Gå til innhold

Ribbe, hvor mye?

Anbefalte innlegg

Jeg leser på nett 300,400 eller 500 gram pr person. Det er i tillegg medisterkaker og sossiser.

Har beregnet ca 500 gram pr.person, men nå synes jeg plutselig den så litt liten ut. Hjelp, typisk meg å gruble på sånt 😀 I sum er alle gjestene "vanlig porsjon", dvs noen er småspiste og noen forskyner seg litt ekstra, men i snitt vanlig.

Den er allerede kjøpt og nettopp krydret.

Anonymkode: 3a3fb...233

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436690-ribbe-hvor-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

500 g pr person er vel medregnet rester neste dag?

Jeg har tre storspiste, mann og to gutter på 18 og 21 år, i tillegg til meg som er ganske normaltetende, og to småspiste jenter.

Her er 500 g pr person mer enn nok, vi har greit med rester neste dag. Har medisterkaker og julepølse også.

Anonymkode: f943b...318

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

He, he, bra det ikke bare er meg. I år er vi færre enn ellers, bare 4, så har kjøpt størrelse deretter. Så fikk lett panikk😅

Vil det si du har kjøpt ei mini ribbe på 2 kg? Det er fint å ha nok, mer enn nok. Kjipt når man må spise poteter for å bli mett. Og ribbe er super restemat og kan brukes i lefse. 

Anonymkode: 09442...604

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

500 g pr person er vel medregnet rester neste dag?

Jeg har tre storspiste, mann og to gutter på 18 og 21 år, i tillegg til meg som er ganske normaltetende, og to småspiste jenter.

Her er 500 g pr person mer enn nok, vi har greit med rester neste dag. Har medisterkaker og julepølse også.

Anonymkode: f943b...318

Haha, du tuller?? 

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Vil det si du har kjøpt ei mini ribbe på 2 kg? Det er fint å ha nok, mer enn nok. Kjipt når man må spise poteter for å bli mett. Og ribbe er super restemat og kan brukes i lefse. 

Hvor mye beregner du og hva slags tilbehør har du?

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Man regner 500 g dersom det bare er ribbe, 400 g dersom det i tillegg er enten julepølse eller medisterkaker,  og 300 g dersom det i tillegg er julepølse og medisterkaker 

Anonymkode: a44dc...b30

Nei, man spiser like mye ribbe uansett er min erfaring. Er det tilbehør så blir man bare enda mettere. Det er ribba som er stjerna, og rester er et must. 

Her gikk det nesten 8 kg ribbe, i tillegg til medisterkaker og pølser, en julaften da vi var 11 voksne og 1 barn. Jeg vet at jeg alltid beregner veldig godt monn av alt jeg lager når jeg skal ha gjester, men jeg hadde aldri forestilt meg at det skulle gå så mye. Greit at det var noen tenåringer med ulvehunger i selskapet, men allikevel. Jeg beregner etter det minst 600 g pr. pers. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...