Gå til innhold

Kampen mot kiloene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville prøvd å bli motivert av bedre helse og gjøre små justeringer over lang tid. Kostholdet er det som er viktigst, men trim vil også kunne gi deg mer overskudd.

Du vet best hvor skoen trykker, om det er type eller mengde mat etc. dom bør justeres. For trim ville jeg startet med gåturer, evt langrenn hvis du liker det.

Anonymkode: bb962...3ec

Tenker at vekt bare er et tall. At du heller bør fokusere på varige endringer i livet. Tenk at du er snill med seg selv når du gir kroppen din sunnere mat, og finn fysisk aktivitet som du gleder deg til. Da er det mye lettere å fortsette å være i aktivitet. og nøkkelen når det kommer til kosthold og trening er jo å finne endringer du kan leve med lenge. Ikke tvinge deg gjennom en «kur» og så slutte igjen. 

Personlig har jeg hatt stort utbytte av å lese boka til Marit Kolby, og finne ut hvordan hennes teorier kan tilpasses mitt liv. 

Anonymkode: 50ac2...456

Du har ingen akutt grunn til å gå ned i vekt slik jeg ser det. 

Jeg tror du kommer lengst ved å tenke på eget velvære. Tenk sunn, næringsrik mat,- og lag så mye du kan fra bunnen av! Faste måltid er også greit om det passer inn i hverdagen. Jobber man skift kan dette gjerne være vanskelig. Ikke drikk kalorier i hverdagen. Brus, vin, øl og annet med kalorier er kun til kos/helg. 

Så starter du der og kommer inn i bedre vaner. Så kan du "ta ut" en dårlig vane og "legge til" en god vane litt etter litt.

Med tanke på trening. Er du "bedagelig anlagt", så kan den første aktiviteten du starter med være en rolig gåtur avsluttet med 20min yoga før du hopper i dusjen. Så kan du utfordre deg selv med andre aktiviteter eller sett deg mål "jogge istedet for å gå, poweryoga/pilater,- altså mer og mer styrke i forhold til "bøy og tøy" etterhvert... Men det gjør du også her etter at du har fått inn gode rutiner på når det passer seg å trene for deg! 

Små musesteg blir til slutt mange syvmilssteg. Også føler man ikke at man "ofrer" noe om man begynner i det små.

Anonymkode: 0bf3a...539

Annonse

Mitt beste råd er å slutte å tenke på vektnedgang som en kamp. Bare ved å gjøre det vil de fleste føle et visst stress, og stress, det hemmer vekttap.

Tenk som 539, at du har lyst til å gjøre en livsstilsendring som gjør at du tar var på helsen din, og at de endringene kan skje på en slik måte at du - når du har lagt om og blitt vant til din nye livsstil - ikke føler at du forsaker noe, at det ikke er en kamp med vekten.

(Og for all del - overse det tåpelige svaret til ei over her et sted. Du har et sunt fokus om å komme deg ned i normalvekt, Hi! Så stol på deg selv!)

Anonymkode: d2ca6...ddb

Takk til dere som har kommet med gode tips her. 

Jeg er en person som legger lett på meg så et evig pass på her. Og føler vel det blir litt kamp. Vet at jeg har vært ekstra innaktiv i en god periode nå og spist mye snack/snop så håper at det blir en forandring bare jeg kommer i gang igjen. Men er vel sur på meg selv for at jeg har lat det gå så langt, men nå er jeg i gang. Begynner i det små. 

Anonymkode: 6857a...926

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Er 155 og veidde i dag 68.3. Må ihvertfall ned til 58. Hva tenker dere? 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg er 155 å veier 45. Så bør gå ned til hvertfall 50 kg.

Anonymkode: 298f4...f19

Når du spør så får du sånne idiotsvar som dette. Og til f19; jeg regner med at du svarer mest for å føle deg overlegen selv. Det er i alle fall ikke et konstruktivt bidrag i tråden (eller verden forøvrig). Langt fra alle har mulighet til å oppnå en så lav vekt og samtidig gi kroppen det den trenger. 

Anonymkode: e1fe6...514

Annonse

Jeg er 165 og veier 62 kg, og det er for mye for meg. Har veldig høy fettprosent (36%) og mye magefett. Så mitt mål er å komme meg ned mot 52 kg. Kan godt veie mer enn det om jeg får mer muskler, men jeg har veldig tynn beinbygning og lite muskler, så 62 kg er for mye for MIN kropp.

Anonymkode: eb504...0e2

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er 165 og veier 62 kg, og det er for mye for meg. Har veldig høy fettprosent (36%) og mye magefett. Så mitt mål er å komme meg ned mot 52 kg. Kan godt veie mer enn det om jeg får mer muskler, men jeg har veldig tynn beinbygning og lite muskler, så 62 kg er for mye for MIN kropp.

Anonymkode: eb504...0e2

Hvordan vet du hvilke fettprosent du har? Har veldig høy fettprosent uten st jeg vet hvor mye, men ser det godt. 

Jeg og er spebygd, så kanskje skulle vært 15-20 kg mindre. Men det klarer jeg ikke, 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...