Gå til innhold

Hvor mye sparte du i 2022?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi setter inn 16.000 kr ekstra på fleksilånet hver mnd, fordi vi skal pusse opp badet. I tillegg sparer vi 5000 per mnd i forskjellige fond. Det blir ca 250.000 kr per år. I tillegg fikk vi en gave fra et gammelt familiemedlem på noen hundre tusen. Derfor har vi omkring 500.000 kr ekstra på sparekontoen i år.

Anonymkode: 2551b...929

I fjor ble det ikke så mye fordi vi hadde to ferier vi "måtte" være med på (feiringer i andre land), en konfirmasjon og en som tok sertifikatet, samt at vi måtte bytte en dør (røk 80 000 kr bare der). Vi sparer dessuten slik at vi betaler ekstra på lånet fordi vi allerede har en god buffer stående, og også penger i fond, så jeg er litt usikker på hvor mye det egentlig ble til slutt. Vi betaler fast inn 6000 kr ekstra på lånet i hvert fall. 

Anonymkode: c799d...d0f

Annonse

Nah… svært lite. Men betalte ned kredittkort og studielån. Nedbetaling av boliglån er også sparing, i mine øyne. 
Har en liten buffer, og en liten reisekonto. Setter inn penger der, så tilsammen kanskje spart 1000 kr i mnd… 

Anonymkode: a2e4c...722

ca 60000. Håper på mer i 2023, men har endel smått oppussing som skal gjøres og det går fra lønn - så da ser jeg for meg at det er vanskelig å bygge opp så mye mer enn 4-5000 pr mnd. Pluss alt blir dyrere i 2023, så har ikke de største forventninger!

Anonymkode: f8539...2f9

Har endelig ikke noen lån på hverken hus, bil eller hytte 🙏 Klarte å spare ca 150 000 i fjor, men nå har jeg brukt litt på nye hvitevarer, en ferietur og ny båtmotor. Så det er bare å legge seg i selen å spare på nytt 😅 

Tror ikke jeg vi kommer til å klare mer enn kanskje 100 000 i år, mannen er mellom 2 jobber da blir det ikke mye ekstra inn. Det er han som har best lønn av oss. 

Anonymkode: 28286...233

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Har endelig ikke noen lån på hverken hus, bil eller hytte 🙏 Klarte å spare ca 150 000 i fjor, men nå har jeg brukt litt på nye hvitevarer, en ferietur og ny båtmotor. Så det er bare å legge seg i selen å spare på nytt 😅 

Tror ikke jeg vi kommer til å klare mer enn kanskje 100 000 i år, mannen er mellom 2 jobber da blir det ikke mye ekstra inn. Det er han som har best lønn av oss. 

Må jo spørre. Hvis dere er to voksne i full jobb og null lån, hvordan greier dere ikke spare mer da? 

Anonymkode: 353c5...2bb

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Må jo spørre. Hvis dere er to voksne i full jobb og null lån, hvordan greier dere ikke spare mer da? 

Fordi vi har lyst til å reise mer, kose oss med restaurant besøk og ikke minst hjelpe barna våre som er på vei inn i voksenlivet med studie støtte og bolig 😊 Jeg blir ikke lykkelig av en konto full av penger, jeg blir lykkelig av å leve. Vi har alltid buffer på minimum 100 000 kr, og er det behov for det har vi verdier som gjør at banken vil gi oss lån 😊

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ikke en krone. Men fikk betalt ut 350.000,- i gammel inkasso og kredittkort så er meget fornøyd med det. I år blir det da lettere å spare 🙂

Beste sparingen du kan gjøre for deg selv, imponerende!

Anonymkode: a3f61...b69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...