Gå til innhold

Hva har dere som tilbehør til kalkun? Noen enkle forslag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Waldorfsalat

Anonymkode: 886e6...cec

Skrevet

Rosenkål, waldorf, fløtesaus, tyttebær og poteter.

Anonymkode: c1f75...bde

Skrevet

Søtpotetmos

Anonymkode: 401e8...d2f

Skrevet

Vi har poteter, grønnsaker (blomkål, gulrøtter og rosenkål, waldorfsalat og rødkål. 

Alt må med 😅

Anonymkode: 92f38...75b

Skrevet

Jeg pleier å ha hasselbackpoteter (enkelt, men ser flott ut), aspargesbønner stekt med sopp og bacon, fløtesaus smakt til med portvinsgele og litt andre grønnsaker. 

Annonse

Skrevet

Ovnsbakt pastinakk er kjempegodt til kalkun. Vi har også waldorfsalat, rødkål, rosenkål og gulrøtter, samt poteter og fløtesaus med en skvett portvin.

Anonymkode: 34551...4ef

Skrevet

Takk. Hørtes godt ut alle forlag. Lager det for første gang m gjester så nervøs. 
Spesielt klønete på poteter.

HI

Anonymkode: e7383...ca4

Skrevet

Så lenge det er waldorfsalat går det bra. Hvis ikke, går det ikke bra! 😄

Jeg liker svisker og epler i forma ved siden av. 

Anonymkode: bb7ca...481

Skrevet

Poteter, grønnsaker (blomkål, brokkoli og rosenkål), saus og waldorfsalat. 

Poteter er jo ganske enkelt. Jeg skreller dem på forhånd (kjøp kokefaste), legger dem i kaldt vann i gryten, koker opp og koker i ca 20-25 minutter. Kjenn etter med en skarp kniv på slutten. Sklir kniven lett gjennom er de ferdige, hvis ikke må du koke dem litt ekstra. Del store poteter i to.

Anonymkode: 54fd9...930

Skrevet

For min egen del trenger jeg bare en skikkelig god fløtesaus laget på kalkunkraft, tyttebærsyltetøy, mandelpotet og waldorf. 

Har vi gjester så lager jeg noe mer tilbehør. F.eks. honningglaserte og ovnsbakte rotgrønnsaker. Pannestekt rosenkål med bacon. Kastanjepuré. 

Anonymkode: 1ca02...eee

Skrevet

Vi pleier alltid ha søtpotetstappe, ovnsbakte rosenkål, mac and cheese og stuffing som ikke er inne i kalkunen, men i en ildfast form. Stuffingen er av brød, sopp, selleri, urter og parmesan. Og saus laget av kraften fra kalkunen. Vi er amerikanske og disse rettene er ganske standard til kalkun. 

Anonymkode: 518a9...9cd

Skrevet

Waldorf, fløtesaus og ris. Uten dette er det ikke noe vits i å spise kalkun. Alt annet (rosenkål, andre grønnsaker, tyttebær osv) er godt, men ingen nødvendighet.

Anonymkode: aa878...f53

Annonse

Skrevet

Stekt potet,rødkål,erter,blomkål og rosepeppersaus og fløtesaus.      

Anonymkode: d0efd...b37

Skrevet

Potetmos med masse fløte og smør, fløtesaus, rosenkål, gulrøtter og blomkål.

Anonymkode: ce8c3...9a6

Skrevet

Rosenkål med bacon 😊

Anonymkode: 1861c...bd3

Skrevet

Har ingen forslag som ikke er her, men om du ikke har tenkt på det allerede; legg kalkunen i saltlake minst 24 timer før den skal i ovnen. Da blir den skikkelig saftig og smelter på tungen.

Det er mange oppskrifter på nett.

Anonymkode: c6114...ea5

Skrevet

Søtpotet 

Anonymkode: b2a1c...55b

Skrevet

Brokkolisalat, beste tilbehøret til kalkun😊

Anonymkode: 550e4...5bb

Skrevet

Jeg bruker bare kokte grønnsaker, poteter og saus. Og tyttebær da. 

Anonymkode: d9eef...67d

Skrevet

Søtpotetstappe med marshmallow og waldorfsalat! I tillegg til poteter, grønsaker og saus!

Anonymkode: 295c9...88f

Skrevet

Ris, fløtegratinerte poteter og waldorfsalat. Egentlig er det ikke så farlig med hele kalkunen, jeg lever for tilbehøret.

Anonymkode: 27571...fc4

Skrevet

Rosenkål, stekte gulrøtter, en god fløtesaus med litt smak og ovnstekte poteter. 

Skrevet

Gode poteter og en skikkelig god, hjemmelaget fløtesaus er viktigst. Vi har noen ganger kokte poteter, noen ganger fløtegratinerte poteter. Grønnsaker (brokkoli, gulrot osv siden ungene liker det, rosenkål kun pga tradisjon). Tyttebærsyltetøy, flatbrød og salt potetgull. Waldorfsalat er det sjeldent vi orker å styre med, er ikke så mange som spiser så mye av det her 😅

Anonymkode: 652be...8aa

Skrevet
On 12/29/2022 at 12:05 PM, Anonym bruker said:

.

Anonymkode: e7383...ca4

vi har rotgrønnsaker + brokili , fløtegratinerte poter/ potetmos , en god saus og soppstuing

Anonymkode: f442e...c93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...