Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Har konfirmant i mai, når sender man ut invitasjon? Vi hadde og et vennepar som faddere, de har gått fra hverandre, hun er min bestevenninne, men han har vi ikke noe kontakt med, snakker sammen hvis vi møtes, men ikke noe annet. Invitere han? Vet ikke om han husker at han er fadder en gang😅 (trenger ikke å høre at det er defor vi ikke tok venner, men bare familie som faddere ;). ). Noe mer som burde planlegges om ikke lenge, mat? Anonymkode: 913ee...a65
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 Hadde sendt ut i slutten av Jan kanskje. Også sendt ut påminnelse 3 uker før dagen. Selvom han er fadder på papiret, hadde jeg ikke giddet å invitere. Inviter dem dere omgås. Og de konfirmanten vil invitere. Anonymkode: f1364...e17
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hadde sendt ut i slutten av Jan kanskje. Også sendt ut påminnelse 3 uker før dagen. Selvom han er fadder på papiret, hadde jeg ikke giddet å invitere. Inviter dem dere omgås. Og de konfirmanten vil invitere. Anonymkode: f1364...e17 Takk for svar. Da må jeg få rævva i gir gitt. Anonymkode: 913ee...a65
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 Vi sender beskjed til de som det er naturlig å invitere med en gang datoen er fastsatt sånn at de kan holde av datoen. Det samme har vi fått fra andre. "Helenes konfirmasjon blir 5. mai ! Hilsen oss" Anonymkode: a0fac...ec0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 Vi har også sendt datoen så fort vi har hatt den, ingen vits at folk skal lure på det liksom, så har vi sendt innbydelsen i sånn februar tenker jeg. Svardato en ukes tid før de må vite hvor mange vi blir der maten lages, sånn at jeg rekker purre på de som er kronisk sene med å svare (som pappa....). Hadde bare invitert de dere omgås, ser ingen grunn til å invitere eksmannen til venninnen din. Regner med lokale er i boks, om dere skal bestille mat fra et sted så bør det også bestilles i god tid, der ville jeg ringt ganske umiddelbart. Det er mange som konfirmeres samme helg og kapasiteten blir gjerne trang etterhvert som det nærmer seg. Anonymkode: 7cece...dfa
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 De nærmeste har fått beskjed om dato, vi er ikke så stor familie, så det er egentlig bare det formelle med invitasjonen sånn sett. Lokalet er i boks, så det er bare mat. Da skal jeg sjekke ut det. Takk dere Anonymkode: 913ee...a65
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 Vi ga beskjed til alle tidlig om datoen (ca. halvt år før) muntlig, deretter sendte vi skriftelig invitasjon i midten av februar (konfirmasjon i mai) som konfirmanten var med på å lage. Da visste vi alt med sted og klokkeslett. I disse digitale tider synes jeg det er fint med invitasjon i posten som er forseggjort. Alle svarte raskt om de kunne, alle kunne. Vi hadde 20 gjester. Vi kunne velge mellom flere datoer (Humanetisk i Oslo), valgte bevisst bort helgene tilknyttet fridager med langhelger da det kunne være risiko for at noen hadde ferieplaner de helgene. Anonymkode: 8865e...762
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 Vi fikk datoen i sommer, og sa fra til nærmeste familie. Vi sender invitasjon i løpet av februar. Folk dere ikke har kontakt med lar dere være å invitere. Man inviterer ikke fordi «de var fadder for 14 år siden» Anonymkode: 83140...564
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 Takk igjen for svar. Et spørsmål til, min mann har en halvsøster som er mye eldre så der er barna store, vi har vært mye med de så de blir bedt så klart, men hun ene kusinen til vår konfirmant er voksen og nylig fått barn, mannen har vi aldri møtt (de er sammen altså), skal han bes da? Mange rare spørsmål her, men ikke hatt konfirmant før. Hi Anonymkode: 913ee...a65
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #10 Skrevet 4. januar 2023 Vi har konfirmant i juni, men sender innbydelsene rundt påsketider. Sier ifra om datoen i forkant da😉Tenker at det er naturlig å be mannen til kusinene, det er jo familie. Anonymkode: eb908...a94
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 Vi ga beskjed til alle som skulle bli invitert nesten ett år i forveien. Mai som er konfirmasjonsmnd her er ofte en mnd som det må planlegges litt for, hvertfall de som bor langt unna. Tror vi sendte invitasjonene to mnd før ca. Da hadde alle ordnet med fri//reise osv, men da fikk de beskjed om hvor vi skulle være og klokkeslett. Maten er grei å ordne med nå. Om dere skal bestille kan det være dere er sent ute og må finne andre steder enn dere hadde tenkt. Lokale om dere skal leie, låne det bør dere også ordne. Vi ordnet lokale den dagen vi fikk vite når konfirmasjonen ble. Vi fikk låne gjennom jobben til farmor, siden det er kirke så måtte vi booke tidlig. Maten laget vi selv, så ordnet ikke den før siste uka, men planen var klar. Greit å ha de store tingene planlagt i god tid, for det blir mye som er glemt den siste uka og som må ordnes. Spør konfirmanten om han vil invitere han eller ei. Konfirmantens dag, så hvertfall lurt dere har tatt diskusjonen nå og ikke når dagen kommer. Anonymkode: e0e15...c9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå