Anonym bruker Skrevet 3. januar 2023 #1 Skrevet 3. januar 2023 Vi bestilte flybilletter for lenge siden, og reiste i går ettermiddag. Kort fortalt har vi en 13-åring med Tourettes syndrom, men hun pleier ikke ha så mye tics og det har aldri vært problemer på reiser tidligere heller. Av den grunn bestilte vi ordinære billetter. Nå har hun imidlertid plutselig fått en dårlig periode med tics-attack, altså at hun kan få ukontrollert mye tics i ett kjør hvis hun blir veldig sliten, engstelig, stresset el. Så i går da vi ventet på å boarde flyet sa datteren min at hun var redd et slikt anfall var på vei fordi hun ble stresset over at hun tiltrakk seg blikk på noen mindre tics og det var mye folk der. Jeg spurte derfor de ansatte om det var mulig for oss å boarde flyet før de andre, selv om vi ikke hadde egne billetter for dette. De ansatte så straks situasjonen og slapp oss inn i "tunnellen" mot flyet umiddelbart, med beskjed om å vente der til de inni flyet ga klarsignal om at vi kunne gå helt inn i flyet. Problemet var egentlig bare at noen av de andre passasjerene reagerte på at vi fikk gå inn tidligere/forbi køen, og ga ganske høylytt uttrykk for dette, noe som egentlig bare forverret situasjonen for datteren min. Jeg må innrømme at jeg ble overrasket over dette. Ticsene hennes var tydelige på dette tidspunktet og mange stirret åpenlyst. Ville du reagert/protestert i dette tilfellet? Jeg kan berolige med at neste gang vil vi kjøpe prioritert boarding, det har bare ikke vært nødvendig tidligere. Anonymkode: f5e84...4f7
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2023 #2 Skrevet 3. januar 2023 Selvfølgelig ikke. Dette er tydeligvis idioter. De hadde protestert dersom dere hadde bestilt prioritert ombordstigning også. Anonymkode: cd3fc...d61
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2023 #3 Skrevet 3. januar 2023 Jeg hadde verken reagert eller protestert. Jeg regner alltid med at folk har en grunn for ting de gjør, og her var det til og med synlig at jenta hadde utfordringer. Men hvordan visste de andre passasjerene at dere ikke hadde bestilt prioritert boarding? Anonymkode: 4c784...a20
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Jeg hadde selvfølgelig aldri reagert. Jeg er såpass oppegående at hvis jeg skulle tenke noe om det, så var det en grunn til at noen fikk før. Men, det fins idioter. De må dere ikke bry dere noe om. Lær barna heller det. Det fins idioter. Anonymkode: a3a6b...2f9
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Men hvordan visste de andre passasjerene at dere ikke hadde bestilt prioritert boarding? Anonymkode: 4c784...a20 Det lurer jeg også på Anonymkode: 3c081...690
sug lut Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 For noen tullinger. Det hadde jeg virkelig ikke reagert på, utover å tenke at det var godt dere fikk en tilpasning som kanskje gjorde dagen deres bittelitt bedre.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Jeg hadde verken reagert eller protestert. Jeg regner alltid med at folk har en grunn for ting de gjør, og her var det til og med synlig at jenta hadde utfordringer. Men hvordan visste de andre passasjerene at dere ikke hadde bestilt prioritert boarding? Anonymkode: 4c784...a20 Det stod en del i kø selv om de ikke hadde åpnet for ombordstigning, og det er mulig noen av de nærmeste hørte hva jeg sa, eller bare reagerte på at vi gikk forbi dem når de tross alt stod først i køen. Jeg vet ærlig talt ikke. Uansett hjelp det. Vi stod rundt 15 min i "tunnelen", og da roet det seg, samt at vi fikk satt oss ned og skjermet henne inne i flyet uten trengselen, så da gikk egentlig turen overraskende bra. Litt tics ble det, men ikke så mye. HI Anonymkode: f5e84...4f7
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det stod en del i kø selv om de ikke hadde åpnet for ombordstigning, og det er mulig noen av de nærmeste hørte hva jeg sa, eller bare reagerte på at vi gikk forbi dem når de tross alt stod først i køen. Jeg vet ærlig talt ikke. Uansett hjelp det. Vi stod rundt 15 min i "tunnelen", og da roet det seg, samt at vi fikk satt oss ned og skjermet henne inne i flyet uten trengselen, så da gikk egentlig turen overraskende bra. Litt tics ble det, men ikke så mye. HI Anonymkode: f5e84...4f7 Om de hørte hva du sa gjør det jo reaksjonen fra disse medpassasjerene enda verre! Jeg trodde dette skulle være en gla'sak helt til jeg kom til tredje avsnitt, jeg ble så glad da jeg leste hvor fint personalet løste det med å lese situasjonen og tilrettelegge for dere. Angående reaksjon, jeg ville ikke ikke tenkt over i det hele tatt om noen fikk gå før "sin" tur og om jeg hadde fått med meg at noen fikk gå før så hadde jeg tenkt at det var grunner til det og unnet dem det. Dere har IKKE gjort noe feil her, altså! Anonymkode: 8abed...263
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2023 #9 Skrevet 3. januar 2023 Ikke bry deg om idiotene. Folk flest ville ikke reagert på det, og personlig ville jeg tenkt at det var flott de ansatte hjalp dere. Min datter på samme alder har en på trinnet med samme utfordringer, og når ungene vet er det utrolig hva som blir normalt. Uvitenhet blir dessverre dumskap noen ganger. Flott at turen gikk såpass greit ☺️ Anonymkode: f0ddc...d09
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2023 #10 Skrevet 3. januar 2023 Vet du, de idiotene som reagerte ville gjort det uansett! Vi har en sønn med autisme og jeg brukte å ordne slik at han slapp ombord før køen, siden han ble så stressa og urolig av situasjonen. Alt voksne mennesker klarte å lire av seg av dritt når vi gikk på, ropte etter oss. Man blir helt sjokkert!! Resultatet er at min sønn nå nekter å reise. Skal vi noen plasser må vi komme oss dit i bil! - Artig når vi bor langt oppi nordnorge og kanskje av og til har lyst på skikkelig ferie 😅 Anonymkode: 6223e...a3d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 Har aldri forstått hvorfor folk står og tripper i kø ved gaten og virker desperate etter å komme seg om bord. Er de redde for å miste flyet, eller hva er greia? Anonymkode: 9c687...3c9
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #12 Skrevet 4. januar 2023 pre-boarding pga medisinske årsaker har (heldigvis) ikke noe med billettkategori å gjøre. Vi har ofte pre-boarding. Jeg har en sønn med ADHD og i tillegg har jeg en muskelsykdom som gjør at jeg bruker litt tid på å installere meg på flyet. Det gagner både oss og de andre passasjerene om vi boarder tidlig:) Vi har ofte seter langt bak i flyet for eventuelle forstyrrelser vil da påvirke andre passasjerer minimalt Anonymkode: abe3a...17f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #13 Skrevet 4. januar 2023 Jøss, jeg hadde reagert mer på ar folk var ufine enn at dere fikk gå tidlig. Normalt oppegående mennesker vet at kø og mye folk er en utfordring for mange med div diagnoser og har forståelse for at man går foran, om det er inn på et fly eller opp i en karusell. At det finnes mennesker som ikke skjønner dette skal dere overhodet ikke bry dere om, det er da snakk om mennesker som ikke akkurat er så "skarpe". Anonymkode: 09a29...f22
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2023 #14 Skrevet 4. januar 2023 Jeg tror vi må lære oss hvordan man takler idioter. Feks lære barna at det fins voksne folk som ikke forstår at barn kan ha nytte av å gå først i køen. Vi kan ikke la oss provosere eller bli lei oss av slike folk. Slike fins overalt. Så får vi heller lære oss og barna hvordan man takler slike. Anonymkode: a3a6b...2f9
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 3.1.2023 den 22.58): Selvfølgelig ikke. Dette er tydeligvis idioter. De hadde protestert dersom dere hadde bestilt prioritert ombordstigning også. Anonymkode: cd3fc...d61 Dette. Folk er teite. Anonymkode: 93f62...220
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #16 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 4.1.2023 den 0.23): Vet du, de idiotene som reagerte ville gjort det uansett! Vi har en sønn med autisme og jeg brukte å ordne slik at han slapp ombord før køen, siden han ble så stressa og urolig av situasjonen. Alt voksne mennesker klarte å lire av seg av dritt når vi gikk på, ropte etter oss. Man blir helt sjokkert!! Resultatet er at min sønn nå nekter å reise. Skal vi noen plasser må vi komme oss dit i bil! - Artig når vi bor langt oppi nordnorge og kanskje av og til har lyst på skikkelig ferie 😅 Anonymkode: 6223e...a3d Jeg gikk foran køen med en baby på armen en gang, og fikk kjeft av en voksen fyr! Anonymkode: 93f62...220
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #17 Skrevet 9. januar 2023 For hver person som hevet øyebrynene over dette kan jeg garantere deg at deg var ti andre som i sine stille sinn tenkte ag vedkommende var en idiot. Ikke bry deg om sånne. Alle har ikke like mye hjerne oppi skallen sin. Anonymkode: aad3e...9a5
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 Kunne ikke falle meg inn! Anonymkode: da775...897
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå