Gå til innhold

Skilles, eller kreve at mannen lever resten av livet uten sex?

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med sex med mannen min. Etter fem, seks år med pliktsex der jeg har lagt meg på rygg utelukkende for han, orker jeg nå ikke mer. Jeg har ikke nydt det siden før datteren vår ble født. Jeg sa ifra i fjor vinter, det gikk en stund med avhold, før han forsiktig tvang meg til sex igjen i høst. Vi gjorde det to, tre ganger, men nå klarer jeg ikke mer. Jeg vil ikke, jeg klarer ikke, jeg har ikke lyst.
Så hva gjør man da? Jeg kan jo ikke kreve at han skal leve resten av livet sitt uten sex? Jeg kan ikke tvinge meg selv? Andre som har opplevd lignende og kan komme med råd? 
(Vi har vært hos psykolog og sexolog til ingen nytte.)

Anonymkode: 083fe...8ea

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vil du være gift med ham så la ham ha sex med noen andre da.

Anonymkode: 6ea41...829

Jeg spurte han om det kunne være en løsning å prøve åpent forhold, men det gikk han med på kun hvis han kunne ligge med andre, men ikke jeg. 
Hi

Dette er minst tredje tråden du har om dette.

Jeg tror du må bestemme deg for hva du vil med ditt liv og ta ansvar for det selv.

Slik jeg ser det har dere ingen fremtid sammen.

Men sist var det vel det materialistiske som hindret deg fra å gå, mener jeg. Og har du slike tanker tar du jo et valg om du blir i dette forholdet.

Så stå for det du selv føler og tenker og gjør noe med det! Ta ansvar for eget liv. Ingen andre kan gjøre det for deg.

Og selv om jeg kanskje virker hard i det jeg skriver, så unner jeg deg å ha det bedre med deg selv og i et forhold. Men det er du som må la det skje.

Anonymkode: e4058...a3f

Akkurat det er det ikke opp til deg å avgjøre men han.

Men er lite spørsmål, dersom han ønsker å bli selv om du ikke ønsker sex, vil du være villig til at han får seg en elsker?

Anonymkode: cc7b5...9c5

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spurte han om det kunne være en løsning å prøve åpent forhold, men det gikk han med på kun hvis han kunne ligge med andre, men ikke jeg. 
Hi

Men er virkelig løsningen å åpne for sex med andre? Fysisk nærhet, også i form av sex, er en del av det som skiller et romantisk forhold fra et vennskap. 

Du skulle ikke hatt sex uten lyst, det har nok ødelagt mye. Men enten bør dere få hjelp til å gjenopprette et kjæresteforhold, eller gå fra hverandre. Å bo sammen mens en eller begge har sex med andre løser ingenting. 

Anonymkode: a2d31...2b5

Annonse

Feil problemstilling. Du skal ikke hverken kreve at han ikke har sex, eller ta ansvar for en evt skilsmisse på det grunnlaget. Han må ta valget selv, om han vil leve sammen med deg men uten sex. Det er hans valg. 
Du kan velge skilsmisse av andre grunner, men ikke på vegne av han.

Jeg vet ikke hvordan man forsiktig tvinger noen? Men om du har sagt nei og han sliter med språkforståelse og hukommelse, må du minne han på det. Om han ikke husker det selv over tid kan bør du velge skilsmisse for egen del, fordi du ikke vil bli voldtatt.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Akkurat det er det ikke opp til deg å avgjøre men han.

Men er lite spørsmål, dersom han ønsker å bli selv om du ikke ønsker sex, vil du være villig til at han får seg en elsker?

Helt greit, men da må jeg eventuelt få lov og.

HI

Helt greit, men da må jeg eventuelt få lov og.

HI

Syns du sa du ikke hadde lyst på sex, så det som er riktig er at du ikke har lyst på sex med han.

Da bør du heller jobbe med deg selv og finne ut hvorfor.
Hva er grunnen til det, og er det noe han kan gjøre for at du vil få lyst på han igjen, hvorfor hadde du lyst på han i utgangspunktet den gang dere ble sammen?

Syns du sa du ikke hadde lyst på sex, så det som er riktig er at du ikke har lyst på sex med han.

Da bør du heller jobbe med deg selv og finne ut hvorfor.
Hva er grunnen til det, og er det noe han kan gjøre for at du vil få lyst på han igjen, hvorfor hadde du lyst på han i utgangspunktet den gang dere ble sammen?

Jeg skrev vel i hovedinnlegget at jeg var ferdig med sex med mannen min. Uansett. Det riktige er at jeg ikke har lyst på sex med han, ja. Jeg aner ikke hvorfor, han bare tenner meg ikke lenger og det har han ikke gjort på mange år. Mange år med pliktsex har ikke hjulpet heller, tvert imot. Jeg har jobbet med meg selv, jeg har snakket med psykolog og sexolog uten resultater. 
Han vet at jeg har gitt han grønt lys på å få seg en elskerinne. Jeg spurte han om han hadde benyttet seg av det, men han sa nei.

HI

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Dette er minst tredje tråden du har om dette.

Jeg tror du må bestemme deg for hva du vil med ditt liv og ta ansvar for det selv.

Slik jeg ser det har dere ingen fremtid sammen.

Men sist var det vel det materialistiske som hindret deg fra å gå, mener jeg. Og har du slike tanker tar du jo et valg om du blir i dette forholdet.

Så stå for det du selv føler og tenker og gjør noe med det! Ta ansvar for eget liv. Ingen andre kan gjøre det for deg.

Og selv om jeg kanskje virker hard i det jeg skriver, så unner jeg deg å ha det bedre med deg selv og i et forhold. Men det er du som må la det skje.

Er ikke første gang. Enig! 

Anonymkode: 63bdc...e0c

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Er ikke første gang. Enig! 

Jeg skjønner ikke dette svaret, og det fra hn andre over.
Er det ulovlig å spørre om ting flere ganger her? Kanskje det er andre her inne nå enn da jeg spurte sist.

HI

Det blir jo opp til mannen din om han vil fortsette ekteskapet med deg eller ikke, det er virkelig ikke en avgjørelse du skal ta for ham.

Hvis han har tillatelse til å ga sex med andre så skal selvsagt det gjelde for deg også, du har like mye «rett» til sex som ham.

Anonymkode: 8033c...622

Annonse

16 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg er ferdig med sex med mannen min. Etter fem, seks år med pliktsex der jeg har lagt meg på rygg utelukkende for han, orker jeg nå ikke mer. Jeg har ikke nydt det siden før datteren vår ble født. Jeg sa ifra i fjor vinter, det gikk en stund med avhold, før han forsiktig tvang meg til sex igjen i høst. Vi gjorde det to, tre ganger, men nå klarer jeg ikke mer. Jeg vil ikke, jeg klarer ikke, jeg har ikke lyst.
Så hva gjør man da? Jeg kan jo ikke kreve at han skal leve resten av livet sitt uten sex? Jeg kan ikke tvinge meg selv? Andre som har opplevd lignende og kan komme med råd? 
(Vi har vært hos psykolog og sexolog til ingen nytte.)

da kan du gå ja, hvis han vil fortsatt ha sex ,så slipper du han fri

Anonymkode: c80f8...3fe

Du kan ikke kreve at mannen lever resten av livet uten sex. Han kan få det andre steder. Og selvsagt vil han ikke at du skal ha sex med andre når du ikke vil ha sex med ham. Det får han til å føle seg lite verdt. Vil du ha sex med andre, så får du gå fra han. Ikke la han føle seg som et null for seg resten av livet

Anonymkode: 8f695...b65

Vi hadde en lang samtale i går. Han vil heller leve resten av livet i sølibat enn å miste meg. Jeg vet faktisk ikke om jeg tror på han, eller om han sier det kun fordi det er «det rette.» Uansett hva jeg gjør, blir det feil.

HI

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vi hadde en lang samtale i går. Han vil heller leve resten av livet i sølibat enn å miste meg. Jeg vet faktisk ikke om jeg tror på han, eller om han sier det kun fordi det er «det rette.» Uansett hva jeg gjør, blir det feil.

HI

Du da? Vil du leve i sølibat?

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

HI

Det virker som at du vil ut av forholdet, men legge ansvaret over på han? Hvis du er misfornøyd må du selv gjøre noe med det. Ikke driv med den terroren mot han, hvor han blir usikker på dine følelser. Det er dårlig gjort å gjøre forholdet så ulevelig for han med ditt mas om et manglende sexliv du heller ikke vil ha. Det er det som er feil. Uansett hva han velger så blir det feil for deg. Du derimot, kan gjøre det rette. Slutt med din psykiske mishandling av mannen, og ta et valg, og stå for konsekvensene selv.

Den perfekte mor, påan igjen skrev (33 minutter siden):

Det virker som at du vil ut av forholdet, men legge ansvaret over på han? Hvis du er misfornøyd må du selv gjøre noe med det. Ikke driv med den terroren mot han, hvor han blir usikker på dine følelser. Det er dårlig gjort å gjøre forholdet så ulevelig for han med ditt mas om et manglende sexliv du heller ikke vil ha. Det er det som er feil. Uansett hva han velger så blir det feil for deg. Du derimot, kan gjøre det rette. Slutt med din psykiske mishandling av mannen, og ta et valg, og stå for konsekvensene selv.

Jeg er helt enig med deg! Det HI driver med er en form for terror mot mannen slik det er blitt.

Hi har gjort det veldig klart i tidligere tråder at hun vil ha sex - bare ikke med mannen sin.

Da er det på høy tid at hun tar ansvar for eget liv og går fra mannen.

De to passer tydeligvis ikke sammen. Men, som tidligere er vel det materialistiske mer verdt for henne, kan det virke som. Jeg tror egentlig ikke det er det HI ønsker selv. Men hun må ta et oppgjør med seg selv, om egen psykiske helse er mindre viktig enn det materialistiske de to har samlet seg.

Jeg husker fra tidligere tråder at det ikke bare er HIs feil at sexlivet er som det er. Men det er HI som sliter så mye og som må ta ansvar for eget liv, hun kan ikke endre mannen. Nå ødelegges begge to i dette forholdet!

Hi - det er bare du som kan ta ansvar for deg selv og ditt liv. Du har vært ferdig med denne mannen emosjonelt i år, ut fra det du har fortalt tidligere. Ta ansvar for eget liv!

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke dette svaret, og det fra hn andre over.
Er det ulovlig å spørre om ting flere ganger her? Kanskje det er andre her inne nå enn da jeg spurte sist.

HI

Er ikke ulovlig, men jeg husker tråden så godt. Det gikk i økonomi, hytte, barn og sex med andre, men ikke han. Du fikk mange råd, men ser du er på samme plass fortsatt. Hva vil du folk skal svare nå? Synes det er helt urimelig. Gå ut av forholdet. 

Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden):

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg! Det HI driver med er en form for terror mot mannen slik det er blitt.

Hi har gjort det veldig klart i tidligere tråder at hun vil ha sex - bare ikke med mannen sin.

Da er det på høy tid at hun tar ansvar for eget liv og går fra mannen.

De to passer tydeligvis ikke sammen. Men, som tidligere er vel det materialistiske mer verdt for henne, kan det virke som. Jeg tror egentlig ikke det er det HI ønsker selv. Men hun må ta et oppgjør med seg selv, om egen psykiske helse er mindre viktig enn det materialistiske de to har samlet seg.

Jeg husker fra tidligere tråder at det ikke bare er HIs feil at sexlivet er som det er. Men det er HI som sliter så mye og som må ta ansvar for eget liv, hun kan ikke endre mannen. Nå ødelegges begge to i dette forholdet!

Hi - det er bare du som kan ta ansvar for deg selv og ditt liv. Du har vært ferdig med denne mannen emosjonelt i år, ut fra det du har fortalt tidligere. Ta ansvar for eget liv!

«Psykisk mishandling av mannen?» «Terror?»

Jeg har i åresvis lagt meg på rygg KUN for hans tilfredsstillelse og for å redde forholdet, etter råd fra dere o`kloke damer her inne. Når jeg så sliter i forholdet og ber om råd, klarer dere å påstå at jeg driver med «psykisk mishandling og terror mot mannen?!» Jeg har gjort alt. Jeg har til og med sagt han kan ligge med andre hvis han vil. Likevel driver jeg med «psykisk mishandling og terror mot mannen?» Det var akkurat det jeg trengte å høre. Takk.

HI

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har i åresvis lagt meg på rygg KUN for hans tilfredsstillelse og for å redde forholdet, etter råd fra dere o`kloke damer her inne. Når jeg så sliter i forholdet og ber om råd, klarer dere å påstå at jeg driver med «psykisk mishandling og terror mot mannen?!» Jeg har gjort alt. Jeg har til og med sagt han kan ligge med andre hvis han vil. Likevel driver jeg med «psykisk mishandling og terror mot mannen?» Det var akkurat det jeg trengte å høre. Takk.

HI

Du har prøvd alt sier du. Gå fra han og slipp hverandre fri, 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

HI

Den psykiske mishandlingen handler om hvordan han føler seg når du om og om igjen sier at du ikke vil ha han, du vil ha andre menn i stedet.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

HI

Men hva vil du høre da? Han elsker deg tydeligvis og vil strekke seg langt for å beholde deg. Men det er heller ikke greit for deg? Dette er det faktisk bare du som kan ordne opp i, og jeg er enig med dem som mener at det er på tide å bryte opp. 

Anonymkode: 16292...8f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...