Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Utenom å ikke småspise eller hopper over måltider. Alt du kan kom med det Anonymkode: 6a1f4...694
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #4 Skrevet 5. januar 2023 Ikke spise mer enn man forbrenner Anonymkode: af77f...d7d
Svømmetur Skrevet 5. januar 2023 #5 Skrevet 5. januar 2023 Spise masse proteiner så er jeg god og mett. (Et must om ikke er jeg super sulten ve slutt i kcal. Minst 1,5 gr protein pr kroppsvekt. Fylle på med grønnsaker så det bogner over 😂 og litt karbohydrater… Samt lage mat som frister, og ha «søt» sunn mat tilgjengelig, så velger du det fremfor annet. Tips: kcal fri gelé i kopper i kjøleskap, gulrot protein muffins, sukrin sjokolade mouse
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #6 Skrevet 5. januar 2023 Og PLaNLEGG dagen før den begynner. Hold deg til plan. Anonymkode: 9f901...9dd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #7 Skrevet 5. januar 2023 Gjør en varig livsstilsendring istedenfor å tenke at man skal slanke seg. Anonymkode: 701aa...085
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #8 Skrevet 5. januar 2023 Periodisk faste!!! Helt magisk! Anonymkode: 41c71...55e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #9 Skrevet 5. januar 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Periodisk faste!!! Helt magisk! Anonymkode: 41c71...55e Mener du 2 dager faste og dager litt mat på en turnus? Anonymkode: 6a1f4...694
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #10 Skrevet 5. januar 2023 Svømmetur skrev (56 minutter siden): Spise masse proteiner så er jeg god og mett. (Et must om ikke er jeg super sulten ve slutt i kcal. Minst 1,5 gr protein pr kroppsvekt. Fylle på med grønnsaker så det bogner over 😂 og litt karbohydrater… Samt lage mat som frister, og ha «søt» sunn mat tilgjengelig, så velger du det fremfor annet. Tips: kcal fri gelé i kopper i kjøleskap, gulrot protein muffins, sukrin sjokolade mouse Proteiner er ikke slankende. Spiser du gelè til frokost og lunsj? Anonymkode: 6a1f4...694
Svømmetur Skrevet 5. januar 2023 #11 Skrevet 5. januar 2023 Herlighet… nei det sa jeg aldri. Jeg liker å ha noe søtt og kalorifattig lett tilgjengelig. Slik at jeg kan ta det når søtsuget blir stort. Jeg driver med bikini fitness (kroppsbygging), og er avhengig av proteiner både får å bygge, men og fordi det metter med proteinrik mat. Det ble spurt etter gode tips - og det er dette som fungerer for meg når jeg skal ned i vekt. Uansett - regnestykke må jo gå i minus..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #12 Skrevet 6. januar 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Mener du 2 dager faste og dager litt mat på en turnus? Anonymkode: 6a1f4...694 Nei, jeg faster mandag til fredag i tidsrommet 2200-1600. Så spiser jeg middag kl 1600, og ellers vanlig til kl 2200. Er forsiktig med bakevarer og spise knekkebrød i ukedagene. Helg er alt lov. 20 kg minus på 9 mnd, uten stress, telling av kalorier eller trening!!! Anonymkode: 41c71...55e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #13 Skrevet 6. januar 2023 Ha gode enkle løsninger for de dagene hvor du ikke har tid eller orker å lage sunn mat. F.eks ha noe i fryseboksen for de dagene, eller ha noen klare ideer for hva du kan lage fort og enkelt av det du har hjemme. Det var nesten det aller viktigste for meg, da luket jeg ut mange av fellene som jeg fort falt i før. Anonymkode: 55384...a81
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #14 Skrevet 6. januar 2023 Har brukt lifesum-appen for å telle kaloriar. Unn deg noko godt innimellom, så du ikkje blir lei, det regulerer du ved å droppe noko anna. Det har fungert for meg i fleire rundar, MEN det dumme er at eg har lagt på meg igjen med ein gong eg slutta å ha fokus på det, så i haust prøvde eg 16:8. Fann ut at ved å droppe frokost, og ta litt tidlegare lunsj, så gjekk det heilt fint. Då et eg mellom 11 og 19 (ofte ikkje etter i 17-18 tida). Var litt svolten i starten, men no funkar det som fjell. Har gått ned det eg ville, og slepp å tenke så mykje på det, så ser for meg at dette er meir varig enn kaloritelling. Anonymkode: 76b45...658
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #15 Skrevet 6. januar 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Nei, jeg faster mandag til fredag i tidsrommet 2200-1600. Så spiser jeg middag kl 1600, og ellers vanlig til kl 2200. Er forsiktig med bakevarer og spise knekkebrød i ukedagene. Helg er alt lov. 20 kg minus på 9 mnd, uten stress, telling av kalorier eller trening!!! Anonymkode: 41c71...55e Går det greit å være hele dagen på jobb uten mat? Drikker du feks kaffe? 😃 Anonymkode: be2d3...984
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #16 Skrevet 6. januar 2023 Innta færre kalorier enn du forbruker. Anonymkode: 5143b...93a
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #17 Skrevet 6. januar 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Nei, jeg faster mandag til fredag i tidsrommet 2200-1600. Så spiser jeg middag kl 1600, og ellers vanlig til kl 2200. Er forsiktig med bakevarer og spise knekkebrød i ukedagene. Helg er alt lov. 20 kg minus på 9 mnd, uten stress, telling av kalorier eller trening!!! Anonymkode: 41c71...55e Drikker du i det tidspunktet? Jeg er fysisk aktiv derfor må jeg drikke. Skal ned 5 kg først så får jeg se. Hva mener du med at alt er lov på helg? Anonymkode: 6a1f4...694
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #18 Skrevet 6. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Går det greit å være hele dagen på jobb uten mat? Drikker du feks kaffe? 😃 Anonymkode: be2d3...984 Nei æsj. Liker ikke kaffe. Anonymkode: 6a1f4...694
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2023 #19 Skrevet 6. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Har brukt lifesum-appen for å telle kaloriar. Unn deg noko godt innimellom, så du ikkje blir lei, det regulerer du ved å droppe noko anna. Det har fungert for meg i fleire rundar, MEN det dumme er at eg har lagt på meg igjen med ein gong eg slutta å ha fokus på det, så i haust prøvde eg 16:8. Fann ut at ved å droppe frokost, og ta litt tidlegare lunsj, så gjekk det heilt fint. Då et eg mellom 11 og 19 (ofte ikkje etter i 17-18 tida). Var litt svolten i starten, men no funkar det som fjell. Har gått ned det eg ville, og slepp å tenke så mykje på det, så ser for meg at dette er meir varig enn kaloritelling. Anonymkode: 76b45...658 Svolten = sulten? Anonymkode: 6a1f4...694
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2023 #20 Skrevet 7. januar 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Har brukt lifesum-appen for å telle kaloriar. Unn deg noko godt innimellom, så du ikkje blir lei, det regulerer du ved å droppe noko anna. Det har fungert for meg i fleire rundar, MEN det dumme er at eg har lagt på meg igjen med ein gong eg slutta å ha fokus på det, så i haust prøvde eg 16:8. Fann ut at ved å droppe frokost, og ta litt tidlegare lunsj, så gjekk det heilt fint. Då et eg mellom 11 og 19 (ofte ikkje etter i 17-18 tida). Var litt svolten i starten, men no funkar det som fjell. Har gått ned det eg ville, og slepp å tenke så mykje på det, så ser for meg at dette er meir varig enn kaloritelling. Anonymkode: 76b45...658 Kan skrive under på alt dette! Jeg faster mellom 18 og 11.30. Spiser lunsj på jobb 11.30, samt middag når jeg kommer hjem ca 17.30-18. Har gått ned 13 kg siden august, uten problemer! Og jeg er 50 og har forsøkt å gå ned mange ganger før med kaloritelling uten hell. Fordelen er at når jeg først spiser, er det solide måltider med gode råvarer, ingen pirking i salater og knekkebrødspising. Var sulten de første par ukene i fastetiden, men nå er det helt problemfritt! Anbefaler metoden varmt! Anbefaler også Marit Kolbys "Hva skal vi spise og når?" Den ga meg et helt nytt syn på faste og gjorde at jeg turte å prøve en metode som jeg i utgangspunktet aldri ville trodd passet meg! Anonymkode: e9154...2aa
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2023 #21 Skrevet 7. januar 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Svolten = sulten? Anonymkode: 6a1f4...694 https://nn.m.wikipedia.org/wiki/Svolt Anonymkode: 76b45...658
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. januar 2023 #22 Skrevet 7. januar 2023 (endret) Anonym bruker skrev (13 timer siden): Svolten = sulten? Anonymkode: 6a1f4...694 Jeg skjønner helt klart behovet for nynorskundervisning i skolen når det er usikkerhet rundt et så enkelt og bokmålslikt ord😅 Mitt beste tips er å utsette. Spis små porsjoner, og vurder om du egentlig er mer sulten eller om du bare har lyst på mer. Er det det siste så lover du deg selv å spise en porsjon til litt senere. Det føles da ikke så tungt å stoppe og spise, for du har bare utsatt det litt. Har du lyst på en sjokolade, så er det greit, men utsett den litt. Skal bare brette tøy først, skal bare vente til ungene har lagt seg osv. Ikke så lenge av gangen, men så mange ganger som mulig. Endret 7. januar 2023 av Den perfekte mor, påan igjen
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2023 #23 Skrevet 7. januar 2023 Å aldri spise deg mett, kun spise så du ikke er sulten. Faste. Gått ned 33 kg. Holdt vekten i snart ett år. Anonymkode: abd3c...6a5
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2023 #24 Skrevet 7. januar 2023 Mitt beste tips er: Lavkarbo + periodisk faste. Jeg faster 16 timer i døgnet, i strekk, og spiser maks 100 karbo om dagen. Nå spiser jeg ikke overdrevent mye fett, slik mange gjør, og holder det til endel avokado, laks, rent kjøtt ol. Ikke noe bacon, rømme, smør osv. Det klarer jeg ikke…. Har gått ned 10 kilo siden midten av november. Anonymkode: 1bfe1...eb8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2023 #25 Skrevet 7. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 6.1.2023 den 18.56): Går det greit å være hele dagen på jobb uten mat? Drikker du feks kaffe? 😃 Anonymkode: be2d3...984 Ja, pøser på med kaffe. Drikker noe vann også. Og fun light saft om jeg er ekstra tørst. Det går helt fint å være på jobb, ja. Jeg var en som innbildte meg at jeg ble svimmel og mistet energi uten mat. Reinhekla tull og unnskyldning for at jeg kunne ete!! 😆 Jeg fungerer sååå mye bedre nå, som om kroppen har vært forgiftet før, på en måte. Nå "stemmer" alt liksom....vanskelig å forklare, men anbefaler alle å prøve et par-tre uke for å se! Det er magisk! Anonymkode: 41c71...55e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå