Gå til innhold

Strømstøtte. Skjønner ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg sjekket strøm appen stod det: foreløpig beregnet forbruk. 

Strømkostnad 3450. Strømstøtte 1986

Nå etter 1 uke står det. Strømkostnad 3606. Strømstøtte 1554

Hvorfor mindre strømstøtte nå? 

Alt dette i Desember 

Anonymkode: a5db7...a60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi strømmen er billigere nå enn i begynnelsen av desember, blir snittprisen lavere. Samtidig er estimert strømstøtte fremdeles så høy, at vi nå får betalt for å bruke strøm. Strømstøtten er ca 2.40 og strømprisen er ca 1.50 i dag. Derfor går vi i minus akkurat nå. Og takk for det :)

Skrevet
prekæs skrev (3 minutter siden):

Fordi strømmen er billigere nå enn i begynnelsen av desember, blir snittprisen lavere. Samtidig er estimert strømstøtte fremdeles så høy, at vi nå får betalt for å bruke strøm. Strømstøtten er ca 2.40 og strømprisen er ca 1.50 i dag. Derfor går vi i minus akkurat nå. Og takk for det :)

Så jeg kommer til å få mindre strømregningen enn hva som står akkurat nå? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så jeg kommer til å få mindre strømregningen enn hva som står akkurat nå? 

Det at den går i minus er nok regnet med allerede. Er litt forskjell på appene, men på min som er Fjordkraft kommer nettleie i tillegg. Vi får håpe det ikke blir så galt :)

Skrevet

Strømstøtten i appene er bare estimert, de vet ikke hva den faktiske strømstøtten blir før måneden er over og de kan se på snittprisen for hele måneden.

Siste uken har strømmen vært ganske billig, det betyr at stømstøtten blir lavere enn de trodde da prisene var høyest.

Anonymkode: 542d9...273

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...