

Ser ei skriver det var vårstemning. Hmmm, håper det er mulig ned tivoli. Da må vi ta buss? Hvor langt? Håper noen "lokalkjente" kan overbevise meg om å bestille tur 😆👏👏

Anonymkode: c959f...da8

Ta shuttlebussen inn til byen, hopp på t-banen og dra ut til "Den blå planet".
Ungene mine elsker det stedet, nord Europa sitt største akvarium.

NB: Kjøp billetter på båten, da kan du gå forbi køen når du kommer dit og bare blippe billettene.
Køen (som var veldig lang sist vi var der) er for de som ønsker å kjøpe billetter i billettluken.

Anonymkode: bd998...99a

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ok, takk for tips 😁❤️

Men tivoli i slutten av februar? Brr🥶 ?? 

Ser ei skriver det var vårstemning. Hmmm, håper det er mulig ned tivoli. Da må vi ta buss? Hvor langt? Håper noen "lokalkjente" kan overbevise meg om å bestille tur 😆👏👏

Tivoli er ikke åpent i februar. Det er ikke nødvendigvis så kaldt i Køben på den tiden. Våren kommer gjerne ganske tidlig😊

Anonymkode: dc5b8...9ae

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ta shuttlebussen inn til byen, hopp på t-banen og dra ut til "Den blå planet".
Ungene mine elsker det stedet, nord Europa sitt største akvarium.

NB: Kjøp billetter på båten, da kan du gå forbi køen når du kommer dit og bare blippe billettene.
Køen (som var veldig lang sist vi var der) er for de som ønsker å kjøpe billetter i billettluken.

Takk for tips 😊 hvordan finner jeg info om hvilken t-bane og hvor den går fra?

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Tivoli er ikke åpent i februar. Det er ikke nødvendigvis så kaldt i Køben på den tiden. Våren kommer gjerne ganske tidlig😊

Anonymkode: dc5b8...9ae

Ok, kjekt å vite 😊

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Takk for tips 😊 hvordan finner jeg info om hvilken t-bane og hvor den går fra?

Det kan de i skranken på båten der hvor de selger billettene hjelpe deg med, de hjalp oss.

Du finner informasjon om stedet her:
https://denblaaplanet.dk/

Det vi gjorde var å ta metroen til "Kastrup Station" og brukte google maps til å finne veien derfra til adressen  "Jacob Fortlingsvej 1", er ca 600 m å gå.
Var en metrostasjon like ved der bussen stoppet.

Billetter til shuttlebussen, og tidspunkt den går til og fra bussen kan du få på båten.
Kjøpte billett til metroen på stasjonen, barn under 16 (eller var det 12) kjører gratis

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Noen som kan vise meg på kart hvor sentrum er ift havna? 😊 Altså hvor går bussen til?

Det er DFDS sine egne shuttlebusser og den informasjonen kan du finne på sidene deres

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det kan de i skranken på båten der hvor de selger billettene hjelpe deg med, de hjalp oss.

Du finner informasjon om stedet her:
https://denblaaplanet.dk/

Det vi gjorde var å ta metroen til "Kastrup Station" og brukte google maps til å finne veien derfra til adressen  "Jacob Fortlingsvej 1", er ca 600 m å gå.
Var en metrostasjon like ved der bussen stoppet.

Billetter til shuttlebussen, og tidspunkt den går til og fra bussen kan du få på båten.
Kjøpte billett til metroen på stasjonen, barn under 16 (eller var det 12) kjører gratis

Takk for nyttig info ❤️❤️

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Google map

Anonymkode: e994e...031

Fant det ikke ut, derfor jeg spør. Ser jo hvor havna er. Men københavn er stort. Blir som oslo, stor forskjell om man slippes av på Oslo s eller national (ikke for meg, men med unger med seg er det langt å gå), og i en ukjent by(land) liker jeg å være forberedt. 

Nå spørs det jo hvilken interesse barna har og om dere vil shoppe eller ikke, ønsker dere å shoppe er dette noen tips.

Vi er alltid innom Lego butikken, mye artig å se på selv om vi bare ender opp med å kjøpe noe smått.

Og hele gjengen er nerder, så vi er alltid innom denne butikken hvor de har noe for alle! https://www.faraos.dk/

Ellers har vi alltid passert Runde tårn når vi går fra bussen inn mot sentrum, så da tar vi turen oppom der.

Anonymkode: eb083...10f

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nå spørs det jo hvilken interesse barna har og om dere vil shoppe eller ikke, ønsker dere å shoppe er dette noen tips.

Vi er alltid innom Lego butikken, mye artig å se på selv om vi bare ender opp med å kjøpe noe smått.

Og hele gjengen er nerder, så vi er alltid innom denne butikken hvor de har noe for alle! https://www.faraos.dk/

Ellers har vi alltid passert Runde tårn når vi går fra bussen inn mot sentrum, så da tar vi turen oppom der.

Takk for tips, settes pris på 😁

Syns de timene går veldig fort 😊 vi har vært på den blå planet og ungene syns det var veldig alreigt. Det var riktignok for noen år siden og da var båten i land 7 timer, men tror man fint klarer turen på 5 timer også. En annen gang shoppet vi litt, var på Guinness World Records Museum og spiste lunsj. Museumet ligger i nærheten av der shuttlebussen stopper. Ungene likte det også. Sist vi dro var vi på tivoli, men det syns vi var litt knapt med tid og rakk ikke å gjøre så mye 

Anonymkode: c1d7d...0eb

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Syns de timene går veldig fort 😊 vi har vært på den blå planet og ungene syns det var veldig alreigt. Det var riktignok for noen år siden og da var båten i land 7 timer, men tror man fint klarer turen på 5 timer også. En annen gang shoppet vi litt, var på Guinness World Records Museum og spiste lunsj. Museumet ligger i nærheten av der shuttlebussen stopper. Ungene likte det også. Sist vi dro var vi på tivoli, men det syns vi var litt knapt med tid og rakk ikke å gjøre så mye 

Anonymkode: c1d7d...0eb

Takk for svar 😊 ja vil tro tiden går fort. Tror kanskje vi holder oss i nærområdet og shopper og spiser lunsj første gangen, og om det frister til gjentakelse så tar vi den blå planet neste gang 😊 greit å bli kjent og få følelsen av hvor fort tiden går før bussen returnerer. Er ikke så reisevant, så tror det er en ok løsning 😊 tivoli kan vi evt ta i sommer, men da kommer vi til å overnatte i Danmark så da har vi god tid 😁 d kan vi jo dra innom akvariet også 😊

Slå ihjel tid? For lite tid er vel heller problemet. Ta bussen til sentrum. Gå på Strøget, se på Legobutikken, Disneybutikken, ta en lunsj i Nyhavn, gå på museum, spis på kafe Norden, gå på planetariumet, Den blå planet, heng på Illums hva som helst. Fem dager trengs så fem timer klarer dere. Nyt fantastiske København. 

Anonymkode: 03665...972

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Slå ihjel tid? For lite tid er vel heller problemet. Ta bussen til sentrum. Gå på Strøget, se på Legobutikken, Disneybutikken, ta en lunsj i Nyhavn, gå på museum, spis på kafe Norden, gå på planetariumet, Den blå planet, heng på Illums hva som helst. Fem dager trengs så fem timer klarer dere. Nyt fantastiske København. 

Cafe Norden eksisterer dessverre ikke lenger 😢

Anonymkode: 22bed...09e

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Disneybutikken er dessverre lagt ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...