Gå til innhold

Opptelling! Hva gjenstår nå?

Anbefalte innlegg

Ikke så mye egentlig. Skal stryke en duk og få kjøpt litt pynt til gravene. Ellers er husket vasket og pyntet. Treet er klart og pakkene under. Alle klær er vaska og kakene bakt. Har planer om å ikke gjøre annet enn å kose meg i morgen og gjøre minst mulig. Borteboende student kommer hjem og jeg vil at roen senker seg. Det som ikke er gjort til i morgen blir ikke gjort. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 9dede...483

Fortsetter under...

Ligger under dynen, 39,4 i feber, hoster og er skikkelig forkjølet, mannen min også, ble sikkert smittet av 6 åringen som har ligget en uke med feber og hoste. Vi skulle egentlig reise i morgen, på julebesøk til besteforeldre, men ser ut som vi må holde oss hjemme 😔. Ellers er jeg ferdig med det meste, skulle bare pakke det vi trenger for 2 dagers overnatting og pakke bilen . 

Anonymkode: 5b513...be9

Må stryke damaskduken og dekke på til jul. Har en kake til å bake, og må kjøpe røde tulipaner. Har en gave jeg må levere, og har sendt mannen ut med de siste julekortene.  Storhandelen tok vi i går, men er alltid noe vi glemmer. Så tipper vi må innom butikken igjen:-) 

Anonymkode: a688a...85a

En gave igjen å levere, handle frukt og grønnsaker i morgen, støvsuge lett sent lillejulaften, så er alt klart. Jeg var ferdig med alle julegaver i oktober,  startet baking i november, vasket skikkelig grovvask 16. til 18. desember. Strøket alt av klær, og nystivede duker er lagt på, alt ferdig pyntet 20. For meg er det kun skikkelig jul om jeg vet at hver krik og krok i huset er ryddig og rent, og at alle 7 slag, lefser + brød og rundstykker er hjemmebakte. Dette er virkelig julestemning for meg!

Anonymkode: 84502...9e5

Stryker og stiver dere virkelig duker?

Vi har bestilt mat fra Oda, den kommer i kveld. Gavene er kjøpt, men har ikke pakket og satt merkelapper på alle. Jeg har fri i morgen, så jeg har tid til å ordne det da. Har ikke tenkt å vaske, men kommer sannsynligvis til å støvsuge litt og rydde vekk klesvasken fra stua.

Anonymkode: a5835...553

Annonse

Leiligheten ser bomba ut, det er helt greit og et skal den få lov å gjøre uten at ejg gjør noe med det. Jeg skal nemlig gjøre minst mulig så feberen kommer ut av kroppen før julaften. Om jeg tropper opp i koseklær julaften er det ingen som bryr seg, bare jeg ikke er smittsom og er der. Julegavene skal bare legges i en pose og fraktes med, utenom to gaver sommå pakkes inn. De er i hus  lan få ungene til å gjøre det når hu ene engang kommer hjem og hu andre får litt komtroll på migrenen. Hu kom igjen på at mamma sa hu burde ha en rolig dag mellom dager der hu gjør mye, for idag kom migrenen som en slegge igjen så typen kjørte henne hjem. Hu gikk fra bilen og inn med ansiktsmaske på, lyset var ikke godt. Fått i seg mat nå, så det går rett vei. 

Vi skal ikke være hjemme julaften, så gjør ingenting om det er bomba her. 
I gangen står det kromkaker en kompis skal hente i dag eller imorra. Han får gå inn døra og ordne seg selv, jeg har ikke planer om å bevege meg. 
Juletre blir det ikke i år. Jeg får sende en handleliste til svigersønn slik at vi har noe her når vi kommer hjem igjen. Blir ingen hamsting, blir bare litt pålegg, melk og brød tenker jeg. Har jo litt i frysen og skap, vi skal ikke ha noe selskap eller besøk så må jo ikke hamstre. Skulle vi få besøk har vi brus og litt julekaker, evt har jeg mel i skapet og kan slenge over en kake. Middag kan jeg sikkert ordne til flere også, deg blir evt ikke noe julemiddag men mat blir det. 

Skal vel sies jeg ikke er den som stresser veldig, men jeg er ikke den som er ute i siste liten så det er jo egentlig bare å rydde litt og fikse noen småting. Gaver har vært i boks lenge, selv om jeg ble ferdig med en kulegave i dag morres. Dattra ønsket seg noe strikka her omdagen, så måtte prøve. Selv om det ikke var noen julegave så pakket jeg den inn til henne. Aner ikke om det er slik hun mente eller den passer heller. 

Anonymkode: 167ab...a1f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Leiligheten ser bomba ut, det er helt greit og et skal den få lov å gjøre uten at ejg gjør noe med det. Jeg skal nemlig gjøre minst mulig så feberen kommer ut av kroppen før julaften. Om jeg tropper opp i koseklær julaften er det ingen som bryr seg, bare jeg ikke er smittsom og er der. Julegavene skal bare legges i en pose og fraktes med, utenom to gaver sommå pakkes inn. De er i hus  lan få ungene til å gjøre det når hu ene engang kommer hjem og hu andre får litt komtroll på migrenen. Hu kom igjen på at mamma sa hu burde ha en rolig dag mellom dager der hu gjør mye, for idag kom migrenen som en slegge igjen så typen kjørte henne hjem. Hu gikk fra bilen og inn med ansiktsmaske på, lyset var ikke godt. Fått i seg mat nå, så det går rett vei. 

Vi skal ikke være hjemme julaften, så gjør ingenting om det er bomba her. 
I gangen står det kromkaker en kompis skal hente i dag eller imorra. Han får gå inn døra og ordne seg selv, jeg har ikke planer om å bevege meg. 
Juletre blir det ikke i år. Jeg får sende en handleliste til svigersønn slik at vi har noe her når vi kommer hjem igjen. Blir ingen hamsting, blir bare litt pålegg, melk og brød tenker jeg. Har jo litt i frysen og skap, vi skal ikke ha noe selskap eller besøk så må jo ikke hamstre. Skulle vi få besøk har vi brus og litt julekaker, evt har jeg mel i skapet og kan slenge over en kake. Middag kan jeg sikkert ordne til flere også, deg blir evt ikke noe julemiddag men mat blir det. 

Skal vel sies jeg ikke er den som stresser veldig, men jeg er ikke den som er ute i siste liten så det er jo egentlig bare å rydde litt og fikse noen småting. Gaver har vært i boks lenge, selv om jeg ble ferdig med en kulegave i dag morres. Dattra ønsket seg noe strikka her omdagen, så måtte prøve. Selv om det ikke var noen julegave så pakket jeg den inn til henne. Aner ikke om det er slik hun mente eller den passer heller. 

Anonymkode: 167ab...a1f

Dette er jo bare trist! Om du hadde vært enslig og barnløs var det nå så sin sak, men med barn?? Hvordan er det mulig å være så lat og sløv? Hvorfor tar du deg ikke sammen og oppfører deg som den voksne moren du er?

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

En gave igjen å levere, handle frukt og grønnsaker i morgen, støvsuge lett sent lillejulaften, så er alt klart. Jeg var ferdig med alle julegaver i oktober,  startet baking i november, vasket skikkelig grovvask 16. til 18. desember. Strøket alt av klær, og nystivede duker er lagt på, alt ferdig pyntet 20. For meg er det kun skikkelig jul om jeg vet at hver krik og krok i huset er ryddig og rent, og at alle 7 slag, lefser + brød og rundstykker er hjemmebakte. Dette er virkelig julestemning for meg!

Håper du kødder. Hvem faen stiver duker?!

Anonymkode: ec33e...35a

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg stiver duker! Jada, jeg VET at mange bare slenger på ustrøkne duker. Det ser fader meg ikke ut! Til jul kan man gjerne gjøre seg litt flid, og stivede duker vitner om høytid!

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg stiver duker! Jada, jeg VET at mange bare slenger på ustrøkne duker. Det ser fader meg ikke ut! Til jul kan man gjerne gjøre seg litt flid, og stivede duker vitner om høytid!

Holder det ikke å stryke de?

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Vi ruller og stivere duker. Det ser mye flottere ut på bordet enn moderne strykeorkester duker.

Anonymkode: 9b9e8...cb1

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Her i huset blir det høytidsstemning nok om vi i det hele tatt har en duk. Det skjer aldri resten av året.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her i huset blir det høytidsstemning nok om vi i det hele tatt har en duk. Det skjer aldri resten av året.

Det høres fryktelig stusselig ut! Rene, strøkne duker på alle bord hele året, til jul gjør vi det lille ekstra, da skal det være ekstra fint. Om man ikke skal gjøre noe ekstra noen gang, så blir det kun vanlige hverdager, alltid. Ikke rart julestemning og julemagi er mangelvare.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Dette er jo bare trist! Om du hadde vært enslig og barnløs var det nå så sin sak, men med barn?? Hvordan er det mulig å være så lat og sløv? Hvorfor tar du deg ikke sammen og oppfører deg som den voksne moren du er?

Jeg er så enig!

Anonymkode: 9dede...483

Her gjenstår det å pynte ferdig noen pepperkaker, lime pepperkakehus, pakke inn de siste gavene, stelle oss (dus, hår, negler, osv), stryke skjorter og kaaaaaanskje duker (vi får se), en liten tur på butikken for et par ting og julevasken. Den består i å rydde godt, tørke litt støv, vaske badene godt, skifte på senger, støvsuge og vaske over gulvene. Satser på å bruke minst mulig tid på det for jeg har lyst å kose meg skikkelig med ungene i morgen med julefilm, gløgg og pepperkaker :) Alt har vært på halv tolv hele desember pga sykdom, så legger lista på "godt nok" i morgen. 

Anonymkode: bd062...c58

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det høres fryktelig stusselig ut! Rene, strøkne duker på alle bord hele året, til jul gjør vi det lille ekstra, da skal det være ekstra fint. Om man ikke skal gjøre noe ekstra noen gang, så blir det kun vanlige hverdager, alltid. Ikke rart julestemning og julemagi er mangelvare.

For meg er julehygge og -kos viktigere i jula enn høytidsstemning. Vi pynter oss og dekker bordet fint, men om en av mine gjester hadde vært syk og defor kom i koseklær og med uinnpakkete julegaver så hadde vi tatt godt i mot henne for det. Omtanke for andre bør være det viktigste i jula. 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Vi ruller og stivere duker. Det ser mye flottere ut på bordet enn moderne strykeorkester duker.

Anonymkode: 9b9e8...cb1

Altså, moderne strykeorkester duker høres jo både høytidelig og råflott ut det da! 🤣🙈

Anonymkode: 3ed7c...ac9

her har bunadsskjorten raknet så jeg må finne reserveantrekk. Datter skal pusse sølv, datter og mann skal lage pepperkakehus, jeg må stryke 2 duker, så skal treet pyntes og julegrøten spises..

imorgen antar jeg pepperkakehuset må pyntes...

men selv om ikke noe av det gjøres så blir det jul..

Anonymkode: 0d840...2cc

Det meste er gjort, siden jeg har hatt hjemmekontor den siste uken, og det har vært veldig lite aktivitet på jobb. Det gjenstår å dekke bord og lage klar maten, men det gjør mannen mens ungene og jeg spiser julegrøt med min far imorgen formiddag.

Og så må jeg dusje både meg selv og bikkja og sørge for at ungene dusjer i morgen. Og så skal jeg rydde og vaske gang og bad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...