Anonym bruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Til våren skal vi på vår første sydenferie. Drar en tidlig søndagsmorgen kl 07.00. Har mulighet til å bestille fast track gjennom sikkerhetskontrollen. Tenker i utgangspunktet det høres forlokkende ut å slippe å stå i lang kø med små barn, men så snakket jeg med en bekjent som sa det er unødvendig å bruke penger på dette, da man uansett slipper igjennom kontrollen raskere når man reiser med barn. Noen som har erfaringer her? Verdt å betale ekstra for dette? Anonymkode: 066ef...eb4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 Man slipper ikke nødvendigvis raskere gjennom kontrollen med barn, nei. Men det er en egen familiesluse/kø. Hvorvidt det går raskere eller ikke kommer an på familiene som står i den køen. Er du skikkelig uheldig, så er det en gjeng med svimete og kaotiske foreldre som knapt har reist til butikken, og som bruker evigheter på å ordne med sakene sine, har null kontroll på ungene sine, blir overrasket over reglene for flytende varer og generelt er irriterende. Eller så kan du være heldig at det er få familier og du slipper gjennom raskt og smertefritt. Anonymkode: f99bd...21d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Man slipper ikke nødvendigvis raskere gjennom kontrollen med barn, nei. Men det er en egen familiesluse/kø. Hvorvidt det går raskere eller ikke kommer an på familiene som står i den køen. Er du skikkelig uheldig, så er det en gjeng med svimete og kaotiske foreldre som knapt har reist til butikken, og som bruker evigheter på å ordne med sakene sine, har null kontroll på ungene sine, blir overrasket over reglene for flytende varer og generelt er irriterende. Eller så kan du være heldig at det er få familier og du slipper gjennom raskt og smertefritt. Anonymkode: f99bd...21d Akkurat dette opplevde vi. Styr med folk som måtte pakke om, vogner inn på fly eller ikke, unger som skulle klatre på alt og jeg vet ikke hva. Hadde helt klart betalt for å komme fort gjennom hvis du har mulighet til det hi.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 Selve sikkertheskontrollen er jo den samme, det er slusene du kan slippe å stå i kø på. Og det er som nevnt over, egen familesluse. hvor man kan møte på litt av hvert Anonymkode: 09fce...65c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 Fast track er fantastisk! Jeg er gullmedlem hos sas og slipper derfor å betale ekstra for det (så lenge jeg flyr med sas) men det hadde jeg lett gjort hvis det var viktig for meg å spare tid. Når det er sagt har jeg aldri opplevd noe tregt og kjipt i familieslusen heller, men jeg har kanskje vært heldig. Er ikke så mange ganger jeg har trengt å gå der. Anonymkode: 62600...87c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 Generelt sett trenger du ikke fast track på Gardermoen, men akkurat i de periodene hvor mange reiser på ferie kan det være greit. Det er veldig deilig å slippe køen om det er kaotisk der, men det er sjelden enorme ventetider uansett - til forskjell fra Kastrup, for eksempel, hvor det varierer veldig og jeg ALLTID har fast track. Anonymkode: 77986...3c4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 Har reist med småbarn i flere år, da minstemann var liten , reiste vi med 3 barn på 1, 3 og 5 år, og det var absolutt ingen problem. Stressende foreldre er mye verre. Hadde ikke brukt en krone på slike ekstra ting, bare kom tidlig nok og slapp av. Skulle ha fasttrack på Gardermoen et år pga mellomlanding og kort tid til neste fly, men måtte alikevel frem med alle 5 pass og pakke ut flaskevann og annet flytende, var bare mer tragisk og stressende Anonymkode: b0e11...a57
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 Hvis flyet går kl 7 hadde jeg ikke gjort det. Det er uansett begrenset hvor mye kø det er så tidlig på morgenen. Anonymkode: b650b...f6b
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 Så tidlig om morgenen er det neppe vits i. Vi har også har fly som går tidlig, og det pleier å være lite folk og kø. Hadde flyet gått kl. 16 f.eks., hadde jeg oppgradert til fast track uten å blunke. Anonymkode: 9a2b0...93a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Har reist med småbarn i flere år, da minstemann var liten , reiste vi med 3 barn på 1, 3 og 5 år, og det var absolutt ingen problem. Stressende foreldre er mye verre. Hadde ikke brukt en krone på slike ekstra ting, bare kom tidlig nok og slapp av. Skulle ha fasttrack på Gardermoen et år pga mellomlanding og kort tid til neste fly, men måtte alikevel frem med alle 5 pass og pakke ut flaskevann og annet flytende, var bare mer tragisk og stressende Anonymkode: b0e11...a57 Selvfølgelig må du gjennom den samme kontrollen?! Alt flytende skal ut uansett hvilken kø du står i Anonymkode: 7e645...d40
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Så tidlig om morgenen er det neppe vits i. Vi har også har fly som går tidlig, og det pleier å være lite folk og kø. Hadde flyet gått kl. 16 f.eks., hadde jeg oppgradert til fast track uten å blunke. Anonymkode: 9a2b0...93a Det er noe i dette. Dessuten skriver hi at dette er på våren. Det blir noe annet enn midt i fellesferien. Sist vi stod i en slik kø var nemlig midt i skoleferien og det vrimlet av mennesker. Vårt fly gikk klokken 06:00.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2022 #12 Skrevet 30. desember 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Har reist med småbarn i flere år, da minstemann var liten , reiste vi med 3 barn på 1, 3 og 5 år, og det var absolutt ingen problem. Stressende foreldre er mye verre. Hadde ikke brukt en krone på slike ekstra ting, bare kom tidlig nok og slapp av. Skulle ha fasttrack på Gardermoen et år pga mellomlanding og kort tid til neste fly, men måtte alikevel frem med alle 5 pass og pakke ut flaskevann og annet flytende, var bare mer tragisk og stressende Anonymkode: b0e11...a57 Trodde du at du slapp å vise pass og ellers forholde deg til internasjonale regler for sikkerhetskontrollen? Så du er en av dem som lager kork i fasttracken ved at du ikke har noe klart? Det er jo ikke opplegget som er tragisk og stressende. Anonymkode: dc82d...11d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå