Gå til innhold

Kastet opp ikveld-skole på fredag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vær så snill å hold barnet hjemme til det er 48 timer siden siste oppkast. Selv om det ikke er samme regel på skolen som i bhg, så kan man godt ta hensyn til andre. Er en grunn til at det sies 48 timer, og ingen andre vil ha oppkast i hus. 

Hold barnet hjemme, selv om det er i fin form, det er smittsomt og det er det kjipeste i verden å få i hus. 

Anonymkode: 4691c...480

Det skal gå 48 timer fra siste oppkast før du kan sende barnet tilbake til hverdagen/skole. Det betyr at du kan levere barnet til skole/barnehage klokka 20 30 fredags kveld, med mindre det kaster opp igjen. Vet ikke om skole/barnehage har åpent i helgene, men såvidt meg bekjent, har den ikke helgeåpent. 

Endret av Mrs Remington

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ingen regler på skolen slik som i barnehagen. Kom så lenge han er fin i formen.

Anonymkode: 3e36a...c30

Fant igjen reglene for skolen nå,ser det står 48 timer etter siste oppkast.

Anonymkode: 466fc...8cd

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vær så snill å hold barnet hjemme til det er 48 timer siden siste oppkast. Selv om det ikke er samme regel på skolen som i bhg, så kan man godt ta hensyn til andre. Er en grunn til at det sies 48 timer, og ingen andre vil ha oppkast i hus. 

Hold barnet hjemme, selv om det er i fin form, det er smittsomt og det er det kjipeste i verden å få i hus. 

Anonymkode: 4691c...480

Han er kjempe fin form å løper rundt i huset å leker med katten. Men så nå at det står for skolen hans at barnet skal være hjemme 48 timer etter siste oppkast,så da forholder jeg meg selvsagt til det.

Mrs Remington skrev (16 minutter siden):

Det skal gå 48 timer fra siste oppkast før du kan sende barnet tilbake til hverdagen/skole. Det betyr at du kan levere barnet til skole/barnehage klokka 20 30 fredags kveld, med mindre det kaster opp igjen. Vet ikke om skole/barnehage har åpent i helgene, men såvidt meg bekjent, har den ikke helgeåpent. 

Det var ett merkelig svar

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ved vår skole er det 24 timers-regel. I barnehagen var det 48, men skolebarn er flinkere på håndvask, hygiene, de putter ikke alt i munnen osv. 
Mine unger hadde gått på skolen på fredag 

Anonymkode: 5cc4f...2ee

Tull, har du kilde for slik påstand? 

Annonse

Er det en enkelt oppkastepisode der du ikke mistenker omgangssyke, så ja. Ikke all oppkast er smittsom, plutselig kan man bli uvel uten grunn.

Men er det omgangssyke i klassen eller familien hadde jeg holdt han hjemme fredag også. 

Anonymkode: 27951...835

Mrs Remington skrev (1 minutt siden):

Ved vår skole er det 24 timers-regel.

Glemt hva du påstod?

Det stemmer, men i utgangspunktet er det ingen felles regel for skolene i Norge: 

• Oppkast og diaré: I følge Folkehelseinstituttet kan barn vende tilbake til skolen når de kjenner seg frisk. Fordi en kan skille ut smittestoff også etter at symptomene har gitt seg, er det ekstra viktig med god håndhygiene de første dagene etter at man har blitt frisk. Barnehagebarn med akutte diarétilstander bør holdes hjemme mens de har symptomer, og de bør ikke vende tilbake til barnehagen før 2 døgn etter at de har blitt symptomfrie. Dette gjelder også bleiebarn’

kilde: https://nhi.no/familie/barn/hjemme-fra-skolen-eller-ikke/

Godt nok;) Og man kan gå på skolen når man er frisk😊

Mrs Remington skrev (4 minutter siden):

Ved vår skole er det 24 timers-regel.

Glemt hva du påstod?

Ikke meg du gnåler på, men vår kommunelege har gått ut med informasjon om 24 t hjemme ved oppkast for skolebarn. Og nei, jeg gidder ikke bevise påstanden, du får tro hva du vil. 

Anonymkode: 38234...a57

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meg du gnåler på, men vår kommunelege har gått ut med informasjon om 24 t hjemme ved oppkast for skolebarn. Og nei, jeg gidder ikke bevise påstanden, du får tro hva du vil. 

Anonymkode: 38234...a57

Kanskje vi bor i samme kommune eller fylke;) Finnmark? 

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Er det en enkelt oppkastepisode der du ikke mistenker omgangssyke, så ja. Ikke all oppkast er smittsom, plutselig kan man bli uvel uten grunn.

Men er det omgangssyke i klassen eller familien hadde jeg holdt han hjemme fredag også. 

Anonymkode: 27951...835

Han hadde vondt i magen før han gikk på skolen så var litt i tvil om jeg skulle sende han på skolen,for det begynner jo ofte med vondt i magen også kommer det oppkast senare. Men sendte på skolen siden han ellers virket frisk. Han virket frisk etter skolen også,men ikveld kastet gan plutselig 4-5 ganger på rad. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...