Gå til innhold

Strøm i desember

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Alle får ikke like mye i kroner. Jeg har ikke betalt ei krone i nettleie, men fått utbetalt 2000 hver mnd frem til regningen for november

Anonymkode: fe400...c22

Da får du jo strømstøtte

Anonymkode: cec0e...2fd

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jada, men strømstøtte trekkes fra nettleie. Jeg fikk regning på nettleie, så det betyr at jeg ikke får støtte til å betale forbruket

Forrige måned var spotprisen relativ lav og dermed også lav strømstøtte. Denne måneden er gjennomsnittsprisen på spot mye høyere og dermed blir strømstøtten mye høyere også. Du kommer til å få igjen på nettleien denne måneden.

Anonymkode: fabf8...27a

prekæs skrev (2 timer siden):

Har app som viser foreløpig strømpris med og uten strømstøtte (strømstøtten er beregnet ut fra snittet hittil denne måneden) Uten strømstøtte er prisen 6476,- med strømstøtte er den 2660.- Så kommer nettleien i tillegg.

Kan du se/regne ut hvor mye strømstøtten ligger på pr kWh hittil denne mnd? Hvis du bor i NO1.

Forbruk hittil 1733 kWh, 3899.-

Prognose nettleie desember: 922.-

Prognose kraft desember: 4398.-

Dette er uten støtten.

Leilighet ca 60 kvm. 

Anonymkode: 2c69c...753

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har da ikke sagt at jeg ikke får strømstøtte. Mulig du har misforstått her

Akkurat fått over 10 000 kun forbruk, ikke nettleie. Må nok betale alt, det måtte jeg forrige mnd pluss 500 i nettleie 

Jada, men strømstøtte trekkes fra nettleie. Jeg fikk regning på nettleie, så det betyr at jeg ikke får støtte til å betale

forbruket

Du fremlegger det som at du ikke får støtte.

Anonymkode: 29835...f0b

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Kan du se/regne ut hvor mye strømstøtten ligger på pr kWh hittil denne mnd? Hvis du bor i NO1.

Forbruk hittil 1733 kWh, 3899.-

Prognose nettleie desember: 922.-

Prognose kraft desember: 4398.-

Dette er uten støtten.

Leilighet ca 60 kvm. 

Foreløpig strømstøtte per 28.des. er 243 øre/kwh. 1733 kWh x 2,43 kr/kWh = 4211 kr. 
Endelig strømstøtte vet man først når måneden er omme, men den blir på minst 212 øre/kWh.

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Akkurat fått over 10 000 kun forbruk, ikke nettleie. Må nok betale alt, det måtte jeg forrige mnd pluss 500 i nettleie 

Jada, men strømstøtte trekkes fra nettleie. Jeg fikk regning på nettleie, så det betyr at jeg ikke får støtte til å betale

forbruket

Du fremlegger det som at du ikke får støtte.

Nei. Jeg forklarer hva som har skjedd.

I første innlegget: At jeg forrige mnd fikk så lite i strømstøtte at jeg måtte betale nettleie.

I andre innlegget: at strømstøtte trekkes fra nettleien, og at den ikke dekket hele nettleien en gang, slik at jeg ikke fikk støtte til å dekke noe av forbruket.

Ingenting av det jeg har skrevet fremlegges som at jeg ikke får støtte. Ingen betaler bare 500 i nettleie, så det var en selvfølge for meg at alle forstod det. Du har bare misforstått. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei. Jeg forklarer hva som har skjedd.

I første innlegget: At jeg forrige mnd fikk så lite i strømstøtte at jeg måtte betale nettleie.

I andre innlegget: at strømstøtte trekkes fra nettleien, og at den ikke dekket hele nettleien en gang, slik at jeg ikke fikk støtte til å dekke noe av forbruket.

Ingenting av det jeg har skrevet fremlegges som at jeg ikke får støtte. Ingen betaler bare 500 i nettleie, så det var en selvfølge for meg at alle forstod det. Du har bare misforstått. 

Jeg skjønner jeg har det, jeg er ikke den eneste. Men det er fordi du skriver krøkkete. Og jo, selvfølgelig kan man ha bare 500 i nettleie.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skjønner jeg har det, jeg er ikke den eneste. Men det er fordi du skriver krøkkete. Og jo, selvfølgelig kan man ha bare 500 i nettleie.

Jeg har aldri fått under 1000kr i nettleie. Ikke en gang da jeg leide leilighet for 20 år siden. Det er i så fall høyst uvanlig. Det var bare du som misforstod. Tenker vi lar det ligge nå. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har aldri fått under 1000kr i nettleie. Ikke en gang da jeg leide leilighet for 20 år siden. Det er i så fall høyst uvanlig. Det var bare du som misforstod. Tenker vi lar det ligge nå. 

Nei jeg tolket det også sånn

Anonymkode: cec0e...2fd

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Det var du som  forklarte deg klønete. 

Anonymkode: 65403...da2

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Det er ikke uvanlig å ha under 1000 kr i nettleie. Jeg har ett hus på 160 kvm, og nettleien er under 1000 kr i 9 av 12 måneder da jeg ligger langt under 2000 kwh i 9 av 12 måneder. Det samme gjelder for mine foreldre, min søster og hennes familie og min bror og hans familie, og vi er ikke spesielt uvanlige når det kommer til strømforbruk.

Anonymkode: bc77a...106

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke bare hun som misforstod, tolket det slik jeg også. Men, da var det greit å få den oppklart. 

Anonymkode: 7c394...e0c

Annonse

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har som regel nettleie på  max 650 kroner i de kaldeste månedene, og mange har lavere strømforbruk enn meg, så høyst uvanlig er det definitivt ikke.

19 hours ago, Anonym bruker said:

For deg som har app som viser foreløpig strømpris, hva ligger du an til i desember? 12000 her (uten strømstøtte). Begynner å bli stresset 😟

Anonymkode: 653ca...66b

er på 4000 nå, så blir vel max 5000-6000

Anonymkode: c3533...353

Rubella skrev (8 timer siden):

Foreløpig strømstøtte per 28.des. er 243 øre/kwh. 1733 kWh x 2,43 kr/kWh = 4211 kr. 
Endelig strømstøtte vet man først når måneden er omme, men den blir på minst 212 øre/kWh.

Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...