Gå til innhold

1400 eller 1600 omdreininger på vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

MÅ ut å kjøpe ny vaskemaskin i morgen, da min har fullstendig streiket… Ser på romjuls-tilbud på nett. Noen har 1400, andre har 1600 omdreininger. Er det virkelig sååå stor forskjell? Den jeg vurderer nå, har «bare» 1400. Men bør jeg ha 1600?

Anonymkode: d36ac...eb3

Fortsetter under...

Nei det har ikke sååååå mye å si. Jeg har 1400 på min, men vasker ofte på program på 1000. Tørker klærne på tørkestativ og de er tørre etter 1 dag. 

Så om det står mellom 14 og 16 hadde jeg valgt ut fra pris, utseende eller hva enn man faller for 😊

Anonymkode: 4f9f4...5e6

Annonse

Hadde 1600 før. Nå stod valget mellom større kapasitet og lavere sentrifuge, eller samme som vi hadde tidligere igjen. Valgte kapasitet. Man må som oftest ofre noe. Angrer ikke. Forskjellen er ikke enorm på tørketid, men man merker mer plass i maskinen. 

Anonymkode: 1d78f...d88

1600! Det er faktisk STOR forskjell! Vi hadde 1600 på forrige maskinen vår, men har bare 1400 på den vi har nå, og det er ikke i nærheten av like tørt. Dette igjen fører til at håndklær ol. blir mye mer slitt i tørketrommelen enn tidligere. 

Anonymkode: 58391...78c

1600, helt klart. 

Mye mindre restfuktighet, raskere å tørke. Tørketrommel sliter mye mer på klær enn høy hastighet på sentrifuga. Mindre fukt i huset ved tørking på stativ. 

Den dagen jeg må kjøpe ny vaskemaskin skal jeg uten tvil ha minst 1600 omdreininger på sentrifuga. 

Anonymkode: 1ac55...d9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...