Gå til innhold

Skal bli flinkere til å ukeshandle…

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trines matblogg og mat til familien bruker jeg mye

jeg foretrekker månedshandel, og fyller opp med melk, frukt og det som event ble glemt. 
lager rimlige middager i uka og lager type taco/ pizza lørdag søndag enten rester eller finere middag. 

Anonymkode: fbc73...0bb

Jeg spiser mye grønnsaker og siden det har begrenset holdbarhet har jeg kommet fram til at handling 2 ganger pr uke fungerer bedre for oss.

Mye å spare på å unngå kasting av mat, så sjekk kjøleskap, fryser og tørrmat før du lager liste.

Jeg bruker oppskrifter fra Oda, Trines matblogg og green bonanza.

Mitt tips er å ikke gape over for mye nytt med en gang, lag for eksempel 1 ny middag pr uke, da blir det lettere å gjennomføre endring. Kanskje noen oppskrifter barna kan være med på?

Anonymkode: c1f20...1f0

Last ned Oda-appen. Eller Meny-appen. Oda er mye rimeligere, Meny har bedre utvalg. 

Begynn med oppskrifter til middagsretter, velg ting dere vil ha til middag. Når du velger en oppskrift kan du legge  ingrediensene i handlekurven med et tastetrykk. Ta bort det du allerede har hjemme før du legger ingrediensene i kurven. 
Velg gjerne oppskrifter hvor du kan bruke ingredienser du allerede har hjemme. 
Så legger du inn alt annet du trenger; drikke, pålegg, lørdagsgodt, frukt, toalettpapir, vaskemidler+++
Bestill. 
Gjenta en gang i uka☺️👍🏻

Anonymkode: a2765...322

Vi setter alltid opp en ukesmeny utifra hva vi har i fryseren og skap. Så lager jeg handleliste. Har en boks i kjøleskapet med åpnet pålegg og en med uåpnet pålegg, slik at ting spise opp før man tar nytt. Vi kaster svært sjelden mat .

Kan nok bli flinkere å lage mat fra bunnen, men akkurat nå har jeg ikke ork til dette 

Anonymkode: cfe2a...ba6

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...