Gå til innhold

Mulig å få en fin men billig vinterferie?

Anbefalte innlegg

Ønsker å finne på noe i vinterferien  men har ikke så god råd. Mener ikke Syden, men vil gjerne bo borte et par netter sånn at vi føler at vi har vært på ferie. 

Noen tips? Bor i Drammen, så utgangspunkt maks en time unna. 

Har tenkt på hyttetur, men er alene med barna og har lest om mange som booker hytte o.l og kommer til dobbeltbooket evt noe annet enn de har booket (svindel). Er ikke så vant til dette med air bnb feks. 

Håper noen vil komme med forslag ❤️

Anonymkode: a42c1...83c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Prøv DNT. Mange hytter i nærheten av Drammen

Anonymkode: 40724...524

Takk, det skal jeg se på 😊

Gjerne flere tips om andre har erfaring med budsjett-ferie 😊 

Finnes det rimelig overnatting med innendørs basseng noe sted? Dvs barnevennlig, ikke dyre luksussteder som farris bad 😅

Gå inn på sidene til DNT Oslo, de har egen info om ubetjente hytter som egner seg for barn, dvs ikke for langt å gå. De har også noen betjente hytter hvor man får servert mat, men det er mye dyrere.

Anonymkode: 2b331...0be

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor mange er dere og hva tenker du på prismessig? Skal det være skimuligheter?

1 voksen og 2 barn. De er 9 og 11 år. Ingen krav egentlig, vil bare bort og få følelse av at vi reiser på vinterferie. 

Langrenn, aking, snowboard. Evt bade hvis vi finner et sted som har eller er i nærheten av basseng. Eller rett og slett bare god gammeldags hyttekos med peis og brettspill. Vi er ikke kravstore😊

Kan jo ta de med i drammensbadet, og rush er 14 minutter hjemmefra. Synes bare det blir litt lite feriefølelse når vi er så sjelden avgårde noe sted. Av 8 uker sommerferie var vi mer enn 6 uker hjemme (stranda, rush, biblioteket osv) og ellers på camping eller andre rimelige overnattinger. Men utendørs overnatting i vinterferien er ingen av oss skapt for 🙈

Skal sjekke DNT. Ellers er det vel air bnb som er alternativet? Er det trygt dersom utleier har gode anmeldelser?

Tenker jeg kan strekke meg til 3000 kr for 5 dager eller en uke ferie. Vil ikke bruke så mye på 2 dager på en hytte, da bruker vi heller pengene på bowling og bassenget😊 

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

1 voksen og 2 barn. De er 9 og 11 år. Ingen krav egentlig, vil bare bort og få følelse av at vi reiser på vinterferie. 

Langrenn, aking, snowboard. Evt bade hvis vi finner et sted som har eller er i nærheten av basseng. Eller rett og slett bare god gammeldags hyttekos med peis og brettspill. Vi er ikke kravstore😊

Kan jo ta de med i drammensbadet, og rush er 14 minutter hjemmefra. Synes bare det blir litt lite feriefølelse når vi er så sjelden avgårde noe sted. Av 8 uker sommerferie var vi mer enn 6 uker hjemme (stranda, rush, biblioteket osv) og ellers på camping eller andre rimelige overnattinger. Men utendørs overnatting i vinterferien er ingen av oss skapt for 🙈

Skal sjekke DNT. Ellers er det vel air bnb som er alternativet? Er det trygt dersom utleier har gode anmeldelser?

Tenker jeg kan strekke meg til 3000 kr for 5 dager eller en uke ferie. Vil ikke bruke så mye på 2 dager på en hytte, da bruker vi heller pengene på bowling og bassenget😊 

Airnbnb har vi bare gode erfaringer med. Både som utleier og leietaker. Helt trygt, og dere finner alternativer i de fleste prisklasser. 

Anonymkode: 097dd...d16

Hva med Nesbyen eller Gol? Ca. 2 timer fra Drammen til Nesbyen.

Jeg søkte og fant enkel hytte i Nesbyen sentrum  (Eldhuset) til ca 3500 for 4 netter. Hytte med kjøkken er lurt for å spare penger.

https://www.visitnesbyen.no/

I Gol fant jeg leilighet via Gol camping til 5400 for 4 netter (Hallingleilighet)

https://firstcamp.no/destinasjoner/gol-hallingdal

Masse skimuligheter begge steder, både langrenn og alpint. Skiutstyr kan lånes gratis på Skattkammeret i Drammen.

20 minutter å kjøre fra Nesbyen til Gol hotell hvor de har Tropicana badeland man kan besøke uten å overnatte.

https://pers.no/tropicana-badeland/

Lykke til, håper du finner noe som passer for dere 🙂

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hva med Nesbyen eller Gol? Ca. 2 timer fra Drammen til Nesbyen.

Jeg søkte og fant enkel hytte i Nesbyen sentrum  (Eldhuset) til ca 3500 for 4 netter. Hytte med kjøkken er lurt for å spare penger.

https://www.visitnesbyen.no/

I Gol fant jeg leilighet via Gol camping til 5400 for 4 netter (Hallingleilighet)

https://firstcamp.no/destinasjoner/gol-hallingdal

Masse skimuligheter begge steder, både langrenn og alpint. Skiutstyr kan lånes gratis på Skattkammeret i Drammen.

20 minutter å kjøre fra Nesbyen til Gol hotell hvor de har Tropicana badeland man kan besøke uten å overnatte.

https://pers.no/tropicana-badeland/

Lykke til, håper du finner noe som passer for dere 🙂

Åå, takk for gode tips 😊

oslofrk skrev (39 minutter siden):

Hva med en tur med dfds? Ser de har kampanje nå 😊

Godt tips, men ene barnet er så redd for bølgene og blir sjøsyk etter knappe 15 minutter på båten 😩 prøvd det, og det må gjøres på en annen årstid 🙈

Jeg har leid hytte gjennom airbnb mange ganger, flere ganger i året, og har aldri opplevd noe problemer med det. I Sverige er det gjerne litt billigere med overnatting enn i Norge. I Strømstad har de et ganske fint offentlig bad midt i sentrum.

Anonymkode: f8132...809

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har leid hytte gjennom airbnb mange ganger, flere ganger i året, og har aldri opplevd noe problemer med det. I Sverige er det gjerne litt billigere med overnatting enn i Norge. I Strømstad har de et ganske fint offentlig bad midt i sentrum.

Anonymkode: f8132...809

Takk for tips 😊😊

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...