Gå til innhold

Har du fastet en helt/et døgn før?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mister matlyst når jeg er ekstremt stressa. Da jeg var student kunne jeg gå et døgn uten å spise fordi jeg var stressa før eksamen. Så for meg kom det som reaksjon på stress - merket ikke sult. Etterhvert lærte jeg at jeg måtte presse i meg mat selv om jeg ikke orket. Kunne nok fint gått et døgn uten mat.

Anonymkode: a8303...f47

Fastet annenhver helg i lang tid for å ha råd til mat til barna mens de var her, og spiste minimalt når de var hos meg. Det var et helvete og jeg ble fysisk syk til slutt. Jeg fikk smerter over alt, slet med søvn, fikk feber hver kveld, kastet opp, og fungerte rett og slett ikke. Det er ikke lurt å faste. Du ødelegger forbrenningen, så når du spiser, så legger det du spiser seg som fett, og du legger på deg lettere.

Anonymkode: bd832...919

Ikke med vilje, men jeg har gått omtrent et døgn uten å spise ved noen anledninger. Omgangssyke, f.eks. og en gang jeg skulle operere var jeg så nervøs dagen i forveien at jeg ikke orket kveldsmat, og skulle møte fastende til operasjonen. Den ble utsatt og utsatt (skulle begynne kl. 10), først kl. 14.30 ble jeg trillet inn. Da jeg fikk et måltid etterpå, sånn i 17-tiden, var det faktisk et døgns tid siden sist måltid. 

Anonymkode: 38bc1...40f

Annonse

Ja, men det var ikke frivillig. En gang "fastet" jeg over 24 timer pga en naturkatastrofe hvor vi ikke fikk tak i annet enn litt vann på over et døgn. Den gangen var nok adrenalinnivået høyt og sjokket stort så jeg kan ikke huske at det plaget meg, bortsett fra at jeg ble tørst. For 1 års tid siden fastet jeg et døgn pga jeg pådro meg en skade tidlig på morgenen før jeg hadde spist noe. Jeg dro først på jobb, men det viste seg etterhvert at skaden var større enn jeg hadde trodd og jeg dro til lege, som sendte meg rett til røntgen, som sendte meg videre til akuttmottaket hvor jeg ble liggende i mange timer og mens jeg ventet på avklaring av skaden måtte jeg faste. På kvelden ble det slått fast at jeg hadde flere brudd og da måtte jeg fortsette å faste mens de ventet på svar fra ortopedisk avdeling på et større sykehus om bruddene måtte opereres. Den gangen var det veldig slitsomt å faste, utpå kvelden følte jeg meg skikkelig dårlig, svimmel og hodepine og acetonpust.

Anonymkode: fefce...15e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...