Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #1 Skrevet 28. desember 2022 Nå starter maset fra dyreeiere om bruken av rakett. Som er lovlig en dag i året. Sytes om hunder som blir redde. Det er faktisk fult mulig og reise vekk fra byen den ene kvelden om hunden lider så mye. Har vært litt utenfor selv (ikke langt til skogs) hvor det ikke var raketter. Må man nesten regne med når man tar på seg dyr, at disse kan være redd for raketter. Hele Norge skal vel ikke avlyse feiringen pga deg? Anonymkode: 8a7eb...3e3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #2 Skrevet 28. desember 2022 Hvor mange innlegg har du tenkt å ha på førstesiden? Anonymkode: 686d4...988
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 Hvordan tar man på seg et dyr? Kler man det på seg eller har det på ryggen eller hvordan tenker du? Anonymkode: e1dd4...da3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #4 Skrevet 28. desember 2022 Jeg liker fyrverkeri, hunden min er ikke redd fyrverkeri. Det største problemet er ikke fyrverkeriet, men det at folk skyter opp dagen før, for tidlig på selve dagen, og opptil 2 uker inn i det nye året. Anonymkode: a9545...048
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #5 Skrevet 28. desember 2022 Hunden min er ikke redd fyrverkeri, men jeg synes likevel privatoppsendt fyrverkeri er problematisk... -veldig ugreit for ville dyr -veldig mange skader på ungdommer og andre uforsiktige -vannvittig mye penger skytes opp Anonymkode: 491c8...0ab
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #6 Skrevet 28. desember 2022 Er jo bare og tilvenne dyrene fra de er små. Ser ikke problemet. Anonymkode: 1425a...990
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #7 Skrevet 28. desember 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Er jo bare og tilvenne dyrene fra de er små. Ser ikke problemet. Anonymkode: 1425a...990 Tilvenne dyrene til noe som skjer en gang i året? Lykke til…. Anonymkode: 2a289...e61
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #8 Skrevet 28. desember 2022 Ja, hadde det vært så enkelt... Noen dyr lever fint med fyrverkeri, helt til de en dag blir redde, i en alder av 4-8 år. Andre dyr blir aldri vant til fyrverkeri, til tross for dedikerte og veldig flinke eiere som, har gjort alt etter boken. Anonymkode: a9545...048
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #9 Skrevet 28. desember 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Er jo bare og tilvenne dyrene fra de er små. Ser ikke problemet. Anonymkode: 1425a...990 Jeg kan fortsette i det uendelige. Hva med endene som plasker i det lokale vannet, de som er så populært å mate når våren kommer. Klarer vi å venne de til fyrverkeri? Hva med ekorn, og alle de andre dyrene som bor i naturen. Skal vi sette på youtube med fyrverkerilyder i alle parker og bynære skoger? Også er det mennesker, det er veldig mange mennesker som er redd fyrverkeri. Jeg er ikke redd fyrverkeri, men vi vet at veldig mange som sender opp fyrverkeri har promille, det er skremmende! Anonymkode: a9545...048
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #10 Skrevet 28. desember 2022 Å bruke penger på fyrverkeri, noen bruker tusenvis kroner, er enda et bevis på at det er mye penger blant folk i dette landet. Ingen som kjøper fyrverkeri kan klage over at de har dårlig råd. Anonymkode: 4ff50...565
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2022 #11 Skrevet 28. desember 2022 Fyrverkeri burde vært ulovlig, av flere årsaker enn redde dyr. Det stemmer heller ikke at det kun skytes opp én dag i året. Jeg bor i et villaområde i Oslo og her har jeg hørt fyrverkerioppskyting mange ganger de to siste dagene. Blant annet var det noen som hadde det gøyalt klokken fire i natt. Anonymkode: 6476c...b53
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2022 #12 Skrevet 29. desember 2022 Jepp! Samler du inn hjort, elg, rev, fugler osv. og reiser bort med dem også? Dust ... Anonymkode: 2234c...a52
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2022 #13 Skrevet 29. desember 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Nå starter maset fra dyreeiere om bruken av rakett. Som er lovlig en dag i året. Sytes om hunder som blir redde. Det er faktisk fult mulig og reise vekk fra byen den ene kvelden om hunden lider så mye. Har vært litt utenfor selv (ikke langt til skogs) hvor det ikke var raketter. Må man nesten regne med når man tar på seg dyr, at disse kan være redd for raketter. Hele Norge skal vel ikke avlyse feiringen pga deg? Anonymkode: 8a7eb...3e3 Jeg tror alle er glade hver gang DU reiser langt til skogs. Unntagen svigersøster og resten av familien din da, som må ha deg med dit…. Anonymkode: bf1dd...e50
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2022 #14 Skrevet 31. desember 2022 On 12/28/2022 at 9:31 PM, Anonym bruker said: Nå starter maset fra dyreeiere om bruken av rakett. Som er lovlig en dag i året. Sytes om hunder som blir redde. Det er faktisk fult mulig og reise vekk fra byen den ene kvelden om hunden lider så mye. Har vært litt utenfor selv (ikke langt til skogs) hvor det ikke var raketter. Må man nesten regne med når man tar på seg dyr, at disse kan være redd for raketter. Hele Norge skal vel ikke avlyse feiringen pga deg? Anonymkode: 8a7eb...3e3 helt enig med deg her Anonymkode: 63804...694
☆☆☆ Skrevet 31. desember 2022 #16 Skrevet 31. desember 2022 Såvidt eg har registrert gjeld mesteparten av kritikken frå dyreeigarar fyrverkeri utover dei 6 timane kor det er tillate. Mykje hadde vore løyst om folk kunne følge ein såpass enkel regel som å ikkje fyre opp før kl 18 nyttårsaften eller etter kl 02 nyttårsdag. At fyrverkeri er ein uting også innafor dei tillatte timane må det vere lov å meine. Og også heilt greit å ytre. Men det er ikkje denne bodskapen som dominerar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå