Anonym bruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Hva legger dere i det? Og er det rart å ønske å hente ut omtrent like mye som man legger inn i et vennskap? Anonymkode: 24447...9ef
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Likeverdige relasjoner betyr at man tar og gir likt. Anonymkode: 47633...be1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva legger dere i det? Og er det rart å ønske å hente ut omtrent like mye som man legger inn i et vennskap? Anonymkode: 24447...9ef For meg betyr likeverdige relasjoner at man har en noenlunde maktbalanse. Altså at i relasjonen er ingen direkte avhengig av den andre, begge er selvstendige, og den ene har ikke et stort "overtak" over den andre i myndighet el.l. Også tror jeg at begrepet du egentlig er ute etter er "gjensidige relasjoner". Det du spør om i spørsmål 2 er for meg noe helt annet enn likeverdige relasjoner og å føre regnskap over hva man får og hva man gir. Og jeg vet ikke om jeg noensinne har tenkt at jeg konkret "henter noe ut av" et vennskap - men at det handler om gjensidig interesse, oppmerksomhet, omsorg eller selskap. Men jeg teller ikke antall meldinger jeg får altså. Om det bikker over slik at den ene parten kun snakker om seg selv alltid er det jo ikke gjensidig, og kanskje heller ikke varig. Men slik det beskrives i en annen tråd her, om middagsselskap, tenker jeg det er knekkende likegyldig hvorvidt jeg har blitt invitert for om jeg skal invitere. Det handler mer om å sette sammen et selskap som blir hyggelig for alle, med folk jeg liker - mer enn å telle antall påspanderte kjøttkaker. Anonymkode: 17d01...341
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Anonym bruker skrev (På 2.1.2023 den 22.53): Det du spør om i spørsmål 2 er for meg noe helt annet enn likeverdige relasjoner og å føre regnskap over hva man får og hva man gir. Og jeg vet ikke om jeg noensinne har tenkt at jeg konkret "henter noe ut av" et vennskap - men at det handler om gjensidig interesse, oppmerksomhet, omsorg eller selskap. Men jeg teller ikke antall meldinger jeg får altså. Slik tenker jeg også. Likeverd måles ikke i hva man får ut av det. Anonymkode: f3432...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå