Gå til innhold

Dere som har hatt magevirus/omgangssyke de siste ukene - hvordan har det artet seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer fordi sønnen min fikk ganske akutte sterke magesmerter i går kveld og begynte etter hvert å kaste opp. Fremstår ikke som "vanlig" magesjuke, han hadde i en periode sterke magesmerter som kom i "tak". Kastet ikke opp før noen timer etter at smertene hadde startet. Ingen diaré eller påvirkning på avføring.

Alle prøver fine hos legevakt, men han var litt øm/trykkøm på høyre side av mage, så vi fått beskjed om å ha blindtarmbetennelse i bakhodet og følge med. Men jeg tenker altså at magesjuke er mer sannsynlig i disse dager og lurer derfor på hvordan den typisk utarter seg for tiden. 

Anonymkode: 5abb7...7ce

Skrevet

Her fikk mitt barn plutselig oppkast. Kastet opp 3-4 ganger, så var han helt fin.

Mannen fikk plutselig kraftig diaré med magesmerter, satt på do noen timer og vart helt tømt . Så var han og ferdig etterpå og kom seg etter litt drikke/mat.

Vet ikke om det er noe virus eller hva, men gikk fort over

Anonymkode: 8f8aa...745

Skrevet

Jeg har ikke vært syk, men det du beskriver i hovedinnlegget var slik det var for søsteren min. 

Anonymkode: dc3a9...dd1

Skrevet

I 2015 fikk jeg kraftige magesmerter som kom i tak. Var såpass vondt at jeg som voksen ringte legevakt. Fikk da beskjed om at det hørtes ut som omgangssyke. Kastet opp kun 1 gang etter flere timer med magesmerter. Var medtatt i 3 dager, ingen diaré. Hadde ingen feber heller. Bare vondt liksom.

Anonymkode: 72876...4ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I 2015 fikk jeg kraftige magesmerter som kom i tak. Var såpass vondt at jeg som voksen ringte legevakt. Fikk da beskjed om at det hørtes ut som omgangssyke. Kastet opp kun 1 gang etter flere timer med magesmerter. Var medtatt i 3 dager, ingen diaré. Hadde ingen feber heller. Bare vondt liksom.

Anonymkode: 72876...4ed

Høres veldig likt ut som det som skjedde her. Ingen feber, og magesmertene har avtatt. Men han er helt ferdig av smertene pluss mange runder med kraftige brekninger etter at magen var tømt. Har til og med fått blodutredelser i ansiktet av brekningene, stakkar. Satser på at det roer seg nå, men skal være forberedt på at det kan gå noen dager før han er sving.

Takk!

Anonymkode: 5abb7...7ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...