Gå til innhold

Korona i disse dager

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nei..

Anonymkode: 57e2e...4dd

Kanskje de med underliggende sykdom må det? En nabo sa at hun måtte ringe legesenter når hun hadde korona. De spurte om symptomer og allmenntilstand 

Anonymkode: 92ab6...cb8

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje de med underliggende sykdom må det? En nabo sa at hun måtte ringe legesenter når hun hadde korona. De spurte om symptomer og allmenntilstand 

Ingen må det

Anonymkode: bed95...aa5

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvem sa hun måtte det?

Anonymkode: d5e1b...1f8

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

De kan leve som normalt. Er ingen restriksjoner lengre, verken for syke eller friske. Du må ikke melde inn hurtigtesten 

Anonymkode: a8866...7cc

Kan vel ikke leve som normalt? Jeg fortalte ei venninne at jeg testet positivt. Med en gang sa hun at hun kunne handle for meg siden jeg ikke kunne dra på butikken 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kan vel ikke leve som normalt? Jeg fortalte ei venninne at jeg testet positivt. Med en gang sa hun at hun kunne handle for meg siden jeg ikke kunne dra på butikken 

Jo, det kan man. Gå på jobb som vanlig også

Anonymkode: bed95...aa5

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du kan både handle, dra på jobb osv. Om formen din tillater det

https://www.helsenorge.no/koronavirus

Siterer: 

• Du trenger ikke registrere positiv selvtest.

• Du trenger ikke ta PCR-test. Trenger du dette for dokumentasjon i koronasertifikatet, må du betale for det selv.

• Det er ikke regler for karantene eller isolasjon.

Ja, de skal leve som vanlig når ikke de har symptomer. 

Så er vi tilbake til sunt vett igjen. Trenger du en Bent Høie for å vite når du kan klemme bestemor hvis du utøver sunn fornuft? Jeg tester fordi jeg har en forelder som er hjertesyk og venter på operasjon. Ikke fordi jeg må. Jeg kommer til å gjøre det frem til operasjonen er gjennomført og alt ser bra ut. Det er ingenting feil ved å gi de rundt ett hint om du potensielt kan smitte, selv om du ikke er syk der og da. Kollegaen min nektet å gi meg klem da jeg skulle reise på tidenes ferie i 2015. Ikke fordi hun var syk, men en av ungene hadde omgangssyke og hun ønsker ikke spre det videre til noen som skal ut å fly. Det er sunn fornuft og hensyn. Resten har vi lite kontroll over. 

Anonymkode: f6fc7...e15

22 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg har vært syk siden Lørdag. Testet positivt for korona i dag. Resten av familien har ikke symptomer. Kan de leve som vanlig så lenge de ikke har symptomer?

jeg var syk i 14 dager i november, virker som det værer lenge. og selvom de ikke har symptomer kan de være syke, min bar helt frisk ,men hadde likevel korona 0 symptomer og topp i form

Anonymkode: dc13a...4f8

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Din venninne er hysterisk.

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Hun sa at legesenter sa det. Men hun sier ofte mye rart 😄

Høres rart ut. Legesenteret har ikke ringt meg å sagt at jeg må ringe om jeg får korona. Er hun en som liker å være syk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...