Gå til innhold

Legeerklæring videregående skole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det var dyrt. Var det hos fastlege?

Anonymkode: 44c66...352

Her koster det 200. Hver bidige gang!!! Det er dyrt når det ikke går på frikortet og det har vært sinnsykt mye sykdom 

Anonymkode: f7467...b10

Har ikke hatt særlig sykdom enda, men tenker å bruke nettlege når det skjer,så slipper jeg å krangle med damene på legekontoret for å få time... det kostet endel tror jeg,  men ikke så mye som 500... 

Noen andre som har testet disse? 

Anonymkode: bbc6c...2e5

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er norsk, 40 år, og kan finne på å si det samme 😅

Takk😀, jeg har to fjortiser her så mulig jeg blir preget, tror ikke jeg snakker slik i jobb sammenheng akkuratt.

Anonymkode: 68287...61b

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Takk😀, jeg har to fjortiser her så mulig jeg blir preget, tror ikke jeg snakker slik i jobb sammenheng akkuratt.

Jeg tror ikke det er aldersgrense på slike helt normale utrykk 😅 og så lenge man snakker «ordentlig» når man må så tenker jeg det er all good (som jeg også finner på å si) 😀

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tror ikke det er aldersgrense på slike helt normale utrykk 😅 og så lenge man snakker «ordentlig» når man må så tenker jeg det er all good (som jeg også finner på å si) 😀

👍🏻😀, vi får bare bitchblikke hun over🙄😀

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Vi går ikke til legen før det er nødvendig. Du kan være borte en god del norsktimer f.eks. før det er fare for å nærme seg grensen. 

Anonymkode: 5f928...faa

Men etter bare én KRØ-time (dobbelttime, det er vanlig) er du allerede oppe i 5,5 % fravær og går over 10 % om du er borte bare én gang til. 

Anonymkode: 6a7a2...36e

Problemet er at det er mange ting det er nødvendig være borte fra skolen for som ikke gir dokumentert fravær.  Opptaksprøver til høyere utdanning, feks. Eller bilen til mor bryter sammen på vei til skolen en dag man skulle bli kjørt. Oppkjøring.  Alle kan være uheldig å forsove seg en gang. Derfor bør alle elever skaffe legeerklæring når de er syke. Man vet faktisk ikke hva som dukker opp senere i året.  

Det hjelper ikke å si at man hadde influensa i oktober hvis den dobbelttimen du ikke rekker fordi du forsov deg i mai gjør at du bikker 10%.

Legen kan ikke nekte å skrive en erklæring hvis ungdommen er syk, og det er ikke legen som skal avgjøre om ungdommen behøver den erklæringen. 

Og til deg som mener det ikke er et problem om ungdommen må ta opp et fag: Jeg lurer på om du har hørt om primærkvoter og ordinære kvoter i opptak til høyere utdanning?  Det er faktisk ganske stor krise om man ikke får godkjent vitnemål etter normert tid.

I arbeidslivet er reglene mye rundere enn i vgs, og det er faktisk ganske teit. 

Anonymkode: 131be...7f7

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er at det er mange ting det er nødvendig være borte fra skolen for som ikke gir dokumentert fravær.  Opptaksprøver til høyere utdanning, feks. Eller bilen til mor bryter sammen på vei til skolen en dag man skulle bli kjørt. Oppkjøring.  Alle kan være uheldig å forsove seg en gang. Derfor bør alle elever skaffe legeerklæring når de er syke. Man vet faktisk ikke hva som dukker opp senere i året.  

Det hjelper ikke å si at man hadde influensa i oktober hvis den dobbelttimen du ikke rekker fordi du forsov deg i mai gjør at du bikker 10%.

Legen kan ikke nekte å skrive en erklæring hvis ungdommen er syk, og det er ikke legen som skal avgjøre om ungdommen behøver den erklæringen. 

Og til deg som mener det ikke er et problem om ungdommen må ta opp et fag: Jeg lurer på om du har hørt om primærkvoter og ordinære kvoter i opptak til høyere utdanning?  Det er faktisk ganske stor krise om man ikke får godkjent vitnemål etter normert tid.

I arbeidslivet er reglene mye rundere enn i vgs, og det er faktisk ganske teit. 

Jada. Svarte på feil innlegg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...