Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Har ei venninne som jeg ikke lenger har mye kontakt med, kun via Facebook etter at hun fikk ny mann og flytta til andre siden av landet. De har ventet på baby, hun har delt masse på Facebook og siste innlegg var nå er termindato her, venter spent. Og to dager senere, sjekket inn på sykehus. Så ble det helt stille, og dette er to uker siden... Hun er sånn som deler mye, så ville forventet deling av babybilder og jule og nyttårsbilder osv. Nå er jeg så redd dette betyr at noe har gått galt. Kan man gå to uker over termin? Jeg vet jo at man ofte får andre ting å tenke på uansett når baby kommer, men at hverken hun eller mannen har delt noe er rart. Ingen av dem har barn fra før, så kan jo bare være de har måtte lagt mobilene vekk, det snur jo livet rundt. Og jeg har ikke lenger kontakt med dem eller folk rundt dem utenom Facebook så har ingen måte å funne ut om de har det bra😔 Noen som har erfaringen som kan berolige meg? Termin kunne vel vært litt feil feks? Men da skulle det likevel kommet julebilder osv.... nei uff, dette liker jeg ikke. Anonymkode: a3f28...062
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #2 Skrevet 5. januar 2023 Jeg har vært borte i det der flere ganger. De fleste gangene har grunnen vært at de har blitt så overveldet av det lille nurket at de har følt de vil ha det helt for seg selv den første tiden. Kun en av gangen har det vært noe galt, da hadde barnet Downs, og foreldrene trengte litt tid til å vende seg til tanken/godta det. Var på en måte et slags lite sjokk de måtte komme over Anonymkode: 32be0...895
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Skrevet 5. januar 2023 Jeg ville tenkt at det har skjedd noe... Folk som vanligvis deler mye ville delt bilder av babyen om alt hadde gått bra. Man går sjelden to uker over tiden, innen en uke over er de fleste satt igang. Men det trenger jo ikke være så alvorlig som man frykter da. Når mitt andre barn ble født endte vi en uke på nyfødtintensiven, men han er frisk og rask selv om han fikk en litt tøff start. Anonymkode: 5151d...858
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #4 Skrevet 5. januar 2023 Det er jo mulig at det har skjedd noe. Men det kan jo også hende at hun gikk noen dager over tida, slik at det ikke er så mange dager siden babyen ble født. Det kan ha vært komplikasjoner, at noe er galt, at de bare er slitne og travelt opptatt, at de ikke ønsker å dele noe om babyen på sosiale medier, at de har fått omgangssyke rett etter at de kom hjem og ikke har fått gjort annet enn å amme, spy og sove....det er mange muligheter og vanskelig å vite hva som er grunnen til at de ikke har delt noe. Enten kan du vente og se om det kommer noe, evt kan du sende en privat melding til henne på fb, være litt forsiktig og bare skrive at du så at de dro på sykehuset for et par uker siden og håper alt er bra, og se om hun svarer. Det kan jo hende at verden bare har stoppet helt opp med baby og jul på en gang. Noen babyer krever så mye i starten at man knapt rekker en tur på do, og da kan oppdatere fb lett utgå en stund. Anonymkode: cc087...321
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #5 Skrevet 5. januar 2023 Ta en telefon og hør hvordan det går. Anonymkode: 5bd21...c9e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2023 #6 Skrevet 5. januar 2023 Jeg ville sendt en melding, fortalt at du tenker på henne og lurer på hvordan det går. At du håper det går bra med dem og at du er der for henne. Anonymkode: 6961b...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå