Gå til innhold

Dere som har walking pad - mye lyd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hei! Dere som har walkingpad - hvor mye lyd lager den? Jeg tenker på om den bråker mye for naboer hvis man bruker den til løping? 

Anonymkode: 133e6...b64

Walkingpad - for walking, not running!

Anonymkode: 552e1...ca1

har ikke den,- men vil tro det er som med andre møller,- det ikke er selve mølla som lager støy (litt dur er det jo selvfølgelig, men tviler på at den høres gjennom mange vegger), men dunk fra deg som løper på den. En matte under vil være et must uansett, for både mølle og gulv sin del,- og deretter før støy sin del. Så lenge du ikke har noen boende under deg så skal det nok ikke være et problem vil jeg tro. Litt avhengig av hvor høy musikk eller lyd på TV du evt har........

Anonymkode: a65ba...46b

Annonse

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Regner med at du bor i blokk, HI?

Anonymkode: b1f1a...8cf

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Walkingpad - for walking, not running!

Anonymkode: 552e1...ca1

Men i alle dager da😂

Anonymkode: a44f8...8db

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

har ikke den,- men vil tro det er som med andre møller,- det ikke er selve mølla som lager støy (litt dur er det jo selvfølgelig, men tviler på at den høres gjennom mange vegger), men dunk fra deg som løper på den. En matte under vil være et must uansett, for både mølle og gulv sin del,- og deretter før støy sin del. Så lenge du ikke har noen boende under deg så skal det nok ikke være et problem vil jeg tro. Litt avhengig av hvor høy musikk eller lyd på TV du evt har........

Ja, jeg tenkte på dunkinga fra skrittene mine. Jeg vet jo hvor mye vanlige møller bråker når man løper på dem, så lurte på om det blir like mye dunking fra denne. Jeg hører jo naboene godt når feks barna deres løper inne, selv om de bor vegg i vegg, så er redd det blir for mye bråk  

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Matte var forresten en god idé! 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan skal du løpe på den? De går ikke så fort...

Anonymkode: 713d8...90c

Mange av dem går opp til 10-12 km/h. Jeg er treig, jeg løper stort sett i 8-9km/h og er ikke opp i over 12 på annet enn intervaller. Jeg har mølle for å kunne justere stigning, men fart hadde ikke vært en stor begrensning på walking pad.

Anonymkode: 8bd57...607

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan skal du løpe på den? De går ikke så fort...

Anonymkode: 713d8...90c

Når jeg løper langt holder jeg maks 9- 10 km/h, så det kommer til å gå helt fint. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg tenkte på dunkinga fra skrittene mine. Jeg vet jo hvor mye vanlige møller bråker når man løper på dem, så lurte på om det blir like mye dunking fra denne. Jeg hører jo naboene godt når feks barna deres løper inne, selv om de bor vegg i vegg, så er redd det blir for mye bråk  

Jeg har walkingpad (som går til 12 km/t) og har matte under. Selve mølla bråker veldig lite, men det dunker jo fra skrittene når noen går/løper. Vi har den i 2. etasje rett over stua og det er ikke noe problem å sitte i stua og se på tv mens noen bruker mølla, men det er jo ikke lydløst. 

Anonymkode: 7e385...f6d

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har walkingpad (som går til 12 km/t) og har matte under. Selve mølla bråker veldig lite, men det dunker jo fra skrittene når noen går/løper. Vi har den i 2. etasje rett over stua og det er ikke noe problem å sitte i stua og se på tv mens noen bruker mølla, men det er jo ikke lydløst. 

Takk for svar!

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har også matte under og min bråker lite. Hører litt susing og skrittene mine da;) 

Anonymkode: a6263...fe0

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dere som har svart. Når dere sier at man hører skrittene. Er det slik at skrittlyden bæres videre av strukturen i gulv og vegg? 

Det vil vel avhenge av gulv- og veggkonstruksjon. Jeg har mølle og ikke pad, om jeg lukker døra til treningstommet høres det knapt i stua i etasjen over, vi har åpent trapperom. Treningsrommet er i underetasje, støpt plate med parkett. Mølla står på matte.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det vil vel avhenge av gulv- og veggkonstruksjon. Jeg har mølle og ikke pad, om jeg lukker døra til treningstommet høres det knapt i stua i etasjen over, vi har åpent trapperom. Treningsrommet er i underetasje, støpt plate med parkett. Mølla står på matte.

Ja det er sant. Vi bor i et gammelt trebygg, så tenker det høres mye mer for naboen hos oss. 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Men du hører jo nabobarna løpe. Gjør det noe om løpe-lyder høres begge veier? Velger man å bo så tett på folk at man har felles vegg, gulv eller tak med naboer så må man tåle lyder. Det være seg lyder fra barn, lek, trening, musikk, dans, sex, krangling+++

Vi som foretrekker litt mer avstand til naboer, og ikke ønsker annet bråk enn det vi lager selv, bor i enebolig🤭

Anonymkode: 6f22d...363

Jeg har walking pad r2 pro, veldig fornøyd med den! 😃 Ja, den høres godt, står i 3.etg og høres godt i stua under, spesielt når ungene bruker den på 12 km/t.

Jeg springer vanligvis på 8-10 km, og det er mindre støy da. Men ingen synes det er noe problem, er jo også begrenset hvor lenge den er i bruk hver dag. 
Synes det er fantastisk at jeg nå bare kan ta en løpetur når som helst uten å planlegge barnevakt eller må ut på glatta/regnet. 😃

Anonymkode: 825cf...af5

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Men du hører jo nabobarna løpe. Gjør det noe om løpe-lyder høres begge veier? Velger man å bo så tett på folk at man har felles vegg, gulv eller tak med naboer så må man tåle lyder. Det være seg lyder fra barn, lek, trening, musikk, dans, sex, krangling+++

Vi som foretrekker litt mer avstand til naboer, og ikke ønsker annet bråk enn det vi lager selv, bor i enebolig🤭

Anonymkode: 6f22d...363

Ja det er sant. Men er redd det blir litt voldsomt med en hel time hver dag. 

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har walking pad r2 pro, veldig fornøyd med den! 😃 Ja, den høres godt, står i 3.etg og høres godt i stua under, spesielt når ungene bruker den på 12 km/t.

Jeg springer vanligvis på 8-10 km, og det er mindre støy da. Men ingen synes det er noe problem, er jo også begrenset hvor lenge den er i bruk hver dag. 
Synes det er fantastisk at jeg nå bare kan ta en løpetur når som helst uten å planlegge barnevakt eller må ut på glatta/regnet. 😃

Anonymkode: 825cf...af5

Takk for svar. Er skikkelig i tenkeboksen nå😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...