Gå til innhold

Fikk du noe spiselig i julegave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja! Vi fikk en diger kasse med godsaker fra familien i utlandet. Både hjemmelaget og spiselige ting man ikke får kjøpt her. Spesielt glad ble jeg for olivenolje fra egen produksjon og deilig lokal ost. Guttas favoritter og familien liker godt å gi dem produkter de selv liker og som de bruker der. 

Har fått lakris, spekemat, olivenolje, portvin og ost. Fikk også pastamaskin, så da blir det vel hjemmelaget pasta en dag. 

Ga bort hjemmelaget konfekt, eplegele, julekaker, klementinlikør, plommesyltetøy og brente mandler. 

Annonse

Iiiiik skrev (8 minutter siden):

Har fått lakris, spekemat, olivenolje, portvin og ost. Fikk også pastamaskin, så da blir det vel hjemmelaget pasta en dag. 

Ga bort hjemmelaget konfekt, eplegele, julekaker, klementinlikør, plommesyltetøy og brente mandler. 

Nydelige gaver!!

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 timer siden):

Ja! Vi fikk en diger kasse med godsaker fra familien i utlandet. Både hjemmelaget og spiselige ting man ikke får kjøpt her. Spesielt glad ble jeg for olivenolje fra egen produksjon og deilig lokal ost. Guttas favoritter og familien liker godt å gi dem produkter de selv liker og som de bruker der. 

Er det lov å sende mat i posten? Da spesielt oster og hjemmelaget ting? 

Med tanke på å importere organismer som ikke hører til i Norge.  

Anonymkode: 60c3f...a58

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Og hvem sender oster i julegave til barn??

Anonymkode: b6177...fa7

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Nei det er strengt forbudt. 

Anonymkode: 4f41d...15e

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

https://www.toll.no/no/varer/gaver/

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Våre slektninger. Mat er kjærlighet og de er opptatt av at gutta skal få mat fra landet de har røtter i. Gutta elsker det de får derfra og setter veldig pris på omtanken. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Min mamma lager også bestemte matretter og drikke til barna mine, blant annet hjemmebakte lefser og et øl (alkoholfritt) hun brygger selv etter eldgammel, tradisjonsrik oppskrift fra stedet hun kommer fra. Barna ELSKER det, det blir ingen jul uten, og jeg er glad de får smake ekte, norsk tradisjonsmat.

Denne maten og drikka er riktignok ikke som julegave å regne da, det er noe hun lager hver advent.

Anonymkode: 0f8ce...198

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Min mamma lager også bestemte matretter og drikke til barna mine, blant annet hjemmebakte lefser og et øl (alkoholfritt) hun brygger selv etter eldgammel, tradisjonsrik oppskrift fra stedet hun kommer fra. Barna ELSKER det, det blir ingen jul uten, og jeg er glad de får smake ekte, norsk tradisjonsmat.

Denne maten og drikka er riktignok ikke som julegave å regne da, det er noe hun lager hver advent.

Så koselig! Høres ut som en hyggelig tradisjon❤️

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det blir jo noe annet. Hørtes koselig ut 😊

On 12/26/2022 at 10:31 AM, Anonym bruker said:

Her dryppet det inn både hjemmelagde karameller, bakst, hjemmelagd rognebærgele, sjokolade, vin, whisky, spekemat, en diger parmesanost (ELSK!!!). Det er så koselig å få spiselige gaver!

Anonymkode: de329...28b

vin, favoritt sjokolade og spekepølser

Anonymkode: 0b568...4e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...