Gå til innhold

Hadde de et alkoholproblem?

Anbefalte innlegg

Jeg konfronterte mine foreldre i våres etter å ha tenkt i flere år at det har vært litt mye alkohol. Jeg spurte på melding, kanskje ikke riktig måte å spørre på, men jeg spurte på en respektfull måte om det hadde blitt litt mye ved en middag vi var på. Det var full forsvarsmodus og offer med en gang. Endte med at jeg dro dit og satt å gråt pga. alt ble mye mer hauset opp enn forventet. Min far snakket ikke til meg i det hele tatt den dagen, gikk bare rett forbi.

Vi snakket ikke mer om det og det er ikke blitt nevnt igjen, men nå i julen sa de at de ikke hadde drukket alkohol på over 6 måneder og det er første jul jeg kan huske hvor de drakk brus og ikke alkohol. Jeg nevnte ikke diskusjonen vi hadde hatt, ble egentlig bare glad og sa at det var kjempe bra og sunt for kroppen. De var enig.

Da var kanskje mine årelange mistanker korrekte og at jeg spurte ble en øyeåpner for dem?

Anonymkode: dd49f...ec9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144437010-hadde-de-et-alkoholproblem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok du bare påpekte det de selv allerede hadde følt på. Hvis ikke hadde de nok ikke snudd helt om slik de har gjort.

Det var nok tøft for dem å bli konfrontert med det, men det er tydelig at de tok det til seg og setter pris på endringen de har gjort i ettertid.

All ære til deg som tørte ta det opp med dem! Og all ære til dem som faktisk gjorde noe med det!

:)

Anonymkode: 64180...f85

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...