Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #51 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det står ikke noe av dette i hovedinnlegget. Du legger til og trekker fra for å få det til å passe med en diagnose du har bestemt deg for. Anonymkode: c9962...2f6 Nei. Mine innlegg er basert på et annet innlegg, hvor det ble sagt at disse tingene ikke har noe med ADHD å gjøre. Det er ikke en diagnose jeg har bestemt meg for. Den er satt av BUP, og det var effekt med medisiner for diagnosen. Anonymkode: 38f7d...fff
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #52 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei. Mine innlegg er basert på et annet innlegg, hvor det ble sagt at disse tingene ikke har noe med ADHD å gjøre. Det er ikke en diagnose jeg har bestemt meg for. Den er satt av BUP, og det var effekt med medisiner for diagnosen. Anonymkode: 38f7d...fff Hvorfor snakker du om en annen diagnose hos en annen person i denne tråden? Start en egen! Anonymkode: c9962...2f6
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #53 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor snakker du om en annen diagnose hos en annen person i denne tråden? Start en egen! Anonymkode: c9962...2f6 Hæ? Jeg diskuterer om de tingene som å lyve og stjele kan handle om ADHD. Skal man gå ut fra hovedinnlegget, så er det ingen diagnose. Det er en mor som lurer på hva det kan være. Mange foreslår ADHD, inkludert meg. Fordi jeg kjenner igjen noen av trekkene fra egen situasjon. En sier at de trekkene ikke har noe med ADHD å gjøre, jeg forklarer at det kan det ha. Det er sånn man kommuniserer og debatterer. Trenger ikke en ny tråd for det Anonymkode: 38f7d...fff
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #54 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): En sier at de trekkene ikke har noe med ADHD å gjøre, jeg forklarer at det kan det ha. Det er sånn man kommuniserer og debatterer. Trenger ikke en ny tråd for det Anonymkode: 38f7d...fff Men trekkene I SEG SELV har null med ADHD å gjøre. Du har tyvaktige barn, HI har det samme, men det er ikke ADHD som er grunnen. Og om du mener det er grunnen hos ditt barn, så kan du likevel ikke generalisere det til at «folk med ADHD pleier å stjele». Det stemmer ikke. Og det er heller ingen ting i hovedinnlegget som indikerer ADHD. Anonymkode: c9962...2f6
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #55 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men trekkene I SEG SELV har null med ADHD å gjøre. Du har tyvaktige barn, HI har det samme, men det er ikke ADHD som er grunnen. Og om du mener det er grunnen hos ditt barn, så kan du likevel ikke generalisere det til at «folk med ADHD pleier å stjele». Det stemmer ikke. Og det er heller ingen ting i hovedinnlegget som indikerer ADHD. Anonymkode: c9962...2f6 Nå kjenner ikke jeg ADHD godt nok til å ta stilling til symptombildet, men du vrenger "fff" sin argumentasjon til noe hun ikke har skrevet. Det "fff" skriver er at datteren stjeler fordi hun har ADHD. Det er ikke det samme som å si "folk med ADHD pleier å stjele" som du skriver at "fff" generaliserer det til. Det er heller ikke det samme som å si at "folk som stjeler pleier å ha ADHD". "fff" sin argumentasjon kan på enkelt-individnivå kun forklare ting som har skjedd, mens du endrer det til det å forutsi adferd. Selv om en med ADHD kan ha større sannsynlighet for å lyve, kan man ikke anta at en med ADHD lyver. Har man derimot et barn som stjeler og lyver kan det, sammen med andre symptomer, f.eks. forklares av en ADHD-diagnose. Anonymkode: abe0c...f6a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #56 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Men trekkene I SEG SELV har null med ADHD å gjøre. Du har tyvaktige barn, HI har det samme, men det er ikke ADHD som er grunnen. Og om du mener det er grunnen hos ditt barn, så kan du likevel ikke generalisere det til at «folk med ADHD pleier å stjele». Det stemmer ikke. Og det er heller ingen ting i hovedinnlegget som indikerer ADHD. Anonymkode: c9962...2f6 Trekkene KAN HA noe med ADHD å gjøre. Jeg har ikke noe sted skrevet at alle med ADHD stjeler. Jeg kjenner ikke noen med ADHD som har ALLE trekkene for diagnosen. Noen har de ikke og noen har andre. At du ikke finner noe i hovedinnlegget som indikerer ADHD ut fra dine opplevelser betyr ikke at andre ikke finner det. Som sagt tidligere- har du møtt en med ADHD, så har du bare møtt en med ADHD. Jeg finner flere ting som stemmer overens med mitt barn med ADHD- før medisinering vel og merke Anonymkode: 38f7d...fff
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #57 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det "fff" skriver er at datteren stjeler fordi hun har ADHD. Det er ikke det samme som å si "folk med ADHD pleier å stjele" som du skriver at "fff" generaliserer det til. Det er heller ikke det samme som å si at "folk som stjeler pleier å ha ADHD". Nei, dette er feil. Hun sier faktisk at beskrivelsen høres ut som ADHD. Og nevner stjeling og lyving spesielt, som om de skulle være kjennetegn på diagnosen. Det er ikke noen som «vrir» på hennes utsagn. Anonymkode: c9962...2f6
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #58 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Trekkene KAN HA noe med ADHD å gjøre. Jeg har ikke noe sted skrevet at alle med ADHD stjeler. Når du sier at det «høres ut som ADHD» og begrunner det med akkurat de trekkene, så er det vel kun én logisk slutning som kan trekkes… For øvrig har HI forsvunnet fra tråden og driter sikkert i hva vi tror om jenta. Anonymkode: c9962...2f6
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2023 #59 Skrevet 12. januar 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): "fff" sin argumentasjon kan på enkelt-individnivå kun forklare ting som har skjedd, mens du endrer det til det å forutsi adferd. Nei, det gjør jeg ikke. Anonymkode: c9962...2f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå