Gå til innhold

Hvilken prevensjon er tryggest med tanke på bivirkninger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har den minste hormonspiralen. Den tilsvarer å ta én minipille annenhver uke, altså veldig lite hormoner. Jeg har ingen bivirkninger annet enn manglende mens. Veldig fornøyd. 

Anonymkode: dc051...0d0

Når du ønsker å tulle med kroppen/hormonene dine at du vil stoppe kroppens naturlige funksjoner, da tenker jeg det er litt feil å si at du ønsker noe som "tuller minst mulig" med kroppen. Du kan ikke stoppe menstruasjonen med medikamenter og samtidig si at du ikke vil tulle med kroppens naturlige hormoner.

Mulig du er veldig uheldig i ordleggingen. Men ønsker du å få stoppet menstruasjonen din, da tuller du allerede mye med kroppen din.

Det kommer stadig mer informasjon om bivirkningene av å gjøre det, så jeg tror det beste er å akseptere at man er kvinne og har en sunn kvinnekropp. Og så ville jeg heller brukt kondomer og temping for å holde oversikten i syklusen.

Anonymkode: 7e444...567

Om du vil unngå mens må du jo ta hormoner, og det er spiralen det minst hormoner i.

Jeg opplevde bivirkninger på den også, og ikke minst støtet kroppen den ut så jeg endte med å sterilisere meg og ta blødningene naturlig.

Anonymkode: c0aac...666

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Når du ønsker å tulle med kroppen/hormonene dine at du vil stoppe kroppens naturlige funksjoner, da tenker jeg det er litt feil å si at du ønsker noe som "tuller minst mulig" med kroppen. Du kan ikke stoppe menstruasjonen med medikamenter og samtidig si at du ikke vil tulle med kroppens naturlige hormoner.

Mulig du er veldig uheldig i ordleggingen. Men ønsker du å få stoppet menstruasjonen din, da tuller du allerede mye med kroppen din.

Det kommer stadig mer informasjon om bivirkningene av å gjøre det, så jeg tror det beste er å akseptere at man er kvinne og har en sunn kvinnekropp. Og så ville jeg heller brukt kondomer og temping for å holde oversikten i syklusen.

Jeg ønsker en prevensjon som IKKE gir meg unødvendig med ekstra blødninger. Mulig det var vanskelig å tolke det ut fra hva jeg skrev.

Hi

Anonymkode: c9fc2...75a

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Jeg ønsker en prevensjon som IKKE gir meg unødvendig med ekstra blødninger. Mulig det var vanskelig å tolke det ut fra hva jeg skrev.

Hi

Ok, jeg tolket det du først skrev som om du ville unngå blødninger helt, derfor jeg skrev som jeg gjorde.

Jeg ville i så fall trolig forsøkt spiral, da det trolig er den formen som gir mest lokal påvirkning. Men det er jo veldig individuelt hvordan man reagerer på prevensjon, så man kan vel egentlig ikke vite før man har prøvd. Samtidig er det ikke heldig å gå av og på ulike hormonprevensjoner for ofte heller, for det er i de fasene det er størst risiko for mer alvorlige bivirkninger av slike hormonpreparater.

Med alt jeg har sett opp igjennom så ville jeg ikke valgt noen, da riktig bruk av kondom og temping vil være omtrent like sikkert og være uten bivirkninger - selv om mediakamentprevansjon gjerne er enklere.

Jeg får soppinfeksjon om min mann bruker kondom. Så effektiv prevensjon er det, for det blir lite sex.

Jeg har brukt hormonspiral i mange år. Merker ikke annet enn at mens blir borte med en gang. Ingen blødninger annet en første dag etter innsett. Jeg er superfornøyd.

Anonymkode: d045e...1cc

Takk for alle tilbakemeldinger.

Jeg bruker også hormonspiral, og har hatt det i noen år.

Mistet blødningene etter hvert og har vært fornøyd. Ellers er jeg er tidvis ofte øm i annen hver pupp.

Lurer på om jeg bare skal gå tilbake til "ordinær syklus"  å hoppe av hormonforskyningen.

Får se hva det blir til.

Hi.

19 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg ønsker å unngå både blødninger og andre symptomer, samtidig som prevensjonen "tuller minst mulig" med kroppens naturlige hormoner.

Hva er din erfaring med det du evt. benytter?

hormonspiral og p sprøyta ga minst bivirkinger her, p plastet og p piller var helt grusomt med tanke på bivikringer

Anonymkode: e6ec5...d0c

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...