Gå til innhold

Ber folk droppe fyrverkeri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Helt enig, men det kryr av selvsentrerte folk som ikke bryr seg hverken om Ukraina og traumatiserte flyktninger, dyras velferd eller andre ting. Dessverre. 

Anonymkode: 55176...f67

Anonymkode: ba9bd...ba5

Dette er jeg ikke enig i. I alle år har det vært folk med krigstraumer, både fra eget land og andre land. Hvorfor er det annerledes med flyktninger fra Ukraina? Mye kan diskuteres om fyrverkeri, men det får da være måte på forskjellsbehandling i forhold til andre flyktninger. Hva skal jeg si til min datter? I kveld har hun barrikadert seg på badet, med hodetelefoner og film. Hun skal spise middag på badet, se på Netflix og spise sjokolade, for da hører hun ikke fyrverkeri et. Tidligere år har hun hørt fyrverkeri flere dager etter nyttårsaften, så nå venter noen dager hvor hun helst ikke går utenfor døren, ikke for å treffe venner og hun vegrer seg for å gå på skolen. Hun er ikke flyktning, men hun er redd for fyrverkeri, som veldig mange andre. Skal jeg si til henne at det er ikke så nøye med de som har angst, for vi må tenke på flyktningene fra Ukraina..

Jeg har kun ett ønske. Send opp fyrverkeri i lovlig tidsrom, eller la være.

Anonymkode: f1c3e...1f6

Så her har vi de siste 9 månedene gjort følgende:

- Donert klær til flyktninger som kommer
- Donert klær og utstyr som sendes til Ukraina
- Donert penger til organisasjoner som hjelper de i Ukraina, både de som er på flukt, og de som fremdeles er i Ukraina

Og nå skal vi liksom også droppe fyrverkeriet i respekt for dem?
Og hvordan vil det hjelpe dem?
Jeg gjør det jeg kan for å hjelpe dem, det viser min respekt.
Hvorvidt jeg fyrer opp eller ikke i kveld har ingenting å si

Anonymkode: dec92...9a0

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Dette er jeg ikke enig i. I alle år har det vært folk med krigstraumer, både fra eget land og andre land. Hvorfor er det annerledes med flyktninger fra Ukraina? Mye kan diskuteres om fyrverkeri, men det får da være måte på forskjellsbehandling i forhold til andre flyktninger. Hva skal jeg si til min datter? I kveld har hun barrikadert seg på badet, med hodetelefoner og film. Hun skal spise middag på badet, se på Netflix og spise sjokolade, for da hører hun ikke fyrverkeri et. Tidligere år har hun hørt fyrverkeri flere dager etter nyttårsaften, så nå venter noen dager hvor hun helst ikke går utenfor døren, ikke for å treffe venner og hun vegrer seg for å gå på skolen. Hun er ikke flyktning, men hun er redd for fyrverkeri, som veldig mange andre. Skal jeg si til henne at det er ikke så nøye med de som har angst, for vi må tenke på flyktningene fra Ukraina..

Når din datter sliter i så stor grad syntes jeg du gjør feil i å la henne stenge seg inne på et bad. Få hjelp for angsten så blir livet hennes lettere.

Anonymkode: 3dd89...ae9

Annonse

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Du kan jo ikke la henne leve slik! Hvorfor tar du henne ikke med på hytteferie langt utenfor allfarvei?

Anonymkode: 65188...cf2

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når din datter sliter i så stor grad syntes jeg du gjør feil i å la henne stenge seg inne på et bad. Få hjelp for angsten så blir livet hennes lettere.

Anonymkode: 3dd89...ae9

Det ene utelukker ikke det andre. Regner med barnet får hjelp for angsten.

Anonymkode: 54124...911

Altså.. De som føler at fyrverkeri er trigger, vet om nyttårsaften før dagen inntreffer. Da får de trekke for gardinene og se på en film de få timene det står på. 

Jeg får store reaksjoner når jeg hører sirener. Etter en alvorlig trafikkulykke jeg var i. Helt forferdelig. Men det er jo ikke farlig å bli trigget. 

Jeg kan ikke be alle utrykningskjøretøy skru av lyden heller... 

Anonymkode: bcb56...3e6

On 12/31/2022 at 4:42 PM, Anonym bruker said:

Helt enig, men det kryr av selvsentrerte folk som ikke bryr seg hverken om Ukraina og traumatiserte flyktninger, dyras velferd eller andre ting. Dessverre. 

Anonymkode: 55176...f67

dyreeiere tror de eier verden... er faktisk greit og feire at det nye året er ferdig

Anonymkode: 40646...11a

Jeg synes fyrverkeri nyttårsaften er en fin avslutning på det gamle og flott begynnelse på det nye året. Dette sier jeg til tross for at min mamma døde nyttårsaften, men man kan ikke slutte å leve av den grunn. 

Selv har jeg 3 katter og ingen så ut til å bry seg det minste om en eneste rakket. Vi hadde hund når jeg var liten og han var like redd lyn og torden som fyrverkeri, men han ble roligere når han fikk være ute sammen med oss. Nå skal de sies at han var redd sauer også.... Ikke så rart kanskje siden han var en fuglehund 😉

Med en del holdninger her inne så burde jakthunder forbys, for ikke å si selve jakten, for den skremmer jo alle dyrene i Hakkabakke-skogen.  

Mange folk er redd for å fly også, men den redselen takler man fint i noen timer så man kan legge seg på stranden med en paraplydrink. 

Anonymkode: f7b74...5a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...