GĂ„ til innhold

Saxenda. . Erfaring noen? đŸ™â€ïž

Anbefalte innlegg

Kan hvem som helst fĂ„ denne pĂ„ resept? NĂ„ har jeg gĂ„tt ned 6 kg pĂ„ 2 mnd og nĂ„ klarer jeg ikke Ă„ holde motet oppe. Hvorfor?  SĂ„ vanskelig Ă„ gĂ„ ned I vekt 😭😭 kan jeg fĂ„ hjelp av Saxenda?

Anonymkode: 17431...23c

Fortsetter under...

Det finnes visse kriterier for Ä kunne fÄ Saxeda, blant annet hÞy bmi. Mulig noen leger ogsÄ skriver det ut uten blÄ resept. HÞr med legen din. 

Jeg skal fÄ Saxenda over nyttÄr. Jeg fikk Mysimba pÄ blÄ resept grunnet hÞy bmi, men fikk sÄ sykt mange bivirkninger. Derfor skal jeg prÞve Saxenda.

Anonymkode: 2d988...833

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Man fÄr ikke Saxenda fordi man er for dum til Ä forstÄ vektnedgang.

Anonymkode: 4eca7...21e

Ahhhh. SÄ herlig det mÄ vÊre Ä fÄ spydd av seg noen nedlatende kommentarer sÄnn pÄ morgenkvisten. Gratulerer med julestemning. 

Anonymkode: cc777...40b

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Kan hvem som helst fĂ„ denne pĂ„ resept? NĂ„ har jeg gĂ„tt ned 6 kg pĂ„ 2 mnd og nĂ„ klarer jeg ikke Ă„ holde motet oppe. Hvorfor?  SĂ„ vanskelig Ă„ gĂ„ ned I vekt 😭😭 kan jeg fĂ„ hjelp av Saxenda?

Psykiatrien er rette stedet. 

Anonymkode: a0fba...523

Jeg har prÞvd «alt» for Ä gÄ ned i vekt, ulike dietter og trening, i samhandling med lege og personlig trener. NÄ skal det sies at jeg aldri har vÊrt veldig tykk, men de siste tre Ärene har jeg vÊrt pÄ mitt tykkeste, 80 kg pÄ 167 cm. 
For to mÄneder siden fikk jeg svar pÄ flere blodprÞver og jeg har bÄde hormonell ubalanse og er genetisk disponert for overvekt. Derfor fikk jeg Saxenda pÄ hvit resept. Det koster ca 3000.- pr mnd. Med et kaloriinntak pÄ 1000 kalorier hver dag, i tillegg til ca ti tusen skritt hver dag og trening med personlig trener tre ganger per uke, har jeg nÄ gÄtt ned fire kilo.

Jeg hadde nok ikke klart det uten Saxenda, for jeg har nesten totalt mistet matlysten og spiser bare litt for Ä ikke bli altfor svimmel. Jeg hÄper jeg vil gÄ mer ned i vekt fremover, men det gÄr sakte.

Anonymkode: ea55a...e25

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har prÞvd «alt» for Ä gÄ ned i vekt, ulike dietter og trening, i samhandling med lege og personlig trener. NÄ skal det sies at jeg aldri har vÊrt veldig tykk, men de siste tre Ärene har jeg vÊrt pÄ mitt tykkeste, 80 kg pÄ 167 cm. 
For to mÄneder siden fikk jeg svar pÄ flere blodprÞver og jeg har bÄde hormonell ubalanse og er genetisk disponert for overvekt. Derfor fikk jeg Saxenda pÄ hvit resept. Det koster ca 3000.- pr mnd. Med et kaloriinntak pÄ 1000 kalorier hver dag, i tillegg til ca ti tusen skritt hver dag og trening med personlig trener tre ganger per uke, har jeg nÄ gÄtt ned fire kilo.

Jeg hadde nok ikke klart det uten Saxenda, for jeg har nesten totalt mistet matlysten og spiser bare litt for Ä ikke bli altfor svimmel. Jeg hÄper jeg vil gÄ mer ned i vekt fremover, men det gÄr sakte.

Hvorfor oppgir du et usunt kaloriinntak i denne trÄden?  

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva mener du?

Jeg spÞr deg hvorfor du skriver kaloriinntaket ditt og bruker det som et argument i denne trÄden. Hvor relevant er det at andre som sliter motsatt leser det? 

Jeg spÞr deg hvorfor du skriver kaloriinntaket ditt og bruker det som et argument i denne trÄden. Hvor relevant er det at andre som sliter motsatt leser det? 

Saxenda reduserer matlyst noe voldsomt og derfor mener jeg kaloriinntak er relevant her. Jeg klarer nesten ikke fÄ i meg ordentlige mÄltider lengre og likevel har jeg ikke gÄtt ned sÄ mye. Uten Saxenda hadde jeg et doblet inntak av kalorier pr dag.

Saxenda reduserer matlyst noe voldsomt og derfor mener jeg kaloriinntak er relevant her. Jeg klarer nesten ikke fÄ i meg ordentlige mÄltider lengre og likevel har jeg ikke gÄtt ned sÄ mye. Uten Saxenda hadde jeg et doblet inntak av kalorier pr dag.

Det var ikke poenget mitt men du forstod tydeligvis ikke det.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er veske ikke fett som er tapt. 

Hun sier hun har gÄtt ned 6 kg pÄ 2 mÄneder, og det er jo mulig.

Anonymkode: a07b1...210

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er veske ikke fett som er tapt. 

Vesken min veier nok nÊrmere 6 kg, ja, sÄ om jeg setter den igjen hjemme er jeg good to go? 
Og selvfÞlgelig er det mulig Ä gÄ ned 6 kg pÄ to mÄneder. Ikke bare vÊske, men ogsÄ fett. 

Anonymkode: df6e5...64a

Anonym bruker skrev (Akkurat nÄ):

Vesken min veier nok nÊrmere 6 kg, ja, sÄ om jeg setter den igjen hjemme er jeg good to go? 
Og selvfÞlgelig er det mulig Ä gÄ ned 6 kg pÄ to mÄneder. Ikke bare vÊske, men ogsÄ fett. 

Anonymkode: df6e5...64a

Haha men nei det er ikke fysisk mulig. Les deg og og lÊr. 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Haha men nei det er ikke fysisk mulig. Les deg og og lÊr. 

Er du helt teit !? Jeg sier at jeg har gÄtt ned 6 kg pÄ 2 mnd. Lyver badevekten da?! Jeg sa uansett ikke noe om hva jeg har mistet.

Men du fÄr forklare du da, hva som skjer i kroppen siden du er sÄ grÄdig glup

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...