Gå til innhold

Strømstøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nå man skal sette opp vinduene og fyre som bare det? Har jeg forstått det riktig at jo mer strøm vi bruker nå jo høyere strømstøtte?

Anonymkode: f9fac...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsatt vet du det ikke sikkert, men på natta når prisen er lavest kan du sannsynlig vis gå i overskudd nå frem til nyttårsaften, hvis du ikke går over maksgrensen.

Anonymkode: 34c6f...afc

Skrevet

Skjønner ikke noe av dette jeg 

Anonymkode: 33d3d...4eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Fortsatt vet du det ikke sikkert, men på natta når prisen er lavest kan du sannsynlig vis gå i overskudd nå frem til nyttårsaften, hvis du ikke går over maksgrensen.

Hvor lav må strømprisen være da for at man potensielt skal kunne gå i overskudd?

Anonymkode: 295ac...2f2

Skrevet

Er vel bare de med fastpris som kan gå i pluss, vi som har spotpris kan ikke det...

Anonymkode: b80b3...fe3

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Er vel bare de med fastpris som kan gå i pluss, vi som har spotpris kan ikke det...

Feil

Anonymkode: d70b1...1d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Vi kan vel redusere regningen kraftig ved å fyre for kråka når strømmen er lavere enn snitt for måneden?

Skrevet

Strømmen er gratis i hele sone 1 i morgen. Har ikke sjekket en andre sonene. Lønner seg kun å bruke mer strøm så lenge du ikke går opp et trinn på kapasitetsleddet.

Anonymkode: d03d9...b2d

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Strømmen er gratis i hele sone 1 i morgen. Har ikke sjekket en andre sonene. Lønner seg kun å bruke mer strøm så lenge du ikke går opp et trinn på kapasitetsleddet.

Problemet er st strømstøtten kan bli lavere enn beregnet hvis strømprisene de siste dagene i året blir lavere enn snittet denne måneden.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Problemet er st strømstøtten kan bli lavere enn beregnet hvis strømprisene de siste dagene i året blir lavere enn snittet denne måneden.

Strømstøtten blir uansett minimum 215 øre for sone 1. Dermed vil man tjene penger på å bruke strøm de fleste timene i morgen. Noen av timene går man omtrent i null.

Skrevet

For meg er det umoralsk å sløse med strømmen, med krisen som er i Europa samt feil å utnytte strømstøtten på den måten.

Anonymkode: 00123...71f

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Strømstøtten blir uansett minimum 215 øre for sone 1. Dermed vil man tjene penger på å bruke strøm de fleste timene i morgen. Noen av timene går man omtrent i null.

Det ser sånn ut, ja.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For meg er det umoralsk å sløse med strømmen, med krisen som er i Europa samt feil å utnytte strømstøtten på den måten.

Jeg er helt enig, men reglene er sånn.

Skrevet

Hvor har du det fra at det er gratis?

Dette er NO1 imorgen.

_20221228_182432.JPG

Anonymkode: cc178...e1c

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvor har du det fra at det er gratis?

Dette er NO1 imorgen.

_20221228_182432.JPG

Anonymkode: cc178...e1c

Om prisen er 1,20, og strømstøtten er 1,21, så er jo støtten høyere enn prisen...

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Gjør det for å redde meg selv og ungene. Tvunget gjennom et idiotisk system. Om høyere strømstøtte gir oss lavere regning kan vi sette mat på bordet også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenker vi fint kan styre moralprekenen mot de som har bestemt at slik skal det være her i landet. Selv skal jeg fylle badekaret og sette ovnen på pyrolysefunksjon, med verdens beste samvittighet.

Skrevet

Hvordan vet du at strømstøtten blir minimum 215 øre for sone 1?

Skrevet

Hvordan vet du at strømstøtten blir minimum 215 øre for sone 1?

Det er enkelt å regne ut. Du tar snittprisen for alle dagene i måneden og deler på antall dager i måneden. Siden vi ikke vet prisen de siste dagene, setter jeg prisen til null de dagene. Resultatet trekker man fra 87,5 øre og står igjen med minimum strømstøtte.

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det er enkelt å regne ut. Du tar snittprisen for alle dagene i måneden og deler på antall dager i måneden. Siden vi ikke vet prisen de siste dagene, setter jeg prisen til null de dagene. Resultatet trekker man fra 87,5 øre og står igjen med minimum strømstøtte.

Uff, tror det er for seint på natta for meg dette, for jeg skjønner det ikke helt. Kan du sette opp regnestykket for meg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Uff, tror det er for seint på natta for meg dette, for jeg skjønner det ikke helt. Kan du sette opp regnestykket for meg?

Meld deg inn i gruppa "Prismatch strøm" på Facebook. Der oppdateres både snittpris for strøm og potensiell strømstøtte ca annenhver dag. Da trenger du ikke skjønne regnestykket.

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Meld deg inn i gruppa "Prismatch strøm" på Facebook. Der oppdateres både snittpris for strøm og potensiell strømstøtte ca annenhver dag. Da trenger du ikke skjønne regnestykket.

Eller enda bedre Strømpriser Norge. Der oppdateres tallene daglig og det er mye mindre tull der inne. Admin på Prismatch er litt for høy på seg selv..

Anonymkode: f1ea5...79c

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

For meg er det umoralsk at nødvendig infrastruktur ble sendt på børsen med sikte på økonomisk gevinst. Det er uansvarlig av den politiske elite i flere land som nå sliter i Europa, at de på tross av advarsel mot å gjøre seg avhengig av ett politisk ustabilt land, valgte potensiell økonomisk gevinst fremfor beredskap og sikkerhet. Det har hverken du eller jeg vedtatt, ei heller da ansvaret for. 

Jeg tar kontroll over de faktorene jeg har kontroll og ansvar for. Hvilket er mitt eget forbruk og budsjett. 

Anonymkode: 1ef35...0d6

Skrevet

Eller enda bedre Strømpriser Norge. Der oppdateres tallene daglig og det er mye mindre tull der inne. Admin på Prismatch er litt for høy på seg selv..

Anonymkode: f1ea5...79c

Takk for tips, men jeg har ikke facebook.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...