Gå til innhold

Gleder meg til yngste blir 18 og....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typisk dib. Hive seg på og ta hi enda hun spesifiserer og forklarer hvorfor hun skrev det hun skrev.  

Anonymkode: 9a24e...ab4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Men jeg tar selvkritikk for lite info i første innlegg.

Anonymkode: dd0f0...216

Burde hatt med hele livshistorien din, dette er jo dib. 

Men jeg skjønte godt hva du mente, det er ikke barna, det er alt rundt. Tro meg, flere forstår hva du mener. Det et bare så deilig å fremstå som perfekt, så fåtallet innrømmer at det er mye de skulle vært foruten

Anonymkode: 34c62...cd3

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Du får kanskje ikke mld, brev og telefoner fra offentlige distanser, men det gjør faktisk bekymringen/uroen desto større.

Har en på 19 nå. En vimsekopp uten like. Nå er han voksen og skal klare seg selv, og det går til en viss grad. Men han sliter med å betale regninger osv, og jeg har ingen innsikt i hva det er han gjør. Jeg savner faktisk den tiden der jeg ble involvert i større grad, men sånn er det bare. Man må gi slipp... 

Anonymkode: 92d06...75a

Det der kjenner jeg meg igjen i. Har en på 18 år nå, når det er mulig sitter vi sammen og legger opp faste betalinger osv. men de har jo ikke så mange regninger å «øve» på i dag. 

Tiden mellom 16 og 18 var også veldig klønete. Bare noe slikt som test av covid, den kommer på ungdommens helsenorge, men du som forelder forventes fremdeles å være involvert i karantene og regelverk. Det var ikke rent få tester den første tiden med tilhørende karantene, som selvfølgelig varierte ut fra definisjon nærkontakt eller ikke. Smittesporing ringer da til ungdommen, som ikke aner eller tenker på å stille spørsmål og du som voksen må forsøke å lappe sammen hva slags nærkontakt, om det påvirket resten av familien, skal de tilbake på skolen ved negativ test blablabla. Har du flaks er du i nærheten når de ringer så du kan ved bekreftelse om ok fra ungdommen, stille alle disse spørsmålene kun mødre har vett på å lure på 😅

Anonymkode: d904e...127

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er ganske naivt å tenke sånn. Våre eldste er 18 og 20 år, og det er fortsatt en del både ansvar, drama og støtte, kanskje på en annen måte, men vi kaster dem jo ikke ut på gaten heller. Det er ikke uvanlig at de blir boende hjemme til de er 20-22 år i hvert fall i våre dager. 

Anonymkode: 2b4ee...ea1

Hvem faen har snakt om å kaste dem ut når de blir 18?! Er ikke det dette handler om!!!!! Handler ikke å avskrive meg barnet mitt, det handler om å slippe alt gnålet fra skolen!!! Sorry men nå er det nok med all synsingen om at jeg ikke bryr meg om barna mine! Har forøvrig to barn til på 19 og 23 og ja, de bor hjemme! Og vi har alle ett godt forhold til hverandre.

Takk for meg!

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Burde hatt med hele livshistorien din, dette er jo dib. 

Men jeg skjønte godt hva du mente, det er ikke barna, det er alt rundt. Tro meg, flere forstår hva du mener. Det et bare så deilig å fremstå som perfekt, så fåtallet innrømmer at det er mye de skulle vært foruten

Anonymkode: 34c62...cd3

Takk! 🙏🏻 kan ikke forvente at en skal skrive alt her, har ikke tenkt at noen skal kjenne oss igjen heller. Men det sier litt om folk, når de antar jeg er en dass mor, når de har lest ett lite innlegg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Takk! 🙏🏻 kan ikke forvente at en skal skrive alt her, har ikke tenkt at noen skal kjenne oss igjen heller. Men det sier litt om folk, når de antar jeg er en dass mor, når de har lest ett lite innlegg.

DIB på sitt beste (nei, verste) 

Fritt frem å synse og å anta så lenge du ikke har helgardert deg med en roman av livet i forkant. 😅

Tenker det er rom for forbedring her på den fronten, hvis innlegget er såpass mangelfullt at det ikke er mulig å svare, er det jo alltid en fin ting å spørre før en gir ett svar basert på antakelser 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: d904e...127

Skrevet

Ikke bry deg om dib hønene! Jeg skjønte hva du mente bare etter å ha lest hovedinnlegget. Det er lov å være sliten og lei av ting som omhandler ungene, uten at en er lei av selve ungen! Er sikker på du gjør ditt beste for dine barn. Ha en fin helg

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hvem faen har snakt om å kaste dem ut når de blir 18?! Er ikke det dette handler om!!!!! Handler ikke å avskrive meg barnet mitt, det handler om å slippe alt gnålet fra skolen!!! Sorry men nå er det nok med all synsingen om at jeg ikke bryr meg om barna mine! Har forøvrig to barn til på 19 og 23 og ja, de bor hjemme! Og vi har alle ett godt forhold til hverandre.

Takk for meg!

Hi

Du har virkelig et sinneproblem, kjære min tid. 

Anonymkode: 79289...71b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har virkelig et sinneproblem, kjære min tid. 

Anonymkode: 79289...71b

Det har jeg faktisk ikke. Hadde du lest hele tråden hadde du forstått hvorfor jeg tilslutt nå får nok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...