Gå til innhold

Når den ene forelderen har barna på julaften ...

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Vold kaller jeg det ikke, men det er manipulerende på et nivå, ja. Han har hatt for vane å spille offer hele livet, har jeg følelsen av. Han gjorde i hvert fall det da vårt samliv gikk mot slutten. Mye klynking om hvor slem jeg var fordi han ikke fikk gjøre alt hva han ville, inkludert å flørte med damer på mobilen og mye annet tull. Det var så dårlig gjort av meg å bli sur for det, liksom.

Anonymkode: 6d2ea...1ec

Jo, dessverre er det en form for psykisk vold mot egne barn, når han manipulerer dem slik, forteller ungene at de må ta kampen med deg, at du ikke er snill som ikke vil la dem være hos ham i høytiden som er planlagt at du skal ha ungene. Dette er psykisk vold mot barn fordi det skaper en konstant lojalitetskonflikt og et stort stress hos barna. Barn i utvikling blir skadet av dette!

I beste fall er det ren uvitenhet som gjør at han holder på som han gjør. Uansett er dette noe du må ta tak i og få familievernkontoret til å hjelpe dere til å snakke om dette, hjelpe far til å forstå at måten han er på er skadelig for barna og at dere må få ned en ny skriftlig samværsavtale som tar for seg en del flere detaljer, slik at ungene slipper å bli brukt som konstante kasteballer mellom dere.

Det virker ikke som om du er innstilt på å ta dette til familievernkontoret?

Anonymkode: 8e2cb...03a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jo, dessverre er det en form for psykisk vold mot egne barn, når han manipulerer dem slik, forteller ungene at de må ta kampen med deg, at du ikke er snill som ikke vil la dem være hos ham i høytiden som er planlagt at du skal ha ungene. Dette er psykisk vold mot barn fordi det skaper en konstant lojalitetskonflikt og et stort stress hos barna. Barn i utvikling blir skadet av dette!

I beste fall er det ren uvitenhet som gjør at han holder på som han gjør. Uansett er dette noe du må ta tak i og få familievernkontoret til å hjelpe dere til å snakke om dette, hjelpe far til å forstå at måten han er på er skadelig for barna og at dere må få ned en ny skriftlig samværsavtale som tar for seg en del flere detaljer, slik at ungene slipper å bli brukt som konstante kasteballer mellom dere.

Det virker ikke som om du er innstilt på å ta dette til familievernkontoret?

Anonymkode: 8e2cb...03a

Jeg tror det er til dels uvitenhet, ja, og at han scorer ganske lavt på empati. Han ser virkelig ikke selv hvordan hans greier påvirker andre.

Nei, jeg trenger ikke FVK. Tar et møte med ham selv uten ungene til stede, det er jo der det skjærer seg. At han ikke spør først med kun meg til stede, men inviterer dem med på ting og prøver å gjøre avtaler direkte med dem. Jeg er fint i stand til å sette ham på plass aleine, men det var jo heller ikke det jeg hadde tenkt å bruke siste uka før jul på....

Anonymkode: 6d2ea...1ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...