Gå til innhold

Noen her som har en form for angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bekymringsangst presenstasjonsangst? I de situasjonene hva hjelper dere? 

Anonymkode: 6d523...255

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. har en angst om å bli forlatt, eller at noen skal svikte. Løser det med å ikke la noen bli nære venner

Anonymkode: 046af...e94

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tja.. har en angst om å bli forlatt, eller at noen skal svikte. Løser det med å ikke la noen bli nære venner

Anonymkode: 046af...e94

Ok en skikkelig angst for det? Har du hatt angst symptomer? 

Skrevet

Har OCD, sosial angst og prestasjonsangst. Hjelper å minne meg selv på at det faktisk bare er angst, og at det vil gå bra. Er i behandling, og det hjelper litt. Tvangstankene er de vanskeligste å håndtere. 

Anonymkode: 02e5a...6f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har OCD, sosial angst og prestasjonsangst. Hjelper å minne meg selv på at det faktisk bare er angst, og at det vil gå bra. Er i behandling, og det hjelper litt. Tvangstankene er de vanskeligste å håndtere. 

Ok så du vet sånn ca hva det går i. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ok så du vet sånn ca hva det går i. 

Vil påstå det, ja. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vil påstå det, ja. 

Dt jeg egentlig vil spørre deg om er sikkert ikke lov. Men når det står på som verst hva hjelper deg? 

Skrevet

Dt jeg egentlig vil spørre deg om er sikkert ikke lov. Men når det står på som verst hva hjelper deg? 

Blir det ikke nok legges jeg inn, og noen ganger tar jeg medisiner. Men medisinene er ikke løsningen, bare en brannslukker. Det som hjelper til hverdags er å puste, avlede tankene og jobbe meg gjennom det. Angst er bare angst, selv om de blir både psykisk og fysisk vondt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Blir det ikke nok legges jeg inn, og noen ganger tar jeg medisiner. Men medisinene er ikke løsningen, bare en brannslukker. Det som hjelper til hverdags er å puste, avlede tankene og jobbe meg gjennom det. Angst er bare angst, selv om de blir både psykisk og fysisk vondt. 

Ille, ikke ikke 

Skrevet

Er det så ille? Stakkars deg! Hvilke medisiner får du?

Skrevet

Er det så ille? Stakkars deg! Hvilke medisiner får du?

Det er ille til tider, men jeg kommer meg jo gjennom det. Det hjelper å tenke på akkurat det. Får sobril. Ikke en optimal løsning, men innimellom nødvendig. 

Skrevet

Det er ille til tider, men jeg kommer meg jo gjennom det. Det hjelper å tenke på akkurat det. Får sobril. Ikke en optimal løsning, men innimellom nødvendig. 

Det hadde jeg aldri fått hos fastlegen. Har prøvd men hun bare lo det bort. Hva er det som gjør at noen får det og andre ikke? 

Skrevet

Det hadde jeg aldri fått hos fastlegen. Har prøvd men hun bare lo det bort. Hva er det som gjør at noen får det og andre ikke? 

Kommer nok mye av hvem legen er. Min lege er utenlandsk, og har en annen holdning til medisiner enn de fleste andre leger jeg har møtt på. Sykehuset gir meg da også sobril etter flere år, fordi de ser det fungerer. Medisin mot angst er veldig omdiskutert, hvert fall den type medisin. 

Skrevet

Kommer nok mye av hvem legen er. Min lege er utenlandsk, og har en annen holdning til medisiner enn de fleste andre leger jeg har møtt på. Sykehuset gir meg da også sobril etter flere år, fordi de ser det fungerer. Medisin mot angst er veldig omdiskutert, hvert fall den type medisin. 

Synes det er veldig rart at noen gir og andre ikke. Angst er jo angst uansett liksom. Det funker jo bra det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Synes det er veldig rart at noen gir og andre ikke. Angst er jo angst uansett liksom. Det funker jo bra det. 

Men angst er som sagt bare angst. Man kan stort sett håndtere det uten medisiner, selv om medisiner kan hjelpe. Hvis ikke angsten er så lammende at det går utover hverdagen på en sånn måte at man må ha innleggelse, så kan man få hjelp av medisiner. Du kan enten få en annen lege, eller du kan håndtere angsten på en annen måte. 

Skrevet

Men det er jo mye angstmedisiner som faktisk behandler symptomene og ikke kun dekker over dem slik sobril gjør.

Hodl deg unna sobril og begynn på noe man faktisk kan leve med. Feks efexor.

Anonymkode: 6b27d...0d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men angst er som sagt bare angst. Man kan stort sett håndtere det uten medisiner, selv om medisiner kan hjelpe. Hvis ikke angsten er så lammende at det går utover hverdagen på en sånn måte at man må ha innleggelse, så kan man få hjelp av medisiner. Du kan enten få en annen lege, eller du kan håndtere angsten på en annen måte. 

Det er ikke bare angst ! Det kan hemme mye for en person. I morgen skal jeg ha en eksamen som hemmer mye mye allerede nå. Jeg tror ikke jeg får sove i natt på grunn av det selvom jeg kan stoffet. Jeg skulle absolutt hatt en medisin som hjalp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Men det er jo mye angstmedisiner som faktisk behandler symptomene og ikke kun dekker over dem slik sobril gjør.

Hodl deg unna sobril og begynn på noe man faktisk kan leve med. Feks efexor.

Anonymkode: 6b27d...0d5

Hva er det da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke bare angst ! Det kan hemme mye for en person. I morgen skal jeg ha en eksamen som hemmer mye mye allerede nå. Jeg tror ikke jeg får sove i natt på grunn av det selvom jeg kan stoffet. Jeg skulle absolutt hatt en medisin som hjalp. 

Jeg mener ikke at angst ikke er reelt, men angst er ikke farlig. Jeg har unngått eksamener selv, fordi jeg ikke maktet å møte opp. Man kan lære seg å håndtere den angsten, eller legge seg ned å dyrke den. Velg førstnevnte 

Skrevet

Ja! Egentlig er det jo barnehage jeg vil jobbe i men etter jeg har slitt med angst så funker det ikke lenger. Å vøre med barna elsker jeg! Men klarer ikke forholde meg til foreldrene siden jeg har angst. Spør de hva vi har gjort på idag eller hva vi har spist til lunsj så går hjernen helt i svart å kommer på en eneste ting å si. Sånn er det hver gang. Å tør ikke ta imot barn om morgenen for da må jeg forholde meg til foreldrene,å jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre om barnet gråter når foreldrene går. Er redd for å ikke være god nok. Men jeg vet innerst inne at jeg er flink med barn bare jeg ikke har noen som vurderer meg rundt meg hele tiden. Jeg får nå AAP å må snart finne ut hva annet jeg kan jobbe med istedenfor barnehage. Det er ikke så lett når jeg ikke takler kundekontakt og selvtilliten er på bånn.

Anonymkode: 59fa9...302

Skrevet

Har du sett Kompani Lauritzen?

Det var en vekker for meg ifht angst…

Anonymkode: 3d2a4...5d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har du sett Kompani Lauritzen?

Det var en vekker for meg ifht angst…

Ja hvilken episode? 

Skrevet

Alle!

Hvordan Lian jobber med angsten sin og innser at et lite skritt er fremgang - og at hun ikke skal sammenligne seg med andre.

Har du vært åpen i bhg om utfordringene dine? Tilrettelegging for en periode og samarbeid med psykolog eller psykiatrisk sykepleier?
 Jeg har selv vært så skamfull over angst, men etter at jeg åpnet meg for sjefen, har angsten fått mindre tak. Jeg har fortsatt angst, men har ikke hatt svettetokter og hjertebank på lenge 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Alle!

Hvordan Lian jobber med angsten sin og innser at et lite skritt er fremgang - og at hun ikke skal sammenligne seg med andre.

Har du vært åpen i bhg om utfordringene dine? Tilrettelegging for en periode og samarbeid med psykolog eller psykiatrisk sykepleier?
 Jeg har selv vært så skamfull over angst, men etter at jeg åpnet meg for sjefen, har angsten fått mindre tak. Jeg har fortsatt angst, men har ikke hatt svettetokter og hjertebank på lenge 😊

Det er ikke hi som skrev det med barnehage,det var mitt innlegg.

Har ikke sagt noe til sjefen om at jeg sliter med angst nei,men jobber der kun som vikar når de absolutt ikke får taki noen andre. Alle barnehagene jeg har jobbet i sier jeg er flink med barn,men funker selvsagt ikke når angsten styrer livet mitt. Jeg får AAP frem til juli så har heldigvis litt tid å tenke på hva jeg vil fremover. 

Anonymkode: 59fa9...302

Skrevet

Ja, går på Zoloft. Hjelper enormt 

Anonymkode: b7173...bf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...