Gå til innhold

Bare tull at barnefamilier kan skyte opp fyrverkeri før midnatt!!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Og din hersketeknikk er gjennomskuelig 😉😂😉😉😉😂

Det er lov å sende opp raketter mellom 18-02. Inntil det endres må dere som ikke ønsker det likevel innfinne dere med at sånn er det. Naboene kan fyre opp raketter kl. 18.01 om de så vil. Akkurat som jeg som ønsker båndtvang hele året må innfinne meg med at det ikke er slik loven er og derfor akseptere løse hunder ca. halvparten av året.

Anonymkode: a68ca...bd8

Avfinne, takk. Innfinne betyr noe annet. 

Anonymkode: c228a...c81

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Og din hersketeknikk er gjennomskuelig 😉😂😉😉😉😂

Det er lov å sende opp raketter mellom 18-02. Inntil det endres må dere som ikke ønsker det likevel innfinne dere med at sånn er det. Naboene kan fyre opp raketter kl. 18.01 om de så vil. Akkurat som jeg som ønsker båndtvang hele året må innfinne meg med at det ikke er slik loven er og derfor akseptere løse hunder ca. halvparten av året.

Anonymkode: a68ca...bd8

Hersketeknikk faktisk 🙈

Anonymkode: 1f243...11f

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Er det lovlig å sende opp raketter kl 18 på nyttårsaften? Ja! Så pass på din egen ræv og la andre være i fred! Jeg sender opp fyrverkeri akkurat når det måtte passe MEG.

Anonymkode: b336d...014

Du kan jo feire julaften 22 desember også da og 17 mai kan du ta tredje søndag i juli. Det er jo ikke så viktig liksom. Man feirer nyttår midnatt - ikke før. 

Anonymkode: 76c6c...008

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du kan jo feire julaften 22 desember også da og 17 mai kan du ta tredje søndag i juli. Det er jo ikke så viktig liksom. Man feirer nyttår midnatt - ikke før. 

Man feirer da nyttår hele kvelden? Med pent pynta bord, god mat og folk i pent tøy. Nå tror jeg du sliter litt med argumentene dine, dette blir for dumt. 

Anonymkode: 7afef...2fc

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Man feirer da nyttår hele kvelden? Med pent pynta bord, god mat og folk i pent tøy. Nå tror jeg du sliter litt med argumentene dine, dette blir for dumt. 

Nope. Raketter sendes opp midnatt for å markere inngangen til det nye året. Dette med å sende opp raketter mange timer før er skapt av ryggløse foreldre som ikke enten gidder vekke barna ved midnatt eller ha dem oppe hele kvelden. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nope. Raketter sendes opp midnatt for å markere inngangen til det nye året. Dette med å sende opp raketter mange timer før er skapt av ryggløse foreldre som ikke enten gidder vekke barna ved midnatt eller ha dem oppe hele kvelden. 

Hehe, vi er der, ja. Fasinerende. Det må være godt å leve i en så liten verden hvor dette provoserer. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hehe, vi er der, ja. Fasinerende. Det må være godt å leve i en så liten verden hvor dette provoserer. 

Halve Norge hater at rakettene skal vare et døgn. Det er ikke bare redde hunder og katter men vilt i skogen feks? Men noen er jo der du er at deg og ditt er det som teller mest. Egoismen lenge leve. 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Halve Norge hater at rakettene skal vare et døgn. Det er ikke bare redde hunder og katter men vilt i skogen feks? Men noen er jo der du er at deg og ditt er det som teller mest. Egoismen lenge leve. 

Men snakker man et døgn her? Eller er det de 8 timene loven åpner for? At du føler du må overdrive viser også at du går tom for argumentasjon. Loven åpner for lovlig oppskyting mellom kl 18 og 02, det får du ikke endret på samme hvor mye du hviner. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ikke alle eier hus. Vi bor på 75 kvm kjellerleilighet. Igår var hun så redd av hun gjemmet seg under sengen i mange timer.

Anonymkode: 9e5d4...1f0

Likevel valgte du å skaffe deg en katt, i et samfunn der den kan bli skremt av bl.a fyrverkeri, andre katter, hunder og dyr, høye lyder, trafikk og biler som kan kjøre over den og skade/drepe den… 

Dette var DITT valg, og du må nesten stå inne for det selv og ikke forvente at andre skal endre på vanene sine.

Anonymkode: cb080...cc8

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Begrense livet pga fyrverkeri? Det ville vært grusomt du. Har du tenkt på alle dyrene i skogen før du uttaler noe så dumt?

Anonymkode: 6a8aa...d25

Jeg antar at katteeiere som liksom er så bekymret over dyrelivet i skogen i det minste har bjelle på katta si, for å minske risikoen for at katten dreper småfugl? Eller nei forresten, det antar jeg ikke…

Det er vel heller ikke noen timer med raketter en gang i året som er mest plagsom for dyrene, men snarere den enorme og unødvendige utbyggingen av fritidsboliger som krever mer og mer plass fra dyrene. 

Anonymkode: cb080...cc8

Annonse

On 12/31/2022 at 4:40 PM, Anonym bruker said:

Synes det er fullstendig tull at småbarnsfamilier kan skyte opp i timer etter 18. Enten så sover de seg gjennom fordi de faktisk er små, ellers våkner de og får det med seg eller får være med når de blir litt eldre. Var ikke snakk om å skyte opp før midnatt når vi var små?

Anonymkode: cfbfa...08c

synes det er helt ok. må ikke reagere på alt

Anonymkode: ad5ff...03f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...