Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Handla inn bind i dag, eller er det best med tampong?🤔 Datter på 13. Mener jeg selv brukte bind, men bytta til tampong etter en stund.Greit å ha på lager til den dagen det trengs, trur ikkje det er så lenge til. Anonymkode: 50c6f...62a
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #2 Skrevet 5. januar 2023 -bind - du kan kjøpe mensentruser. Skulle man være uheldig å blø mye (som meg da jeg var ung) vet man at man ikke blør igjennom. -en liten pose i skolesekken med bind, truse, Paracet tilfelle mensen kommer på skolen for første gang. -kunnskap om kroppen. Hva skjer og hvorfor. Jeg var livredd og kunnskapsløs den gangen. Hadde ikke internett til å søke opp info. Helt seriøst trodde jeg at jeg kom til å dø, blø i hjel. For hver mnd og for hver mens ville jeg til slutt gå tom for blod å dø. Man kan le av det nå, men for en 11åring som ikke turte å snakke med noen om det var det skremmende. Kunnskap er makt. At hun forstår at det kan gjøre vondt, grunnen til det vil kanskje berolige henne. Lykke til. Anonymkode: 40320...170
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Skrevet 5. januar 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Handla inn bind i dag, eller er det best med tampong?🤔 Datter på 13. Mener jeg selv brukte bind, men bytta til tampong etter en stund.Greit å ha på lager til den dagen det trengs, trur ikkje det er så lenge til. Anonymkode: 50c6f...62a Har du ikke hatt mensen selv i hundreogfemtiår? Det har ikke forandret seg mer enn kanskje pris og merker. Anonymkode: 17f45...1b5
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #4 Skrevet 5. januar 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Har du ikke hatt mensen selv i hundreogfemtiår? Det har ikke forandret seg mer enn kanskje pris og merker. Anonymkode: 17f45...1b5 Har hatt spiral i 8 år så er en stund siden sist ja 🙈 Anonymkode: 50c6f...62a
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 Her brukes kun nattbind. Det er absolutt det eneste hun føler seg komfortabel med. Har kjøpt inn litt av hvert, flere typer bind og tamponger i mange varianter. Alt ligger lett tilgjengelig på badet. Hun har også en liten mappe i sekken med utstyr i. Oppfordrer henne til å teste ut tamponger, men foreløpig er det no-go Anonymkode: c4f92...8b4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #6 Skrevet 6. januar 2023 Jeg kjøpte inn 5-6 ulike typer bind, og litt tamponger og sa at hun fikk prøve seg fram og gi en lyd rundt hvilke typer hun foretrakk og trengte. Jeg har også nevnt mensentruse og sånn kopp, men det er hun overhodet ikke interessert i enda i hvert fall. Hun er 13 år og fikk mensen for to år siden. Anonymkode: 9bec2...819
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Jeg kjøpte et par forskjellige typer bind og nattbind pluss tamponger i de to minste str og sa at hun kunne prøve seg frem litt selv hva hun likte, men at jeg anbefalte bind første gang. Hun var nesten 15 år og fant ganske fort ut av det, prøvde tampong allerede neste menstruasjon og foretrekker det. Anonymkode: 12fcb...a62
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): -bind - du kan kjøpe mensentruser. Skulle man være uheldig å blø mye (som meg da jeg var ung) vet man at man ikke blør igjennom. -en liten pose i skolesekken med bind, truse, Paracet tilfelle mensen kommer på skolen for første gang. -kunnskap om kroppen. Hva skjer og hvorfor. Jeg var livredd og kunnskapsløs den gangen. Hadde ikke internett til å søke opp info. Helt seriøst trodde jeg at jeg kom til å dø, blø i hjel. For hver mnd og for hver mens ville jeg til slutt gå tom for blod å dø. Man kan le av det nå, men for en 11åring som ikke turte å snakke med noen om det var det skremmende. Kunnskap er makt. At hun forstår at det kan gjøre vondt, grunnen til det vil kanskje berolige henne. Lykke til. Anonymkode: 40320...170 Paracet til 13 åring grunnet mensen? Det er ikke normalt å gi barn paracet hver måned altså! Har de så store smerter, bør en oppsøke lege. Anonymkode: f521e...e59
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #9 Skrevet 6. januar 2023 Ikke begynn på tampong så tidlig. Du trenger følgende: - Bind - En liten søt toalettmappe hun kan ha bind i i skolesekken - Sjokolade - Ha naproxsen liggende i tilfelle store smerter Anonymkode: 661cb...b9c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #10 Skrevet 6. januar 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): -bind - du kan kjøpe mensentruser. Skulle man være uheldig å blø mye (som meg da jeg var ung) vet man at man ikke blør igjennom. -en liten pose i skolesekken med bind, truse, Paracet tilfelle mensen kommer på skolen for første gang. -kunnskap om kroppen. Hva skjer og hvorfor. Jeg var livredd og kunnskapsløs den gangen. Hadde ikke internett til å søke opp info. Helt seriøst trodde jeg at jeg kom til å dø, blø i hjel. For hver mnd og for hver mens ville jeg til slutt gå tom for blod å dø. Man kan le av det nå, men for en 11åring som ikke turte å snakke med noen om det var det skremmende. Kunnskap er makt. At hun forstår at det kan gjøre vondt, grunnen til det vil kanskje berolige henne. Lykke til. Anonymkode: 40320...170 Naproxen er bedre mot menssmerter. Anonymkode: fb984...34e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå