Gå til innhold

Blir så irritert på mannen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig veldig rund i kantene. Jeg er ikke så opptatt av å hele tiden gi beskjed til alle rundt meg når de har gjort ditt eller datt, eller ikke gjort det de skal for den saks skyld. 

Jeg tar heller tak i de tingene som jeg blir såret av eller synes er viktig. Jeg kan godt se gjennom fingrene å la ting gå fordi jeg tenker at vi er bare mennesker. Noen ganger kan jeg også se forbi ting fordi jeg vet at noe annet skjer i livet som kan ta mer oppmerksomhet akkurat nå. Igjen, vi er bare mennesker! 

Mannen min derimot, er forferdelig opptatt av å dele ut skyld og kritikk. For hver minste ting. Jeg har lenge ikke brydd meg, men jo mer jeg overser av det jo mer begynner det å irritere meg. Så jeg tenkte da at jeg skulle ta det opp. Herrejesus! Det var jo det dummeste jeg kunne gjort! Jeg fikk en liste lang som et vondt år i retur. Altså hans svar på min kritikk var å overøse meg med hauger og lass kritikk tilbake. 

Jeg var rolig å spurte han flere ganger om vi ikke heller kunne snakke sak for sak sånn at han kunne begynne med å svare meg skikkelig på det jeg tok opp. Men til ingen nytte! I tillegg føler jeg at det ikke er berettiget kritikk. Han henger seg opp i detaljer. Som feks en spesifikk genser han ikke har hatt ren på "1 mnd". Jeg går rett til skittentøy å titter. Den ligger jo ikke der, da blir den heller ikke ren. Når han innser at det ikke gikk hans vei, mener han at jeg har rota den bort(!!!!!!!). 

Sånt blir så usaklig for meg at jeg ikke orker å diskutere. 

Han er en kjempe fin pappa og har mange gode kvaliteter jeg og familien setter pris på. Jeg er egentlig fornøyd med han og forholdet vårt. Jeg bare orker ikke akkurat denne siden av han. Hvordan kan jeg få han til å slutte å være så kritisk og ute etter andre? 

Ps, jeg kjenner jo familien og han er ikke den eneste som har plukket denne typen oppførsel i løpet av livet. 

Anonymkode: 02b38...372

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kritiserer deg for at hans genser ikke har vært ren på en måned? Dør han foran brødboksen også?

Min man er også ekstremt hakkete på meg. Ikke ment som kritikk, bare konstruktive råd 😒 Jeg har mistet alle romantiske følelser for ham pga det. Han irriterer meg grenseløst. Så ingen råd i grunn, sånne folk endrer seg ikke

Og ja, jeg blir værende med han fordi jeg vil bevare familien min. Han har sine feil, men han er en snill og god person og far 

Anonymkode: 6e091...b98

Skrevet

Kanskje du bare må la ham steke i eget fett. Det er verre å være sånn enn å se andre være sånn. Man eter seg selv opp i indre bitterhet. 

Anonymkode: fd500...8fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...