Gå til innhold

Hvordan sende inn anonym bekymringsmelding på noen som bor i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Poenget med bekymringsmelding er barnets beste, melder har ikke behov for å ha innsynsrett. 

Anonymkode: a2d36...748

Så stå for det med navn. Tragiske personer som melder anonymt. Den som er innmeldt forstår med 90% hvem som står bak. 

Anonymkode: 2f8aa...756

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ok, barnet er nå på besøk i Norge, hvor bor det mens det er her.
Siden barnet er her nå i julen så antar jeg at barnet har familie her.
Uansett, HI kan fremdeles ta kontakt med barnevernet her i Norge med sine bekymringen siden barnet er har i Norge NÅ.
Kan ikke barnet bo hos familie og barnevernet finner det uforsvarlig å sende barnet hjemme til Polen sammen med moren sin har barnevernet ansvar å finne et sted barnet kan bo.

Derfor, jeg sier igjen, kontakt barnevernet NÅ!

Anonymkode: 4f026...06b

Ja. Han er hos besteforeldre. 

Anonymkode: 31d59...310

Skrevet

En ting som er gret og være klar over ts med anonym innmelding. Barnevernet har ingen lojalitet mot deg, selvom du melder inn anonymt. Spør foreldrene hvem som har sendt inn kan de få info. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

En ting som er gret og være klar over ts med anonym innmelding. Barnevernet har ingen lojalitet mot deg, selvom du melder inn anonymt. Spør foreldrene hvem som har sendt inn kan de få info. 

Jeg tror ikke at du helt har skjønt hva anonymitet betyr?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke at du helt har skjønt hva anonymitet betyr?

Ja men det funger ikke sånn 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja men det funger ikke sånn 

Forklar meg da hvordan barnevernet kan fortelle hvem som melder når de ikke vet det selv?

Skrevet

Hei igjen HI. Du har ikke rett på innsyn i saken uansett om du er anonym eller ikke. Du er ikke part, og ikke offentlig melder, derav vil du ikke få informasjon om hva som skjer med bekymringsmeldingen. 

Det er dog å foretrekke at du ikke er anonym. Dette ved behov for utfyllende informasjon, eller undersøke om dere kan være en ressurs i barnets liv dersom det er behov for det. 

send meg bare en PM om du trenger :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Hvorfor? 

Jaja. Er bare å ringe uten å oppgi navn ☺️

Skrevet

Det blir ikke noe av. Verken far eller barnet ønsker at jeg melder. Gutten sier at han flytter hjemmefra om litt uansett 

Så da gir jeg bare opp.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Som anonym får du ingen innsynsrett i om det blir opprettet sak. Derav er poenget med anonym melding borte. Feigt er det også! 

Privat melder, anonym eller ikke, har ikke rett på tilbakemelding. Slik offentlig melder har 

Anonymkode: ff797...d52

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Privat melder, anonym eller ikke, har ikke rett på tilbakemelding. Slik offentlig melder har 

Anonymkode: ff797...d52

Det er logisk spør du meg.

Hi

Skrevet
On 12/29/2022 at 10:17 AM, Anonym bruker said:

Skal bo der noen år

hvorfor skal du de? la de være

Anonymkode: 96b2a...c7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 29.12.2022 den 23.45):

Det blir ikke noe av. Verken far eller barnet ønsker at jeg melder. Gutten sier at han flytter hjemmefra om litt uansett 

Så da gir jeg bare opp.

Hi

Du har selv skrevet at mor og barn skal bo i utlandet noen år.

Stakkars, stakkars, stakkars barn som har så tafatte og uansarlige voksne rundt seg!

Barnet har tydeligvis to udugelige foreldre - og du støtter dem og muliggjør dermed den fortsatte omsorgssvikten av dette barnet.

Ta ansvar og meld dette til barnevernet, HI! Barn er i lojalitetskonflikt, så det er helt normalt at at til og med mishandlede barn ikke vil at saken skal meldes. Her har barnet to dysfunksjonelle foreldre, så far har også egen interesse av at saken ikke skal meldes, for da blir det tydelig for bv også at far ikke tar forelderansvar.

Og du - ved at du ikke melder så støtter du omsorgssvikt.

Anonymkode: 1d8e4...004

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har selv skrevet at mor og barn skal bo i utlandet noen år.

Stakkars, stakkars, stakkars barn som har så tafatte og uansarlige voksne rundt seg!

Barnet har tydeligvis to udugelige foreldre - og du støtter dem og muliggjør dermed den fortsatte omsorgssvikten av dette barnet.

Ta ansvar og meld dette til barnevernet, HI! Barn er i lojalitetskonflikt, så det er helt normalt at at til og med mishandlede barn ikke vil at saken skal meldes. Her har barnet to dysfunksjonelle foreldre, så far har også egen interesse av at saken ikke skal meldes, for da blir det tydelig for bv også at far ikke tar forelderansvar.

Og du - ved at du ikke melder så støtter du omsorgssvikt.

Jeg vet at far ikke evner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Og likevel mener du tydeligvis at hans stemme teller når det kommer til om du skal kontakte barnevernet eller ikke.

Når du vet at gutten blir slått av en mor som drikker, du vet at gutten blir utsatt for psykisk og fysisk vold og grov omsorgssvikt - og likevel så velger du å ikke melde fra til barnevernet, da er du like skyldig i at gutten mishandles som det foreldrene er.

Iflg. straffeloven er man pliktig til å melde fra hvis man vet at det kan forhindre fremtidig skade.

Nå må du ta et valg om hvordan du ønsker å være, HI - en som støtter vold og grov omsorgssvikt av barn?

Eller en som melder fra om den grove omsorgssvikten til det hjelpeapparatet som kan hjelpe gutten ut av volden?

Hvor gammel er gutten?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og likevel mener du tydeligvis at hans stemme teller når det kommer til om du skal kontakte barnevernet eller ikke.

Når du vet at gutten blir slått av en mor som drikker, du vet at gutten blir utsatt for psykisk og fysisk vold og grov omsorgssvikt - og likevel så velger du å ikke melde fra til barnevernet, da er du like skyldig i at gutten mishandles som det foreldrene er.

Iflg. straffeloven er man pliktig til å melde fra hvis man vet at det kan forhindre fremtidig skade.

Nå må du ta et valg om hvordan du ønsker å være, HI - en som støtter vold og grov omsorgssvikt av barn?

Eller en som melder fra om den grove omsorgssvikten til det hjelpeapparatet som kan hjelpe gutten ut av volden?

Hvor gammel er gutten?

Gutten er straks 16 år. Jeg vet ikke hvordan mor kommer til å reagere når hun får vite om det at jeg melder. Da er gutten hos mor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Gutten er straks 16 år. Jeg vet ikke hvordan mor kommer til å reagere når hun får vite om det at jeg melder. Da er gutten hos mor. 

Hvor i landet bor dere?

Gutten har to år igjen før han blir myndig. Han kan bli helt ødelagt pga. dette!

Jeg vet om en lignende sak, men der var det folk rundt som tok ansvar, og det gjorde at norske myndigheter fikk barnet tilbake til Norge. Det er i dag i fosterhjem og har det veldig bra.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor i landet bor dere?

Gutten har to år igjen før han blir myndig. Han kan bli helt ødelagt pga. dette!

Jeg vet om en lignende sak, men der var det folk rundt som tok ansvar, og det gjorde at norske myndigheter fikk barnet tilbake til Norge. Det er i dag i fosterhjem og har det veldig bra.

Ok. Jeg skal ringe på mandag. Så får det bli opp til barnevernet å vurdere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og likevel lar du han og, enda verre, barnet selv avgjøre dette. Det finnes en egen plass i helvete for slike som deg!

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Og likevel lar du han og, enda verre, barnet selv avgjøre dette. Det finnes en egen plass i helvete for slike som deg!

👍🏻👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...