Gå til innhold

Hvilken sum bruker dere på julegaver til egne barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

MaryAnn_ skrev (1 minutt siden):

Ok, det så jeg ikke. Men det er da ikke en billig pc. Og om så, er det noe å kommentere? 10 000 kr i julegave er uansett MYE!

Jo. Du får ikke en ordentlig pc for den summen. Er uansett ikke noe du trenger å blande deg i.

Anonymkode: dea29...c50

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Her endte vi opp med ca 15.000 pr barn. De får 20 gaver hver av oss, men det er pga liten familie som bare kjøper en symbolsk ting til de og aldri noe de ønsker seg.

Anonymkode: 686b5...878

Og da må du kjøpe for 15000 pr barn? Vi har også veldig liten familie.  Men, kjøper da ikke gaver for en haug med tusen for det. Galskap. 

Anonymkode: 74de9...b49

Annonse

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jo. Du får ikke en ordentlig pc for den summen. Er uansett ikke noe du trenger å blande deg i.

Anonymkode: dea29...c50

Men du kan blande deg i hennes valg av pc?

Du har forøvrig ikke noe med å blande deg i hva jeg skal blande meg i. 

Anonymkode: 8e8fc...4c0

Usikker, for jeg har ordnet gaver til dem fra besteforeldre og tanter og onkler også. Har kjøpt ulike ting jeg vet de ønsker seg og fordelt etter sum fra de enkelte. 
Men med ting i julestrømpe etc etc, tipper jeg de får ting for 2-3000 hver. Da får de både ting de ønsker seg og ting de trenger. Om andre synes det er mye eller lite, bryr jeg meg ikke så mye om. 

Det varierer. I år ble det rundt 7000/8000,- pr barn. Jeg er klar over at det er mye, men jeg har jobbet ekstremt mye overtid i år så kompenserer for det. I tillegg har de ikke fått noe nytt siden i sommer, for alt jeg har kjøpt til dem gjennom høsten har jeg pakket inn til jul. Begynte å handle til den i september, så har ikke merket denne utgiften på samme måte som om jeg tok alt på en lønning. Vi har også lite familie, så de får nesten bare gaver fra oss. Derfor kjøper jeg 20+ gaver fra oss. De får få dyre ting under treet. 

Anonymkode: 471f2...22a

Jeg har nok brukt ca 3000 på hver. Da jeg var ung voksen med barn levde jeg under fattigdomsgrensen og jeg ser at jeg enda kompenserer for det til jul... synes jeg har brukt i overkant mye på julegaver da jeg er aleneforsørger. Skal sies at de ikke får veldig mye utenom jul og bursdag av gaver.

Anonymkode: 15e3e...5a4

On 12/22/2022 at 10:14 PM, Anonym bruker said:

Pr. barn?

Anonymkode: 6eac1...e74

i år ble det 1500, da vi ikke har råd til mer, stort sett bruker vi 6000-8000kr til dem

Anonymkode: 05c76...82a

Annonse

3 barn og endte vel på ca. 2000 til hver, med julestrømpe og at inkludert. Kjøper ikke mye til hverandre, og ikke mange gaver til andre. Hele jula i år kostet vel rundt 15000.

Anonymkode: 69f91...099

Anonym bruker skrev (På 23.12.2022 den 9.45):

Det må være greit, men skulle ønske det var litt mer. Får ikke mye for 300 kr. 

Anonymkode: 48126...7dd

Får mer enn nok for 300 kr, men selvfølgelig enklere med små barn enn ungdommer. 

2x kino eller trampolinepark.

Sminke, ansiktsmasker, parfymer osv (på normal får man mye!)

Klær! Følger alltid med på salg, jeg kjøpte 4 joggebukser og 2 gensre til sønnen min for 280 kr på HM, sjekker alltid salgsstativet først. De har mye til helt nede i 30 kr. Topper til jente har jeg kjøpt for 20 kr! 🥳

Den beste julegaven datteren min på 12 fikk var et gavekort på senteret. Vel og merke 500 kr, men hun hadde nok jublet for 300 kr også 😊

Kjøpte gave til oldemor for 200 kr i år. Et flaxlodd og masse forskjellig godt.

At mange foreldre kjøper gaver for 10.000 kr betyr ikke at det er synd på de barna som får mindre. 

Jeg er ikke fattig, men langt ifra romslig økonomi. Jeg og datteren min elsker å shoppe, men vi bruker aldri store summer. Hun ønsket seg en dyr jakke (ca 2000 kr, så andre tenker nok den er billig) men jeg sa nei. Da søkte vi på finn og fant den til 500 kr, da fikk hun den. Vi handler på finn, på bruktbutikker, på barneskatter, på salg i klesbutikker og på nett. 

Hun handlet selv for 300 kr på barneskatter og fikk 8 plagg og et par sko, deriblant fila hettegenser og fila sko. Det er skikkelig gøy, og ikke minst lærerikt! Hadde ikke fått filagenser for 300 kr ny engang. 

Hvis folk har råd til å gi ungen gaming pc til jul så vær så god. Vi er fornøyde med vårt liv uten gaver til 10.000 kr, og det må være greit begge deler 😊

Anonymkode: abfea...42a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...