Gå til innhold

Hvilken sum bruker dere på julegaver til egne barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Regner ikke på det. Kjøper ikke ei jakke til 10 000,- uten å blunke da. Ser på priser og kjøper rimelige ting men regner aldri over til slutt. Det blir dyrere etterhvert som de vokser da. Et sted mellom 2-3 000,- er normalen. Noen år er jeg nok oppe i 7-8 000,- når det er noe spesielt de har ønsket seg lenge. Feks Nintendo switch og nettbrett. Første år med korona måtte vi avlyse en skikkelig kul ferie ungene gledet seg til. De tok det så med fatning og greit. Siden ingen penger ble brukt på ferie så brukte vi ekstra til jul. 
Det øyeblikket ungene blir storforlangende så må vi stramme inn. 

Anonymkode: 29d40...e38

Har to barn, 11 og 27. Eldste er samboer og har ett lite barn.

Yngste har fått gaver til 2.400, og eldste/samboer har fått gave/penger til 2.400. Barnebarn har fått for ca 1.800

God Jul 🎄

Anonymkode: 7c203...391

De eldste får 2000 kr hver pluss litt smågaver til ca 1000,-. Yngste får mye i år, men det er stort sett nyttige ting som han trenger uansett. Fjellski, alpinthjelm, sikkerhetspigger til å bruke på isen, pysjamas, gamingheadset (det trenger han vel stort sett ikke), sesongkort i alpinbakken og en byggesak til å kose seg med i julen. Har ikke regnet på summen til han. 

Anonymkode: c6311...2d3

Her endte vi opp med ca 15.000 pr barn. De får 20 gaver hver av oss, men det er pga liten familie som bare kjøper en symbolsk ting til de og aldri noe de ønsker seg.

Anonymkode: 686b5...878

Annonse

I utgangspunktet ca 1.000 pr barn, men blir gjerne litt mer pga smågaver vi kjøper i tillegg.

Vi har ikke så stor familie så ting de trenger og ville fått uansett legges gjerne under treet

Sokker, hårbørste og sengetøy inngår ikke i den tusenlappen, men legges likevel under treet for å fylle opp litt.

Anonymkode: 853c8...bb6

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva er galt med det? Mine barn får da fine gaver sjøl om summen jeg bruker ikke er høy. 

Anonymkode: 16126...3ca

Blir mellom ca 300 krx 

Anonymkode: 48126...7dd

Ca 5-700. Er alene, men om jeg og barnas far hadde vært sammen, hadde det ikke blitt mye mer. Barnebarnet får for ca 300.

Julegavestyret og pengeforbruket har tatt overhånd.

Anonymkode: 2d102...074

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det er vel greit det? 

Anonymkode: 16126...3ca

Det må være greit, men skulle ønske det var litt mer. Får ikke mye for 300 kr. 

Anonymkode: 48126...7dd

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ene får ny telefon + skistaver, andre får randonnée ski-pakke og sistemann får pc + sesongkort i klatrehallen 

Anonymkode: 8be89...71d

Billig pc

Anonymkode: dea29...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...