Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Del Skrevet 6. januar 2023 Har slitt endel med et kne etter jeg vridde det på fjelltur for noen år siden. Har skjønt at det kan komme av at jeg ikke har trent det opp godt nok. Innemellom får jeg akutt vondt når jeg feks. går ned en trapp. Det forsvinner iløpet av noen timer. De siste ukene har jeg fått smerter på oversiden av kneskålen. Akkurat som de pulserer. Kan våkne med smerter om natten, før smertene forsvinner helt en uke. Har slitt med isjias smerter fra hofte og ned i tærne på samme side lenge. Usikker på om det kan ha noen sammenheng. Ikke vondt når jeg trykker på kneet. Noen som har vert borti noe liknende? Anonymkode: 02869...b19 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437088-smerter-i-kne-som-%C2%ABpulserer%C2%BB/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Del Skrevet 6. januar 2023 Jeg kan få ganske store smerter der du beskriver om muskulaturen på fremside av lår blir for stram, så jeg må tøye daglig for å forebygge. Er det veldig ille får jeg satt IMS/triggerpunkt-akupunktur, da slipper det nesten umiddelbart - og så er det lettere å holde det bra med tøyninger etterpå. Viktig å også tøye hoftebøyeren - og å trene stabilitet mage/rygg/bekken, for å skåne knærne. Kroppen henger sammen Men siden du vridde kneet for noen år siden kan det være greit å få sjekket at du ikke har en liten meniskbit som ligger og gir smerter innimellom. Ikke alltid de følger "klassisk" menisk-symptomer eller slår ut på klassiske menisktester. Så jeg ville bedt legen om å få en ordentlig sjekk av kneet med bilder. Anonymkode: 47341...19b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437088-smerter-i-kne-som-%C2%ABpulserer%C2%BB/#findComment-149897828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå