Gå til innhold

Hvordan sende inn anonym bekymringsmelding på noen som bor i utlandet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ingen offentlige instanser å sende bekymringsmelding til dersom personen flytter utenlands. Da må han/hun klare seg selv med de rettighetene som evnt. flytter med når personen flytter.

Anonymkode: 8dbec...0c0

Du sender til barneverntjenesten der de bor/har bodd. Barneverntjenesten skal så kontakte Sentralmyndigheten og de skal bistå med å koble på myndighetene i landet de har flyttet til. Og så blir det opp til det nye landet å vurdere om de vil gjøre noe med meldingen eller ikke 

Anonymkode: ff797...d52

«Skal bo der noen år» - altså, hva?
Skal du sende bekymring på deg selv? Eller prøver du å drasse med deg dine forsømte barn til Polen for å slippe at noen ser hvor dårlig de har det? 

Anonymkode: 2de01...b24

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du sender til barneverntjenesten der de bor/har bodd. Barneverntjenesten skal så kontakte Sentralmyndigheten og de skal bistå med å koble på myndighetene i landet de har flyttet til. Og så blir det opp til det nye landet å vurdere om de vil gjøre noe med meldingen eller ikke 

Anonymkode: ff797...d52

Takk for godt svar. Jeg er bekymret for det gutten forteller om hvordan han har det hos moren. Hun slår og drikker seg full foran gutten. Gutten er i Norge på juleferie. Jeg syns heg bør gi beskjed om det. Men er som sagt usikker på hvordan 

Anonymkode: 31d59...310

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Takk for godt svar. Jeg er bekymret for det gutten forteller om hvordan han har det hos moren. Hun slår og drikker seg full foran gutten. Gutten er i Norge på juleferie. Jeg syns heg bør gi beskjed om det. Men er som sagt usikker på hvordan 

Si fra nå, mens de er hjemme! Har du ingen ryggrad! 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Da er det landet der barnet bor sitt barnevern du må kontakte, men avhengig av hvilket land det er så hadde jeg tenkt meg om. Kan du snakke med annen familie gutten har der som kan hjelpe?

Anonymkode: 91012...41b

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Dersom far bor i Norge, og mor som bor i Polen må du ta kontakt med barnevernet NÅ.

Muligens dere kan forhindre at barnet må dra hjem etter juleferien.

Anonymkode: 4f026...06b

Hvor skal gutten bo da?

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Jeg ringte barnevernet her i Norge da jeg meldt inn en bekymring i Sverige. Det funket.

Anonymkode: 4628a...774

De bor i Spania 

Annonse

Si fra nå, mens de er hjemme! Har du ingen ryggrad! 

Moren er ikke i Norge. Derfor jeg spør om hvem jeg kan kontakte! 

Det du kan gløre er å kontakte Nav utland. F. Eks så er det ikke alle som er kvalifisert til å få med seg eventuelle stønader ut av landet og uten penger kommer de krypende tilbake til Norge. 

Anonymkode: 805b4...3c1

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det du kan gløre er å kontakte Nav utland. F. Eks så er det ikke alle som er kvalifisert til å få med seg eventuelle stønader ut av landet og uten penger kommer de krypende tilbake til Norge. 

Forsto ikke... tror du mor er en bedre mor i Norge? 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er dessverre ikke en selvfølge. Det går ikke 😔

Ok, barnet er nå på besøk i Norge, hvor bor det mens det er her.
Siden barnet er her nå i julen så antar jeg at barnet har familie her.
Uansett, HI kan fremdeles ta kontakt med barnevernet her i Norge med sine bekymringen siden barnet er har i Norge NÅ.
Kan ikke barnet bo hos familie og barnevernet finner det uforsvarlig å sende barnet hjemme til Polen sammen med moren sin har barnevernet ansvar å finne et sted barnet kan bo.

Derfor, jeg sier igjen, kontakt barnevernet NÅ!

Anonymkode: 4f026...06b

Hi, ta kontakt med barnevernet i morgen tidlig, i kommunen du/barnet er nå.

Veldig viktig at du tar tak i dette med det samme, slik at de ev. kan gjøre et akuttvedtak før barnet må tilbake til sin mor i utlandet. I det øyeblikket barnet er ute av landet blir ting langt mer komplisert. Ikke umulig, men alt vil ta mye lenger tid da det er langt flere formelle ledd bv da må gå gjennom for å kunne hjelpe barnet.

Du må kontakte barnevernet NÅ! Er det slik at barnet skal forlate landet i morgen eller nyttårsaften - ring barnevernvakta!

Anonymkode: 1d8e4...004

Hei Hi - snakk om mye hets for en fornuftig spørsmål 🙂

Du kontaktet barneverntjenesten det barnet oppholder seg pr. i dag. De kan bistå med å sende meldingen videre eventuelt ❤️ Altså - bor du i Oslo kommune, tar du kontakt med Oslo barneverntjeneste. 

Anonymkode: 40693...cf6

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Forsto ikke... tror du mor er en bedre mor i Norge? 

Nei, men da kan du kontakte norsk barnevern. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Som anonym får du ingen innsynsrett i om det blir opprettet sak. Derav er poenget med anonym melding borte. Feigt er det også! 

Anonymkode: 2f8aa...756

Poenget med bekymringsmelding er barnets beste, melder har ikke behov for å ha innsynsrett. 

Anonymkode: a2d36...748

Hei Hi - snakk om mye hets for en fornuftig spørsmål 🙂

Du kontaktet barneverntjenesten det barnet oppholder seg pr. i dag. De kan bistå med å sende meldingen videre eventuelt ❤️ Altså - bor du i Oslo kommune, tar du kontakt med Oslo barneverntjeneste. 

Anonymkode: 40693...cf6

Takk 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...