Gå til innhold

Dere som mener at det aldri er greit å fikse på kroppen...

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det var jo uansett inne i hodet ditt at den haka var plagsom, var det ikke? 

Anonymkode: ae7ce...264

Nei, jeg regner med at andre så at den var skjemmende også. 

Anonymkode: ae8cc...45d

Fortsetter under...

Jeg har tatt bukplastikk etter vektnedgang. Fjerna 2.8 kilo hud så vil jo si det var nok til å være fysisk. Jeg er likevel ikke fan av plastiske operasjoner kun for utseende sin skyld. Restylane, Botox og slikt er jeg ikke fan av med mindre det faktisk er en veldig god grunn til det. Jeg har feks «triste» øyebryn og de har en form som gjør at de ikke kan farges. Jeg ser konstant sur ut. Jeg kan ta en operasjon for å fikse det, men det ønsker jeg ikke. Da får jeg bare være som jeg er. Har fått tips av ei venninne som driver med injeksjoner om at jeg burde ta Botox i panna fordi jeg har masse rynker, men nei… 

Anonymkode: afc8d...289

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har tatt bukplastikk etter vektnedgang. Fjerna 2.8 kilo hud så vil jo si det var nok til å være fysisk. Jeg er likevel ikke fan av plastiske operasjoner kun for utseende sin skyld. Restylane, Botox og slikt er jeg ikke fan av med mindre det faktisk er en veldig god grunn til det. Jeg har feks «triste» øyebryn og de har en form som gjør at de ikke kan farges. Jeg ser konstant sur ut. Jeg kan ta en operasjon for å fikse det, men det ønsker jeg ikke. Da får jeg bare være som jeg er. Har fått tips av ei venninne som driver med injeksjoner om at jeg burde ta Botox i panna fordi jeg har masse rynker, men nei… 

En form som ikke kan farges???

Anonymkode: c5748...857

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Den operasjonen du tok var jo helt tydelig viktig for funksjon, og i tillegg vil det med så mye ekstrahud gjerne oppstå sopp, eksem, sår i hudfoldene. Så slike operasjoner er helt innenfor medisinske gode grunner for kosmetisk operasjon.

Jeg har genfeil som gjør at jeg har enorm risiko for å utvikle brystkreft. Får jeg brystkreft vil jeg velge å fjerne begge brystene, og ikke få foretatt en såkalt brystrekonstruksjon. Det er etter min mening meningsløst å fylle opp med silikon, som har gir ytterligere helserisiko. Så selv om jeg har en slik størrelse i dag som mange ønsker seg, og jeg vet at det vil være en enorm overgang å ev. plutselig bli helt fullstendig flatbrystet, så har jeg allerede noen år vennet meg til tanken, at jeg skal fokusere på alle positive effekter hvis jeg skulle komme i den situasjonen. F.eks. vil jeg få mindre belastning på skuldre og nakke og øvre rygg, det må være fantastisk å jogge uten å måtte bruke spesial-bh'er, jeg ville plutselig kunne bruke en del kjoler jeg i dag ikke kan bruke pga. de er for åpne i ryggen. Og skulle jeg ønske meg litt mer fyll, så kan jeg rett og slett bruke innlegg som legges i bh som er tilpasset brystproteser. Jeg ville spart masse penger på å slippe å kjøpe de dyreste bh'ene bestandig.

Anonymkode: f2f66...fad

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Kan jo være at der er en aldri så liten forskjell på å bevege seg rundt blant mennesker som «den eneste i verden med to neser» enn det er å bare leve med én av en million normalvarianter av neser. Ikke den peneste; men likevel en normal, funksjonell nese. Den vil uansett være mindre oppsiktsvekkende enn om det var 2. 

Plastisk kirurgi ble oppfunnet etter 1.verdenskrig fordi så mange soldater var brannskadet i ansiktet. Alle mulige groteske skader, som nesen helt vekk, grinende tenner som manglet lepper å skjule seg bak, kinnbein og kjevebein sprengt vekk så man kun hadde «halve» ansiktet igjen… 

De opplevde det som uverdig å ha et vansiret eller mangelfullt ansikt. De følte at hele verden glodde, de merket at små barn ble redde for dem, og de hørte forferdede gisp bare de steg inn i en buss. Det var enten å gå med maske, eller å søke plastikkirurgi. Og fikk de det sistnevnte, slik at skadene ble mindre åpenbare og mindre sjokkerende, følte de at deres verdighet ble gjenopprettet. De ble mer enn en skadeskutt soldat med ansiktet fullt av skavanker, de fikk bli personer igjen. 

Å sammenligne dette med at en normal og uskadd person har litt dobbelthake eller syns nesa er for lang, det blir bare absurd. Leger skal ikke bruke tida si på å gjøre pene mennesker penere.

👏

Anonymkode: f2f66...fad

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei, jeg regner med at andre så at den var skjemmende også. 

De færreste ser på litt uskyldig fett under haka som «skjemmende», altså. 

Annonse

Noen pupper ender ganske så langt fra utgangspunktet etter svangerskap også. Hvor er grensen? Skal den måles i cm, mangler eller skal den måles i opplevd ubehag og årsaken til at den ble slik? Skal det kun begrunnes medisinsk, da utelukker en egentlig rekonstruksjon også. 

Anonymkode: 0c242...c60

Noen pupper ender opp langt fra utgangspunktet … ehhh, hva? Altså, du mener at de puppene du hadde før 1.svangerskap er «originalen» og skal stå som en mal på hvordan puppene dine egentlig er? Jeg fikk barn nr. 1 da jeg var 26. Nå er jeg 49. Er mine pupper anno 1999 den ekte varen, altså, og mine 49 år gamle pupper en «feil» som bør rettes opp? Hvorfor ikke ta dem helt tilbake til da jeg var 1 år, i så fall, da jeg ikke hadde pupper? 

Hele kroppen endres og aldres hele livet. Etter at du var 20, sluttet man å se kroppens utvikling i form av vekst, og begynte å se den i form av forfall. Og derfor blir det merkelig å forlange å fryse tida. Både ansikter og pupper kan være aldersadekvate og normale, de er ikke «sprengt» bare fordi det kan sees at man har produsert melk. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Noen pupper ender opp langt fra utgangspunktet … ehhh, hva? Altså, du mener at de puppene du hadde før 1.svangerskap er «originalen» og skal stå som en mal på hvordan puppene dine egentlig er? Jeg fikk barn nr. 1 da jeg var 26. Nå er jeg 49. Er mine pupper anno 1999 den ekte varen, altså, og mine 49 år gamle pupper en «feil» som bør rettes opp? Hvorfor ikke ta dem helt tilbake til da jeg var 1 år, i så fall, da jeg ikke hadde pupper? 

Hele kroppen endres og aldres hele livet. Etter at du var 20, sluttet man å se kroppens utvikling i form av vekst, og begynte å se den i form av forfall. Og derfor blir det merkelig å forlange å fryse tida. Både ansikter og pupper kan være aldersadekvate og normale, de er ikke «sprengt» bare fordi det kan sees at man har produsert melk. 

Skjedde med meg i hvert fall. Dine pupper er jeg ikke interessert i å diskutere. Jeg lurer på hvordan alle tilfellene midt i mellom vurderes? Det er vel også flest av de. 

On 12/26/2022 at 7:36 PM, Anonym bruker said:

Men at man må lære seg å leve med den kroppen man får tildelt. Hvorfor er det ikke greit å fikse på noe slik at man føler seg bedre? Mener dere det aldri er greit å legge seg under kniven uansett? Hvorfor?

Jeg har feks tatt bort dobbelthaka med belkyrainjeksjoner. Det er noe av det beste jeg har gjort. Den haka plaget meg skikkelig, og nå føler jeg meg så mye bedre. 

man kan spise seg sunn og slank og fikse på kroppen er bare enkel uvei

Anonymkode: 5b839...312

Skjedde med meg i hvert fall. Dine pupper er jeg ikke interessert i å diskutere. Jeg lurer på hvordan alle tilfellene midt i mellom vurderes? Det er vel også flest av de. 

Vel? Om de ser annerledes ut nå enn for noen år siden, så er det jo dagens versjon som er «utgangspunktet». Om 40 år har du et nytt utgangspunkt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...