Gå til innhold

Selskap hos noen med covid..

Anbefalte innlegg

Er bedt i selskap til noen som har covid (ja de har testet seg). Vet at man kan leve som normalt nå. Jeg har hatt covid to ganger- begge gangene ganske dårlig.

Mannen vil reise, jeg er usikker. Er jo ikke sikkert jeg blir smittet. Jobb ligger i bakhodet da, siden vi sliter med lite folk for tiden. Jeg som er hysterisk?

Anonymkode: b3422...875

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436816-selskap-hos-noen-med-covid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drar ikke til folk om de er sørpe forkjøla, har omgangssyke, influensa eller annet smittsomt. Corona havner glatt i den kategorien. Jeg vet at jeg kan bli smitta av ting på butikken, jobben eller bussen, men jeg oppsøker jo ikke sjuke folk. Jeg hadde blitt hjemme. 

Endret av Himmel og hav

Annonse

Hadde aldri besøkt noen jeg visste hadde korona 

Hadde det i februar og hadde feber i 3 dager, hodepine i nesten 3 uker og var tett i nesa i ukesvis.

Ønsker da ikke oppsøke sånn smitte mrd vilje...

Blir jeg smittet så blir jeg jo det, og håndterer det, men noe "smitteparty" og smitte med vilje gidder jeg ikke.

Anonymkode: 7c071...632

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Er bedt i selskap til noen som har covid (ja de har testet seg). Vet at man kan leve som normalt nå. Jeg har hatt covid to ganger- begge gangene ganske dårlig.

Mannen vil reise, jeg er usikker. Er jo ikke sikkert jeg blir smittet. Jobb ligger i bakhodet da, siden vi sliter med lite folk for tiden. Jeg som er hysterisk?

Jeg hadde vært hjemme om de er syk.

Anonymkode: d152f...b8a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er helt riktig, de med covid skal leve som normalt, det vil si, leve som om det var en hvilken som helst annen smittsom sykdom, ikke bli redde og hysteriske.

Som andre her sier, man inviterer ikke til selskap dersom  man har omgangssyke,  influensa, er snydens forkjølet eller har andre smittsomme sykdommer. Dette er normalen.

Hadde ikke dratt

Jeg hadde ikke dratt til noen jeg visste var syke. Eller invitert om jeg var syk selv. 

Man kan naturligvis bli smittet ellers også, eller ikke i det hele tatt, men i et slikt tilfelle hadde jeg ikke giddet ta sjansen. 

Annonse

Jeg hadde virkelig stusset på mannen om han med viten og vilje ønsket å oppsøke noen som har covid og tilbringe mange timer sammen med dem.

Det er jammen ikke rart sykehusene sliter med mange innlagte og mye syke personell...

Anonymkode: c8d6e...0e3

Leve som normalt!!!

Normalt, før korona kom, var å holde seg hjemme om man er syk. Jeg inviterte ikke folk på middag om jeg var syk selv før korona kom.

Man går gjerne på jobb og pusher seg mer enn man bør, men å invitere til middag med korona, influensa, omgangssyke osv er ikke å leve som normalt. Det er å være idiot.

Anonymkode: 7f869...319

On 12/28/2022 at 12:30 PM, Anonym bruker said:

dette er hysteri fra din side ja. Corona er ikke farlig og har aldri vert det

Anonymkode: b9a21...fbc

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Er ikke farlig for oss som er friske nei. Men man vil ikke ha korona uansett. Jeg har hatt korona i jula. Er maaange år siden jeg har vært så dårlig. 

Anonymkode: 18cc3...f15

Anonym bruker skrev (På 28.12.2022 den 14.25):

Jeg hadde virkelig stusset på mannen om han med viten og vilje ønsket å oppsøke noen som har covid og tilbringe mange timer sammen med dem.

Det er jammen ikke rart sykehusene sliter med mange innlagte og mye syke personell...

Anonymkode: c8d6e...0e3

Er ikke covid som gjør at sykehusene sliter

Anonymkode: 18279...1e7

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Det trenger uansett ikke være noe man vil ha. Omgangssyke er heller ikke farlig, men jeg vil absolutt ikke ha det. Beinbrudd, armbrudd, influensa...det er ikke farlig det heller, men jeg vil da ikke ha det. 

Anonymkode: e110b...d64

V har vært hos svigermor idag,hun testet positivt på torsdag,så 2,5 døgn siden hun fikk symptomer, men hun følte seg helt frisk idag så vi tok sjansen siden vi ikke har sett henne i jula.. Lurt var det sikkert ikke, usikker på hvor lenge hun er smittsom etter at hun fikk symptomer 🤔

Anonymkode: 8cfc6...4ff

Hadde ikke reist. Dattra skal på fest i kveld, hu tok en covid test ista for hu var usikker på om hu var syk eller bare sliten etter en lang dag på reise igår og lite søvn. Så med negativ test var hu klar etter noen timer på sofaen, for hu var det uaktuelt å dra på besøk når hu var itvil om hu var smitta. 

Anonymkode: 950ea...766

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jo det er det! En venn av meg var sengeliggende i 4 uker og innlagt en uke på sykehus.

Anonymkode: 250c6...549

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...