Gå til innhold

Dere som mener at det aldri er greit å fikse på kroppen...

Anbefalte innlegg

Men at man må lære seg å leve med den kroppen man får tildelt. Hvorfor er det ikke greit å fikse på noe slik at man føler seg bedre? Mener dere det aldri er greit å legge seg under kniven uansett? Hvorfor?

Jeg har feks tatt bort dobbelthaka med belkyrainjeksjoner. Det er noe av det beste jeg har gjort. Den haka plaget meg skikkelig, og nå føler jeg meg så mye bedre. 

Anonymkode: ae8cc...45d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Men at man må lære seg å leve med den kroppen man får tildelt. Hvorfor er det ikke greit å fikse på noe slik at man føler seg bedre? Mener dere det aldri er greit å legge seg under kniven uansett? Hvorfor?

Jeg har feks tatt bort dobbelthaka med belkyrainjeksjoner. Det er noe av det beste jeg har gjort. Den haka plaget meg skikkelig, og nå føler jeg meg så mye bedre. 

Helt greit å operere seg penere hvis man er har misdannelser 

Anonymkode: 79785...cf4

KellyTaylor skrev (7 minutter siden):

Kan jeg spørre hvor mye du måtte ut med?🤔

12000 per behanfmdling. Måtte ha to behandlinger. Veldig vondt når de setter sprøytene og man hovner veldig opp den første uken etter. Men verdt hver krone.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Helt greit å operere seg penere hvis man er har misdannelser 

Men jeg som ikke hadde misdannelse, bare en skjemmende dobbelthake - hvem tjener på at jeg går rundt å ikke føler meg vel i egen kropp? 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Men jeg som ikke hadde misdannelse, bare en skjemmende dobbelthake - hvem tjener på at jeg går rundt å ikke føler meg vel i egen kropp? 

Ingen var det vondt?

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ingen var det vondt?

Ja det var vondt mens de satte sprøytene. Skikkelig vondt. Men det ga seg i løpet av en time. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja det var vondt mens de satte sprøytene. Skikkelig vondt. Men det ga seg i løpet av en time. 

Fikk du ikke narkose? 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er kun greit hvis det har medisinsk årsak. Synes jeg. 

Anonymkode: bfa4a...4d2

Så hvis du er født med to, velfungerende, neser, så er det ikke greit? Selv om det går på psyken løs? 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så hvis du er født med to, velfungerende, neser, så er det ikke greit? Selv om det går på psyken løs? 

To neser? Det er da misdannelse. De fleste har kun 1 nese… 

Hva opererer du når du opererer belkyra?

Det er ikke en operasjon. Det er innsprøyting av et stoff som dreper fettceller i dobbelthaka. 

To neser? Det er da misdannelse. De fleste har kun 1 nese… 

Men det er vel ikke en medisinsk grunn hvis begge nesene fungerer fint? 

Hva hvis man her født med en kjempestor nese? En misdannet stor nese? Hvor mener du grensen går?

Men det er vel ikke en medisinsk grunn hvis begge nesene fungerer fint? 

Hva hvis man her født med en kjempestor nese? En misdannet stor nese? Hvor mener du grensen går?

Jeg spør om det samme som deg men for å svare på nese spørsmålet. Hvis du er født med to neser kan du sikkert få dekket operasjon av det offentlige systemet. 

Det er ikke en operasjon. Det er innsprøyting av et stoff som dreper fettceller i dobbelthaka. 

Er du født med det eller har du fått det etter du ble eldre? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk det i voksen alder. 

Hvem får fett i dobbelthaken? Får noen det av genetiske årsaker eller på grunn av overvekt? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvem får fett i dobbelthaken? Får noen det av genetiske årsaker eller på grunn av overvekt? 

For meg var det nok genetikk. Er ikke overvektig. 

For meg var det nok genetikk. Er ikke overvektig. 

Kan sprøyten brukes til andre steder i kroppen der en har fettceller? F.eks på mage og lår? 

Ang. belkyra skal det ikke gis til personer med bmi på 30 eller over, og det skal heller ikke gis til personer med kroppsdysmorforfisk lidelse. Det er også en del risikoer mtp at andre strukturer kan skades ved injeksjonene.

Jeg mener kosmetiske operasjoner av personer som ikke har fysiske plager burde ha store begrensninger. Kosmetiske operasjoner som bør tas pga. fysiske plager pga. det som vurderes operert, det er helt greit.

Utfordringen med at så mange tar disse unødvendige kosmetiske operasjonene, det er at "skjønnhetsidealet" blir smalere og smalere - noe som igjen gjør at flere og flere føler de faller utenfor normalen og det vil gjøre at flere og flere vil ta kosmetiske operasjoner. Det er en vond sirkel.

Dessuten, de private klinikken tar seg rått betalt for slike inngrep. Men når komplikasjoner oppstår, da sender de som regel pasientene til det offentlige helsevesenet - fordi det er enormt mye mer å tjene på de kosmetiske operasjonene/inngrepene enn å rydde opp i komplikasjoner i ettertid. Når det oppstår mer alvorlige, behandlingstrengende komplikasjoner så vil det ofte utløse sykemelding. Så det kosmetiske inngrepet man "betaler selv", vil ofte egentlig belaste både det offentlige helsevesenet og arbeidsgiver helt unødvendig. Min mening er at også slike komplikasjoner burde bli belastet den som har tatt helt unødendige inngrep av kosmetiske hensyn, og det burde sikres at man da har penger til dette på forhånd - alternativt at private klinikker selv må ha døgnbemanning og muligheter til fulle oppfølginger og ev. innleggelser ved komplikasjoner, noe som ville gjort inngrepene veldig mye dyrere.

Det er i dag meningsløst at leger som staten har betalt millioner for å utdanne skal stå og foreta unødvendige kosmetiske operasjoner, mens det er legemangel ellers både i kommuner og på sykehus!

(Kosmetisk kirurgi etter traumer bør selvfølgelig gå gjennom det offentlige og dekkes helt.)

Anonymkode: f2f66...fad

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Kan sprøyten brukes til andre steder i kroppen der en har fettceller? F.eks på mage og lår? 

Nei, kun godkjent til bruk under haken.

Anonymkode: f2f66...fad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...