Gå til innhold

Er det mulig å gå ned i vekt etter overgangsalderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått opp en del kilo og burde fått de av. Hører det er mye vanskeligere etter overgangsalder. Noen med erfaring? 

Anonymkode: 69d5c...4c5

Skrevet

Ingen forskjell. Krever bare innsats og selvkontroll.

Anonymkode: a3cef...88b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det virkelig sånn? Ingen forskjell. Så alt som er skrevet og uttalt om temaet er bare tull? Hvorfor er det så mange damer over 50 som er overvektige da?

(Jeg lurer oppriktig på dette)

Anonymkode: 5cbf7...034

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er det virkelig sånn? Ingen forskjell. Så alt som er skrevet og uttalt om temaet er bare tull? Hvorfor er det så mange damer over 50 som er overvektige da?

For mange er endringer i hormoner, forstyrret søvnmønster og lavere forbrenning etter overgangsalder årsaker til at vektnedgang blir vanskelig, og at mange kan oppleve økt vekt 

Anonymkode: c31b1...9bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Gått opp en del kilo og burde fått de av. Hører det er mye vanskeligere etter overgangsalder. Noen med erfaring? 

Anonymkode: 69d5c...4c5

Hva med medisner? Fått ett helt nyt liv jeg! 0 cravings. Ned 12 kg siden mai. Uten å gjøre noe som helst. 

Anonymkode: fc002...413

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan bare svare for meg selv. Og det er ingen forskjell. Legger jeg innsats så går jeg ned. Men det passer jo mange veldig godt å ha en sovepute og noe å skylde på. 

Skrevet

Ja det er mulig. Men du må innta enda færre kalorier enn før. Inntok du 2000 kalorier daglig før, må du kanskje ned i 1500. Stoffskiftet endres og kroppen endres. 
Det er ikke noe mer hokus pokus enn det. 
Som slankeoperert for mange mange år siden, samt i overgangsalderen, så ser jeg hvor lite som skal til før vekta går oppover. Så jeg må resten av livet leve med mindre kaloriinntak, og det er helt greit. 

Anonymkode: afd0d...e85

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva med medisner? Fått ett helt nyt liv jeg! 0 cravings. Ned 12 kg siden mai. Uten å gjøre noe som helst. 

Anonymkode: fc002...413

Hvilke medisiner er det?

Anonymkode: 15377...aba

Skrevet

Man trenger færre kalorier etter overgangen, men det er ikke umulig å gå ned for der.

I snitt legger man på seg 5 kg pga endringene i forbrenning, stoffskifte osv.

Anonymkode: 98454...e39

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hvilke medisiner er det?

Anonymkode: 15377...aba

Mysimba, Ozempic el Saksenda mener hun tenker jeg. Det er jo disse slankemedisinen som finnes.

Funker supert frem til virkningen av medisinen er over. Da går man opp i vekt igjen. Finnes 1000 slike erfaringer og min egen også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mysimba, Ozempic el Saksenda mener hun tenker jeg. Det er jo disse slankemedisinen som finnes.

Funker supert frem til virkningen av medisinen er over. Da går man opp i vekt igjen. Finnes 1000 slike erfaringer og min egen også. 

Fastlegen min sa at det ikke fantes slankemedisin 🫨

Anonymkode: d96d0...6df

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Men det gjør det 

Anonymkode: 08e62...90c

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Da har den fastlegen feil. Det finnes slankemedisin som funker superbra. Frem til den dagen du ikke har effekt av den lenger. 
Men kan du ikke Google på nettet selv så vil du forstå at det finnes slankemedisin. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Forbrenningen er lavere. Så hvis man spiser «normalt» - dvs slik man gjorde før, ikke noe ekstra - vil man likevel gå opp. Også uten å fråtse i seg godteri osv. 

Anonymkode: ad575...4be

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Selvsagt er det forskjell. Les deg opp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Selvsagt er det forskjell. Les deg opp. 

Min kropp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...