Gå til innhold

Barn slapp og sliten etter influensa/covid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

11 åringen min har hatt høy feber og hodepine i 4 dager. Nå er det gått 3 dager siden feberen gikk over, men fortsatt lite energi og sover mye, men spiser godt. Har kanskje hatt influensa, tok 1 covidtest som var neg. Han er ikke seg selv og jeg blir bekymret. Noen som har erfaring med hvor lang tid barn er slitne etter virussykdom?

Anonymkode: 401e3...8bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12 åringen min har det slik fremdeles, 11 mnd etter kraftig influensainfeksjon. Han klarer halve dager på skolen, mer aktivitet enn det gjør ham fullstendig utslått. 
Jeg håper virkelig ikke sønnen din får det slik, men ta tiden til hjelp, pass på at han starter veldig forsiktig med aktivetet når han begynner å klare det. 

Anonymkode: fe853...8d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

12 åringen min har det slik fremdeles, 11 mnd etter kraftig influensainfeksjon. Han klarer halve dager på skolen, mer aktivitet enn det gjør ham fullstendig utslått. 
Jeg håper virkelig ikke sønnen din får det slik, men ta tiden til hjelp, pass på at han starter veldig forsiktig med aktivetet når han begynner å klare det. 

Hjelp! Stakkars dere. Hva sier lege?

Skrevet

Det er veldig vanlig at det tar noen uker å få igjen energien etter influensa ihvertfall.

Hovedregelen er at man er syk i en uke, og i redusert form i opptil 3 uker.

Anonymkode: 3739f...b9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er veldig vanlig at det tar noen uker å få igjen energien etter influensa ihvertfall.

Hovedregelen er at man er syk i en uke, og i redusert form i opptil 3 uker.

Anonymkode: 3739f...b9b

Håper det bare er det, takk for svar☺️

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hjelp! Stakkars dere. Hva sier lege?

Foreløpig at vi må ta tiden til hjelp. Alle prøver er fine så annen sykdom er utelukket. men det er søkt om ansvarsgruppe i kommunen slik at han får tverrfaglig oppfølging av skole, fysio, ppt etc . Det er fryktelig å ha det slik. 

Krysser fingrene for at dere slipper unna med 3-ukers slapphet som andre her har skrevet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...