Gå til innhold

Kastet opp ikveld-skole på fredag?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Nord og SørVest er visst enig i denne saken👌🏻😊

Anonymkode: 5cc4f...2ee

Hordaland er ikke like enig. Så nå at det står 48 timer med oppkast på skolen her.

Anonymkode: 466fc...8cd

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Han er kjempe fin form å løper rundt i huset å leker med katten. Men så nå at det står for skolen hans at barnet skal være hjemme 48 timer etter siste oppkast,så da forholder jeg meg selvsagt til det.

Takk! ❤️ Og selvom barnet løper rundt, kan det være smittsomt. 

Anonymkode: 0636d...1d6

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Takk! ❤️ Og selvom barnet løper rundt, kan det være smittsomt. 

Anonymkode: 0636d...1d6

Ja vet,så har sagt ifra til læreren at gan kommer ikke på skolen denne uken.

48 timer gjelder bare barnehage og voksne som jobber med mat.

For alle andre er det 24 timer som gjelder.

Det er allerede linket til Folkehelseinstituttet og det samme står på NHI sine nettsider.

Her er også barna instruert om det av helsesykepleier på skolen, hun har hatt en runde i alle klasserommene så barna selv vet at om de kaster opp skal de være hjemme i EN DAG etter at de har kastet opp for siste gang og være flinke til å vaske hender i et døgn til.

Skolene kan ikke kreve noe annet enn det myndighetene anbefaler så det er rart at noen skoler skriver 48 timer synes jeg...

Anonymkode: 85d90...774

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Han er nå bedt i bursdag 18.00 som bare er nå få timer fra 48 timer. Ville dere sendt han i bursdagen? 

Hvis du holder han borte fra skolen på grunn av viktigheten av å holde 48 timer sender du ham selvfølgelig ikke i bursdag.

Anonymkode: d7de0...722

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis du holder han borte fra skolen på grunn av viktigheten av å holde 48 timer sender du ham selvfølgelig ikke i bursdag.

48 timer regel er jo bare tullete når andre skoler har 24 timers regel.

On 1/4/2023 at 9:18 PM, Anonym bruker said:

Barnet mitt på 10 år kastet opp ca 20.30 idag,kan han gå på skolen på fredag om han ikke kaster opp mer?

Jeg hadde latt han bli hjemme, er noe dritt for andre hvis det er smittsomt

Anonymkode: 2f409...738

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

48 timer gjelder bare barnehage og voksne som jobber med mat.

For alle andre er det 24 timer som gjelder.

Det er allerede linket til Folkehelseinstituttet og det samme står på NHI sine nettsider.

Her er også barna instruert om det av helsesykepleier på skolen, hun har hatt en runde i alle klasserommene så barna selv vet at om de kaster opp skal de være hjemme i EN DAG etter at de har kastet opp for siste gang og være flinke til å vaske hender i et døgn til.

Skolene kan ikke kreve noe annet enn det myndighetene anbefaler så det er rart at noen skoler skriver 48 timer synes jeg...

Anonymkode: 85d90...774

48 timer er helt vanlig. Ellers sprer smitten seg fort og det blir mye høyere fravær, logisk nok. 

Anonymkode: d9f4e...4fa

Til dere som har besvart at man ikke trenger å følge 48 timers regel samt råder til å sende barnet i bursdag:

Synes dere ikke det er flaut dersom dere sender eget barn for tidlig og at barnet dermed smitter andre?

Mrs Remington skrev (10 minutter siden):

Til dere som har besvart at man ikke trenger å følge 48 timers regel samt råder til å sende barnet i bursdag:

Synes dere ikke det er flaut dersom dere sender eget barn for tidlig og at barnet dermed smitter andre?

Nei, man kan da ikke ta ansvar for alt. Man bruker sunn fornuft, folk blir smittet uansett. 

Anonymkode: 38234...a57

Annonse

Mrs Remington skrev (26 minutter siden):

Jeg sender jo bare en melding til foreldre å forklarer situasjonen å hører hva de tenker. Syns det tullete at han ikke kan gå i en bursdag fordi fordi han mangler 2.5 time fra 48 timer.

Jeg sender jo bare en melding til foreldre å forklarer situasjonen å hører hva de tenker. Syns det tullete at han ikke kan gå i en bursdag fordi fordi han mangler 2.5 time fra 48 timer.

Du må sende en melding til alle foreldrene sa, og hva gjør du når en av dem svarer at de foretrekker at barnet ikke kommer?

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Du må sende en melding til alle foreldrene sa, og hva gjør du når en av dem svarer at de foretrekker at barnet ikke kommer?

Nei holder å spørre de som har bursdagen

Så belelig, så blir de som har bursdagen sitt ansvar...

Anonymkode: 62eb2...279

Ja, og så må de bære konsekvensen av at de sier nei og da blir de omtalt som firkantede. Veldig avslappende å slippe å selv ta avgjørelsen om eget barn, bare lempe ansvaret over på andre.

Mrs Remington skrev (2 timer siden):

Ja, og så må de bære konsekvensen av at de sier nei og da blir de omtalt som firkantede. Veldig avslappende å slippe å selv ta avgjørelsen om eget barn, bare lempe ansvaret over på andre.

Jeg hadde da virkelig ikke snakket negativt om foreldrene hvis de hadde sagt nei,men hadde tenkt mitt ja.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde da virkelig ikke snakket negativt om foreldrene hvis de hadde sagt nei,men hadde tenkt mitt ja.

Og sier de ja, og andre barn blir smittet, så sitter de igjen som svarteper. Ikke lemp ansvaret over på andre.

Anonymkode: 62eb2...279

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...